x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget e-Comerţul cu plata online a crescut cu 24%, pana la 159 milioane euro

e-Comerţul cu plata online a crescut cu 24%, pana la 159 milioane euro

de Alexandru Radescu    |    11 Ian 2012   •   16:32

Volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat la nivelul anului 2011 o crestere de 24% fata de anul anterior, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard.

Lunile cu cele mai mari vanzari au fost mai, iunie si iulie cand volumul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.

'In 2011 atat magazinele online, cat si procesatorii, bancile si emitentii de carduri au implementat campanii de incurajare a comertului electronic, de comunicare a beneficiilor platii online, cu accent pe securitate si 3D Secure, precum si campanii de tip discount', a declarat Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment, PayU Group.

Pentru anul 2012, reprezentantii companiei preconizeaza o crestere a volumelor tranzactionate online pana la o valoare de peste 200 milioane de euro.

La nivelul intregului an 2011, cele mai scumpe tranzactii au fost realizate pentru achizitia de bilete de avion (9700 euro), pachete turistice (8800 euro) si produse software (6000 euro). Majoritatea tranzactiilor au fost efectuate din Romania – 59.84%, dar si din Italia – 14.71% sau Spania – 5.82% “Daca pana de curand asistam la cresteri de 20-30-50% sau chiar mai mari in industrii consacrate, precum turism sau telecomunicatii, in 2011 s-au inregistrat evolutii si pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurenta', arata Marin Mitroi, Dir. Gen. Romcard. Anul trecut s-au inregistrat cresteri mari la flori (29,62%) jucarii (23,38%), cadouri (21,26%), produse IT (32%).

Valoarea medie a cosului de cumparaturi online a inregistrat o evolutie pozitiva, de la 58 euro in 2010 l a 64 euro in 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii / tranzactie au fost inregistrate in turism, software, segmentul IT&C si cel al jucariilor, cu 163, 126, 114 si respectiv 81 de euro. La polul opus se situeaza tranzactiile pentru produse sau servicii in general mai ieftine cum ar fi carti, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilitati al caror cost mediu se situeaza in jurul valorii de 30 euro.

×