Retailerul de electronice, electrocasnice şi IT&C Altex România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 344 milioane de euro, în creştere cu 8,5% faţă de încasările din anul precedent, potrivit companiei.
"Chiar şi după această perioadă economică dificilă, care a generat multe confuzii în piaţă datorită instalarii relativ rapide şi în cel mai nepotrivit moment al anului, anunţăm cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de Altex România de la înfiinţare, 344 milioane euro, depăşind cu 8,5% cifra de afaceri înregistrată în anul 2007", a declarat preşedintele companiei, Dan Ostahie.
Totodată, Altex a înregistrat o rată a EBITDA (profitul înainte de taxe, dobânzi, deprecieri şi amortizări - n.r.) de 1,3%, mai mică decât cea estimată de companie la începutul anului.
În ponderea vânzărilor cel mai important loc este deţinut de produsele electronice (27%). Pe locul doi se regăsesc produsele electrocasnice (24%). Creşteri în ponderea vânzărilor au înregistrat categoriile divertisment (4% din vânzări), accesorii (3%), precum şi produsele electrocasnice mici (13%), iar ponderea vânzărilor de camere foto şi video a fost de 7% în 2008. Vânzările pe segmentul comunicaţii şi telefonie mobilă au scăzut cu 15% în 2008.
În funcţie de segmentele de produse comercializate, compania a consemnat în 2008 cea mai mare creştere a vânzărilor, de peste 60%, cu produsele din categoria divertisment (filme, muzică, console de joc şi jocuri). În cadrul categoriei, cea mai semnificativă creştere au înregistrat-o filmele în format Blu-ray Disc, cu un avans de 670% faţă de 2007.
În 2008, retailerul a deschis opt magazine Altex şi cinci unităţi Media Galaxy, compania orientându-se în special către centrele comerciale cu spaţii mari de vânzare şi parcurile de retail.
Citește pe Antena3.ro