Microsoft a prezentat tableta "Surface", cu diagonala de 10,6 inci, dar si urmatoarea versiune a sistemului de operare Windows, compania incercand astfel sa propuna un concurent puternic pentru iPad-ul celor de la Apple.
Surface reprezinta o abatere de la strategia traditionala a Microsoft de a se concentra pe dezvoltarea de software pentru sisteme hardware produse de companii partenere.
Tableta va avea ecran cu o diagonala de 10,6 inci si va fi echipata cu Windows 8 Pro sau Windows RT, urmand sa apara pe piata in a doua jumatate a acestui an, a declarat CEO-ul Microsoft, Steve Ballmer, la evenimentul de prezentare de la Los Angeles.
Surface are o grosime de numai 9,3 milimetri, cantareste 676 de grame si are o capacitate de stocare de 32 sau 64 de GB. Varianta cu Windows 8 Pro este bazata pe o platforma Intel, in timp ce versiunea cu Windows RT este construita pe hardware ARM.
Surface vine imbracata intr-o husa, iar partea care acopera ecranul poate servi drept tastatura si track pad.
Cel mai mare producator de software din lume si-a intensificat astfel asaltul pe piata tabletelor, preferate de tot mai multi consumatori in defavoarea laptopurilor. Cresterea exploziva a pietei tabletelor in ultimii doi ani a afectat seminificativ piata PC-urilor, in special segmentul portabilelor, exercitand presiuni asupra veniturilor generate de Windows.
Noua strategie ar putea deteriora relatiile companiei cu unii producatori de PC-uri, care au investit masiv pentru a-si dezvolta propriile tablete Windows 8 si ar putea fi nemultumiti ca sunt nevoiti sa concureze cu un produs Microsoft.
Chiar daca, oficial, nu a fost anuntat pretul de vanzare a tabletei Surface, tabloidul britanic The Sun avanseaza, pentru Marea Britanie, pretul de 449 de lire sterline, aproximativ 705 dolari.