Comerţul online a dus la dezvoltarea unei afaceri parazite – recenziile pe bani care să convingă alţi clienţi că produsele vândute sunt de calitate. Practica e obiectul unui proces care va fi utilizat ca precedent.
Firma de comerţ online Amazon soli-cită statului american să interzică o serie de site-uri care vând recenzii pozitive celor care vor să-şi comer-cializeze produsele pe celebra platformă. Procesul este urmărit cu atenţie din Europa, unde autorităţile încearcă să găsească metodele de a combate „postacii” responsabili de publicitate falsă prin recenzii pe diferite site-uri. În SUA există pagini web al căror unic scop este de a vinde recenzii pe Amazon. De fapt, acest lucru poate fi constatat la simpla citire a numelor - buyamazonre-views.com (cumpără recenzii pe Amazon), buyreviewsnow.com (cumpără recenzii acum) etc. Potrivit companiei de comerţ online, până la 30% din recenziile produselor scoase la vânzare sunt scrise de persoane plătite pentru a le face reclamă. Amazon cere, pe lângă despăgubiri, dreptul de a elimina astfel de comentarii. Procesul este urmărit cu multă atenţie şi din Europa, autorităţile căutând precedente pentru a micşora fenomenul recenziilor false sau interesate. În Europa, o filială a companiei Tripadvisor din Italia a fost amendată, anul trecut, cu 500.000 de euro pentru recenzii false asupra unor destinaţii turistice, însă procedura prin care pot fi sancţionaţi „postacii” rămâne problematică, în lipsa unui precedent care să poată fi folosit pentru diferenţierea dintre dreptul la exprimare şi frauda prin publicitate înşelătoare. Reclama mascată prin recenzii pe site-uri este un fenomen în creştere şi în România, în special pe site-urile care vând produse electronice.