Google s-a lansat şi în universul reţelelor sociale prin platforma Buzz, construită în jurul serviciului de e-mail Gmail.
Google Buzz permite utilizatorilor să partejeze informaţii şi conţinut multimedia, vizând astfel supremaţia Facebook în social networking.În meniul din Gmail, noua secţiune apare în partea stângă, dar nu este încă funcţional pentru toţi utilizatorii (176 de milioane) ai serviciului de email.
La fel ca în Facebook, clienţii pot afişa detalii despre activăţi curente sau gânduri de moment şi pot urmări comentariile altora la cele scrise . De asemenea, există secţiuni pentru video, fotografii sau link-uri. Nici Twitter nu a fost omis în dezvoltarea noului serviciu de la Google: se "regăseşte" în varianta mobilă de la Buzz.
Pe de altă parte, Google a lansat cu câteva luni în urmă, dar încă în formă de test, platfoma Wave, care urmăreşte să integreze pe de-o parte mai multe servicii de comunicare online din portfoliul companiei, pe de altă parte să furnizeze noi oportunităţi de lucru în echipă, în timp real. Rămâne de văzut care dintre cele două servicii va rezista sau dacă nu cumva inginerii Google le vor integra, pe viitor, într-un altă platformă "minune".
Declaraţii în ziua 1
Potrivit lui Sergey Brin (co-fondator Google), experimentele Google pe segmentul reţelelor de socializare au avut mai mult succes decât se speculează, dar că serviciul Buzz se vrea mai mult decat o nouă platformă unde utilizatorii pot vorbi între ei şi pot juca jocuri. "Cred că serviciile de social media au trecut prin mai multe schimbări şi procese de dezvoltare pe parcursul timpului. Întotdeauna vor fi competitori, dar sper că tendinţa va persista şi noi vom avea o contribuţie", a spus Brin, citat de Media Guardian. "Sunt foarte multe oportunităţi, putem transforma Buzz în foarte multe feluri, în alte părţi ale Google sau ale internetului", a declarat Bradley Horowitz, vicepreşedinte al departamentului de product marketing al Google.
Tentative vechi
Încercările anterioare ale Google de a-şi face resimţită prezenţa pe piaţa reţelelor de socializare au eşuat, iar specialiştii şi analiştii de pe piaţă spun că va fi dificil ca Google să atace poziţia Facebook chiar şi cu noua strategie. "Orice ar face Google cu Gmail trebuie considerată o mişcare defensivă. Oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe o platformă socială precum Facebook", a declarat Ray Valdes, analist al companiei de cercetare de piaţă Gartner.
Potrivit lui Valdes, toate companiile care controlează servicii de poştă electronică vor fi forţate să introducă astfel de elemente de social media, pentru a încerca să contracareze ameninţarea Facebook, care se îndreaptă spre zona de comunicare directă. Facebook are un sistem prin care utilizatorii pot comunica direct unul cu celălalt, dar nu este bine pus la punct şi nu e conectat cu alte sisteme de e-mail.