x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget E posibil un “control mai bun” al datelor personale postate online?

E posibil un “control mai bun” al datelor personale postate online?

22 Iun 2010   •   00:00

Comisia Europeană, care se pregăteşte să revizuiască legislaţia UE referitoare la protecţia datelor, intenţionează să ofere utilizatorilor "un control efectiv" asupra informaţiilor personale pe care aceştia le postează pe internet.

"Internauţii trebuie să deţină un control efectiv asupra informaţiilor pe care le postează şi să poată să le corecteze, retragă sau şteargă, după bunul lor plac", a declarat Viviane Reding, comisarul european pentru Justiţie, Drepturi fundamentale şi Cetăţenie, într-un discurs pe care l-a susţinut la Bruxelles.

"Un control sporit semnifică faptul că veţi putea schimba locul în care vă postaţi informaţiile, iar acestea vor fi retrase de pe domeniul iniţial. Dacă «preţioasele» mele fotografii sunt stocate undeva pe internet, ce se va întâmpla cu ele, dacă eu doresc să schimb site-ul care le găzduieşte?", s-a întrebat Viviane Reding, citata de AFP.

Oficialul european consideră, totodată, că este necesar "să analizăm cu mai mare atenţie" ideea unui "drept la uitare" pe internet, deoarece în epoca actuală, dominată de căutările pe Google, a devenit extrem de uşor să găseşti multe informaţii personale postate online, în mod voluntar sau involuntar.

"Toată lumea are nevoie de un spaţiu privat. Pentru a putea gândi liber, pentru a creşte, pentru a putea comite erori, pentru a putea spune lucruri stupide, pentru a experimenta, pentru a putea fi creativ sau pentru oricare alt interes", a subliniat Viviane Reding.

Legislaţia europeană referitoare la protecţia datelor personale datează din 1995, iar UE intenţionează să facă o serie de propuneri, în al doilea semestru al anului, pentru a o revizui şi pentru a o adapta la cerinţele actuale ale internetului, care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani.

Viviane Reding a reamintit, totodată, că o anumită practică, aflată în plin avânt, care se foloseşte de conţinutul e-mail-urilor şi de căutările efectuate de internauţi pentru a le trimite apoi mesaje publicitare adaptate şi mai bine "ţintite", este autorizată doar "dacă destinatarii sunt total conştienţi de aceste clauze şi nu li se opun".


×
Subiecte în articol: redactie