Veniturile Cosmote România au crescut, în primul trimestru, cu 84,4%, la 98,1 milioane euro, de la 53,2 milioane euro în perioada similară a anului trecut, iar compania a înregistrat un profit operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 13 milioane euro, potrivit raportului trimestrial al OTE.
Tot din raportul interimar al grupului Deutsche Telekom, publicat anterior, reiese că încasările Cosmote România au crescut cu 44,7%, la 77 milioane euro, iar compania a înregistrat un profit EBITDA de 13 milioane euro. Deutsche Telekom precizează că cifrele prezentate pentru fiecare companie (pe ţări) corespund rapoartelor financiare neconsolidate, fără a lua în considerare efectele consolidării la nivelul segmentelor operaţionale. Totodată, rezultatele companiilor Cosmote din ţările respective sunt incluse în raport începând cu luna februarie, luna ianuarie fiind exclusă din perioada de raportare.Cosmote România, subsidiara locală a companiei elene de telecomunicaţii mobile Cosmote, a înregistrat pierderi operaţionale de 25,8 milioane euro în primul trimestru din 2008 şi o pierdere OIBDA de 7,7 milioane euro. Numărul de clienţi ai companiei a urcat cu 45,2% în perioada analizată, la 6,1 milioane de utilizatori, de la 4,2 milioane la 31 martie 2008 şi, respectiv, 5,9 milioane la finele anului trecut.
"Cosmote România se aşteaptă la îmbunătăţirea continuă a performanţelor în acest an, sprijinind substanţial rezultatele grupului OTE", se arată în raportul OTE.
Cosmote a atras în perioada analizată 212.000 de clienţi noi, dintre care 108.000 în regim post-paid (abonamente). Din întreaga bază de 6,1 milioane de clienţi, numai 20% utilizează servicii post-paid. Compania a atins, astfel, o cotă de piaţă de 23%, se arată în raport.
Deutsche Telekom a devenit, anul trecut, în urma unor tranzacţii în valoare totală de 4,4 miliarde euro, cel mai important acţionar minoritar al OTE şi deţine în prezent 40% plus unul din drepturile de vot în acţionariatul grupului elen. OTE, care mai deţine pe piaţa românească Romtelecom şi Germanos, a fost consolidat în rezultatele financiare ale Deutsche Telekom pentru prima dată în primul trimestru al acestui an.
Numărul de clienţi al diviziei europene de comunicaţii mobile a Deutsche Telekom a urcat la 115,3 milioane de utilizatori la finele lunii martie, reprezentând o creştere de 6,6% faţă de 108,2 milioane în perioada similară din 2008, iar companiile din Grecia, România şi Croaţia au avut cele mai bune performanţe în funcţie de acest indicator, se mai arată în raportul grupului german.
Principalii jucători pe piaţa românească de telecomunicaţii mobile sunt Orange (France Telecom), Vodafone şi Cosmote.