Estonia şi-a câştigat supranumele "E-stonia" datorită unui sector informatic foarte dezvoltat, dar şi ofertei ample de servicii accesibile prin Internet şi reţelele de telefonie mobilă oferite cetăţenilor, care pot vota sau îşi pot depune declaraţiile de venit online.
În afara posibilităţii de a vota prin Internet (şi, de la alegerile 2011, şi cu ajutorul telefonului mobil), estonii pot cumpăra bilete de transport sau îşi pot plăti locurile de parcare prin intermediul reţelelor de telefonie
Ei îşi pot depune online declaraţiile de venit, aceasta fiind cea mai apreciată facilitate în rândurile celor 1,3 milioane de locuitori ai ţării baltice care a aderat la UE în 2004.
Potrivit AFP, incepând de la 1 martie 2010, şi toate reţetele medicale vor fi accesibile în formă digitală, în timp ce portalul guvernului oferă numeroase servicii online, de la înscrierea la concursuri pentru ocuparea de funcţii în aparatul de stat până la solicitări de alocaţii.
Datele personale sunt criptate în documentele de identitate, care sunt folosite şi pentru servicii comerciale, cum sunt cardurile de fidelitate pentru un lanţ de cinematografe.
In 2007, Estonia a fost “paralizata” in urma unui puternic atac informatic survenit in contextul unui conflict diplomatic cu Rusia.