Google a anunţat că va extinde la nivel global serviciul Living Stories, realizat iniţial în parteneriat cu New York Times şi Washington Post, ca parte a strategiei companiei de a-şi îmbunătăţi relaţia cu publisher-ii, devenind "open source".
Serviciul Living Stories grupează toate materialele publicate de un ziar despre un anume subiect. Astfel, materialele din NYT despre războiul din Afghanistan sunt reunite pe o singură pagină, unde sunt propuse link-uri spre diferite articole, editoriale, fotografii şi conţinuturi video.
Pagina prezintă, de asemenea, un rezumat al principalelor evenimente, o cronologie, portrete şi link-uri către arhiva ziarului.
Utilizatorii pot alege un model de grupare a articolelor, în funcţie de importanţă sau în funcţie de dată.
Transformând acest serviciu în unul de tip "open source", Google le va permite tuturor publisher-ilor să implementeze acest program.
"Suntem nerăbdători să lucrăm cu dezvoltatorii şi cu jurnaliştii să vedem cum putem să colaborăm la Living Stories. Dorim să găsim noi modalităţi inovative de distribui conţinuturi şi de a găsi noi cititori online. Acesta este doar unul dintre scopurile noastre în această direcţie", a declarat Santiago de Mora, director pe sectorul de parteneriate de conţinut al Google EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), citat de Media Guardian.
Prin serviciul Living Stories, Google încearcă să joace un rol important în trecerea jurnalismului clasic către epoca digitală.
Anunţul lansării Living Stories a intervenit într-un moment în care Google a fost criticat de mai mulţi reprezentanţi ai industriei presei, în principal de magnatul Rupert Murdoch, care conduce consorţiul News Corp., şi care a acuzat compania de internet că profită de conţinuturile publicate online de marile ziare, fără ca publisherii să primească venituri semnificative din publicitate.