x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Competiţia GPS-urilor

Competiţia GPS-urilor

de Alexandru Radescu    |    29 Aug 2008   •   00:00
Competiţia GPS-urilor

TEHNOLOGIE  ●  C-un ochi la drum şi unul pe hartă
Cum multă lume preferă să plece în concediu pe cont propriu, de nelipsit a devenit GPS-ul. Bun şi pentru şofer, dar utilizabil şi de “pietoni”.



TEHNOLOGIE  ●  C-un ochi la drum şi unul pe hartă
Cum multă lume preferă să plece în concediu pe cont propriu, de nelipsit a devenit GPS-ul. Bun şi pentru şofer, dar utilizabil şi de “pietoni”.

Mai tot românul care iese din ţară cu maşina îşi montează la bord un dispozitiv cu GPS: fie unul dedicat, fie un PDA/celular cu platformă GPS. Vînzările au crescut exploziv în ultimul an, retaileri sau producători avansînd şi creşteri de 300%. Totuşi, nu prea găseşti o estimare identică la doi jucători de pe piaţă. Iar unii şi-au modificat previziunile. Potrivit Flamingo, vînzările dispozitivelor GPS prin retail vor creşte anul acesta la aproximativ 50.000 de unităţi, atingînd o valoare totală de 11 milioane de euro.

IMPORT ŞI BRAND LOCAL. În luna mai, reprezentanţii Mio vorbeau de 180.000 unităţi vîndute pe piaţa locală pînă la sfîrşitul anului. Între timp, estimarea a ajuns la 120.000 de unităţi, cu precizarea că au vîndut 35.000 de exemplare în 2007. Rivalii de la Garmin spun că au vîndut 17.000 de unităţi anul trecut. Conform oficialilor Mio, cota pe piaţa locală trece de 40%, în timp ce reprezentanţii Garmin spun că în primul semestru al anului le-au crescut vînzările cu 61% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi la nivel internaţional, cele două companii se “laudă” cu propriile rezultate. Un raport al firmei de cercetare de piaţă Canalys plasează Mio pe prima poziţie pe piaţa dispozitivelor GPS din Europa Centrală şi de Est în trimestru II al anului, cu o cotă de 35%. Dar tot un clasament Canalys plasează Garmin pe locul I la nivel global în 2007, cu 34,7% din piaţa mondială.

În luna aprilie s-a lansat şi primul brand românesc de GPS-uri, Smailo. Dezvoltat de Arobs Transilvania şi asamblat în Taiwan, dispozitivul s-a vîndut pînă în prezent în peste 4.000 de exemplare, estimările de la lansare fiind de 10.000 de unităţi pînă la sfîrşitul anului.

×
Subiecte în articol: IT