TELECOMUNICAŢII ● Economia reduce preţul la telefoane
Intensificarea concurenţei şi mediul economic mai dificil vor afecta
preţul mediu de comercializare pentru telefoanele mobile, spun
analiştii de piaţă. În topul primilor cinci producători, doar Motorola
şi Sony Ericsson au avut rezultate trimestriale mai slabe decît în 2007.
TELECOMUNICAŢII ● Economia reduce preţul la telefoane
Intensificarea concurenţei şi mediul economic mai dificil vor afecta preţul mediu de comercializare pentru telefoanele mobile, spun analiştii de piaţă. În topul primilor cinci producători, doar Motorola şi Sony Ericsson au avut rezultate trimestriale mai slabe decît în 2007.
Creşterea pieţei telefoanelor mobile se va reduce de la 16% în 2007 la 11% în acest an, pe fondul încetinirii economiei globale, potrivit datelor firmei de cercetare Gartner.
Vînzările mondiale de telefoane mobile au fost de aproximativ 305 milioane de unităţi în trimestrul al doilea din 2008, cu 11,8% mai mult decît în intervalul similar al anului trecut, potrivit Gartner. Piaţa şi-a mai revenit puţin după un prim trimestru dificil.”Mediul economic a avut un impact negativ asupra vînzărilor de telefoane mobile atît pe pieţe mature, cît şi pe cele emergente”, a declarat Carolina Milanesi, director de cercetare pentru dispozitivele mobile la Gartner. Milanesi anticipează că vînzările de telefoane mobile se vor situa la 1,28 miliarde de unităţi în acest an. În ultima săptămînă, Nokia, Motorola şi HTC au scos pe piaţă noi modele, iar Apple şi-a lansat versiune iPhone 3G pe noi pieţe, inclusiv în România. În Statele Unite, LG a ajuns pe poziţia a II-a, cu o cotă de piaţă de 21% în cel de-al doilea trimestru al anului.
Clasamentul global. Potrivit analizei Gartner, cota de piaţă Nokia în perioada aprilie-iunie a fost de 39,5% (peste 120 de milioane de telefoane vîndute), o creştere de trei procente comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe poziţia a doua se află Samsung, cu 15,2%, compania coreeană fiind urmată de Motorola, cu 10%. Celălalt mare producător sud-coreean, LG, este pe locul patru în clasamentul mondial, cu 8,8%. Sony Ericsson a scăzut pînă la o cotă de piaţă de 7,5%. Compania are nevoie de noi design-uri şi mai multe aplicaţii pentru a rămîne competitivă.
Citește pe Antena3.ro