Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Simbioză inedită: o plantă carnivoră şi o specie de furnici se hrănesc reciproc

Simbioză inedită: o plantă carnivoră şi o specie de furnici se hrănesc reciproc

10 Mai 2012   •   10:25
Simbioză inedită: o plantă carnivoră şi o specie de furnici se hrănesc reciproc

Planta carnivora Nepenthes bicalcarata are un aliat-surpriza in lupta sa de supravietuire in conditiile saracacioase ale mangrovelor din Borneo. Cercetatori de la Universitatea Montpellier 2, din Franta, au descoperit ca planta in forma de cupa adaposteste si hraneste cu necter specia de furnici Camponotus schmitzi, informeaza Livescience.com. In schimb, furnicile ataca insectele ierbivore care s-ar hrani cu frunzele plantei, indeparteaza din cupele-capcana ramasitele victimelor, care, altfel, ar putrezi, curata buzele cupelor, pentru a le face mai alunecoase si fertilizeaza solul cu materii fecale.

Reusita simbiozei se observa cu ochiul liber, cand se compara plantele care au colonii de furnici, cu cele care nu beneficiaza de prezenta micilor insecte. Frunzele de Nephentes cresc mult mai mari in prezenta furnicilor, avand un continut de trei ori mai mare de nitrogen, fata de suratele 'singuratice'. De asemenea, cupele-capcana cresc mai mari, astfel ca pot servi mai bine scopului.

Subiecte în articol: simbioza planta carnivora furnici