Un recent studiu al unei organizatii specializate in cercetarea domeniilor electronice arata faptul ca din ce in ce mai multe companii angajeaza personal specializat in monitorizarea e-mail-urilor trimise de angajati.
ALEXANDRU RADESCU
In clipa in care compania Forrester Consulting a facut public un studiu legat de securitatea casutelor electronice, ziaristii care se dedica si presei electronice au fost de parere ca avem de-a face cu "o stire infricosatoare" (miss-information.net). Acest studiu a fost comandat de catre Proofpoint, o companie care se ocupa cu software in domeniul securitatii antivirus si antispam.
TEMERI SECURIZATE. Principalele motive care ii determina pe liderii marilor companii sa apeleze la o echipa de monitorizare a mesajelor trimise prin e-mail sunt urmatoarele: "memorii confidentiale si secretele comerciale" ale organizatiei. Pentru companiile care au intre 5.000 si 20.000 de angajati, principala temere este legata de documentele financiar-contabile ale organizatiei. Iar in ceea ce priveste companiile care au intre 1.000 si 5.000 de angajati, acestea sunt "obsedate" de faptul ca angajatii ar spune cuvinte ofensatoare, prin e-mail, la adresa conducerii.
SOFT SPECIALIZAT. Tehnologiile folosite pentru monitorizarea corespondentei electronice a angajatilor sunt destul de variate. Astfel, companiile care au participat la acest studiu au mentionat softuri care "cripteaza/decripteaza mesajele secrete", programe care detecteaza in e-mail cuvinte cu continut vulgar sau insultator, soft-uri care "stau cu ochii" pe Messenger, software anti-spam si multe alte programe aplicabile in "detectarea" unui anume continut din e-mail.