x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Despăgubiri în valoare de 2,4 milioane lei, în urma unor reclamaţii privind serviciile poştale

Despăgubiri în valoare de 2,4 milioane lei, în urma unor reclamaţii privind serviciile poştale

de Alexandru Radescu    |    08 Oct 2013   •   18:41
 Despăgubiri în valoare de 2,4 milioane lei, în urma unor reclamaţii privind serviciile poştale

Piaţa serviciilor poştale  din România e în scădere, atât în ceea ce priveşte traficul intern, cât şi cel internaţional. O arată statistica Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, în care mai găsim şi valoarea despăgubirilor oferite de operatori în urma reclamaţiilor depuse de clienţi: 2,4 milioane lei. Din trei reclamaţii întemeiate, una a fost soluţionată prin acordare de despăgubiri.

Din raportul ANCOM, care acoperă anul 2012, rezultă că traficul intern poştal a scăzut cu 0,59%, faţă de 2011, iar cel internaţional cu 3,43%.

În anul 2012 au fost procesate în România 523.286.299 de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc). Deşi Compania Naţională Poşta Română a continuat şi în anul 2012 să prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%), traficul total al acesteia a scăzut faţă de anul 2011 cu 7,17%, în timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri faţă de anul anterior.

Aceeaşi situaţie se înregistrează şi la nivelul trimiterilor interne şi internaţionale. Astfel, din numărul total de 493.436.207 trimiteri interne, CNPR a procesat cu 6,85% mai puţine decât în anul 2011, respectiv 367.215.481 de trimiteri, în timp ce numărul de trimiteri interne procesate de furnizorii privaţi a ajuns la 126.220.726 de trimiteri, crescând cu 23,54% faţă de anul 2011.

În 2012 s-au procesat 29.850.092 de trimiteri internaţionale, înregistrându-se o uşoară scădere de 3,42% faţă de anul 2011. Dintre acestea, CNPR a procesat 71,9%. Cota acesteia de piaţă pe segmentul trimiterilor internaţionale a scăzut în anul 2012, cu 12,42%, în timp ce traficul furnizorilor privaţi a fost de 8.388.072 de trimiteri, crescând cu 30,98% faţă de anul 2011.

Reclamaţii şi despăgubiri

În anul 2012 au fost înregistrate 79.972 de reclamaţii, din care 26.849 s-au dovedit a fi întemeiate. Un număr de 8.161 de reclamaţii au fost soluţionate cu acordare de despăgubiri în valoare de 2.427.462 lei.

Numărul de reclamaţii a fost în creştere faţă de 2011, pe toate segmentele, cu o excepţie: a scăzut cu 21% numărul de reclamaţii cu acordare de despăgubiri.

Raportând traficul general total (523.286.299 de trimiteri poştale) la numărul de reclamaţii, s-a constatat că în anul 2012 a existat o reclamaţie la 6.543 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 19.490 de trimiteri poştale, o reclamaţie neîntemeiată la 9.850 de trimiteri poştale şi că, în medie, din trei reclamaţii întemeiate, una a fost soluţionată prin acordare de despăgubiri.


 


 


 


 


 

×