Un grup de initiativa britanic, sustinut de operatorul de telefonie Orange, indeamna la gasirea unui "echilibru" intre serviciu si casa. Primul pas consta in a-i "invata" pe angajati sa-si inchida telefoanele o data ce si-au incheiat programul de munca.
Un angajat cu draga inima si-ar inchide celularul "de serviciu" dupa terminarea programului, daca acest lucru nu ar avea consecinte grave asupra sigurantei locului sau de munca. Asta in cazul (parca din ce in ce mai rar) in care nu avem de-a face cu workaholics."Ii sfatuim pe angajatori sa preia initiativa in a aminti angajatilor ca dispozitivele mobile au si butonul off" - Raportul "Organisational Lives"
STUDIU
|
Cu sau fara "presiunea" sefului, telefonul mobil ne este aproape oriunde, oricand (atunci cand nu il uitam pe undeva). Dintr-un studiu realizat de Graffiti BBDO si Mercury Reasearch in toamna anului trecut a reiesit faptul ca romanii ar raspunde la telefon chiar si in timp ce fac sex (27%), comparativ cu 22% pentru italieni si spanioli, 10% pentru britanici si 7% pentru germani. Dependenta de comunicare prin mobil este evidentiata de procentajul de 86% reprezentand pe aceia care au mobilul deschis in permanenta (pentru categoria 30-35 de ani, pentru zona 15-20 de ani urcand pana la 93%), procentul fiind cel mai ridicat din 16 tari investigate.
|