TENDINŢE ● Navigare mai accesibilă
Greii telecomunicaţiilor identifică în internetul pe mobil adevărata noutate a industriei. În România, acest tip de servicii are încă un grad scăzut de popularitate, dar operatorii raportează dublarea numărului de utilizatori care
folosesc internetul pe mobil.
Greii telecomunicaţiilor identifică în internetul pe mobil adevărata noutate a industriei. În România, acest tip de servicii are încă un grad scăzut de popularitate, dar operatorii raportează dublarea numărului de utilizatori care
folosesc internetul pe mobil.
TENDINŢE ● Navigare mai accesibilă
Greii telecomunicaţiilor identifică în internetul pe mobil adevărata noutate a industriei. În România, acest tip de servicii are încă un grad scăzut de popularitate, dar operatorii raportează dublarea numărului de utilizatori care
folosesc internetul pe mobil.
Convergenţa dintre telefonia mobilă şi internet este aspectul pe care atât operatorii, cât şi producătorii de terminale îşi concentrează activitatea. Celularul este obiectul rivalităţii dintre giganţii internetului, fie că vorbim despre companii precum Yahoo! sau Google, fie despre reţele de socializare precum MySpace, Facebook sau Bebo.
ÎN ROMÅNIA. Conform ultimului raport al Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, în ţara noastră existau la mijlocul anului trecut aproape 3,2 conexiuni de acces la internet active la o sută de locuitori. Numărul total al conexiunilor mobile la internet era de aproape patru ori mai mare, adică 12,2 conexiuni la suta de locuitori. Oficialii Cosmote ne-au declarat că se aşteaptă ca până la sfârşitul anului să se ajungă la o rată de penetrare a internetului pe mobil de 15%. Conform unor studii de piaţă comandate de operatorul de telefonie, într-un top al frecvenţei serviciilor pe telefonul mobil în România, navigarea pe internet ocupă locul 9, cu 4%. Următoarele poziţii sunt ocupate de WAP cu 3%, respectiv descărcarea de informaţii de pe net, operaţiune întâlnită în doar 2% din cazuri. Evoluţia gradului de utilizare a acestor servicii este însă ascendentă. În cazul Vodafone, numărul de utilizatori ai serviciilor de date ale acestui operator s-a dublat în ultimul an. Aceeaşi evoluţie o raportează şi Orange. În luna ianuarie 2008, circa 25% din clienţii cu pachete de date activate ai acestui operator au folosit serviciile de internet şi wap.
ATITUDINI. "Internetul mobil este adevărata noutate a industriei noastre", este de părere Arun Sarin, şeful Vodafone, cel mai mare operator mondial de telecomunicaţii. Totuşi, în Europa, creşterea gradului de utilizare a internetului pe mobil a fost până acum dezamăgitoare, este de părere comisarul european pentru Societate Informaţională şi Media, Viviane Reding. Principalul motiv pentru care 3G-ul "nu a prins" este, în opinia comisarului, preţul prea mare pe care utilizatorii ar trebui să îl plătească. Condiţia pe care operatorii vor trebui să o îndeplinească pentru succesul internetului pe mobil este aceea de a face acest serviciu la fel de accesibil ca alternativa sa fixă.
CONCURENŢÅ. În cursa companiilor furnizoare de servicii web pentru atragerea a cât mai mulţi operatori de partea lor, Yahoo! a repurtat un succes important, anunţat în cadrul congresului de la Barcelona, prin acordul semnat cu T-Mobile. Prin acest parteneriat, Yahoo! devine furnizorul de conţinut web al acestui operator, în detrimentul Google, şi ajunge la 600 de milioane de abonaţi mobili. Şi reţelele de socializare se laudă cu o popularitate considerabilă pe segmentul utilizatorilor mobili. Facebook a anunţat 6 milioane de utilizatori din această categorie.
Greii telecomunicaţiilor identifică în internetul pe mobil adevărata noutate a industriei. În România, acest tip de servicii are încă un grad scăzut de popularitate, dar operatorii raportează dublarea numărului de utilizatori care
folosesc internetul pe mobil.
Convergenţa dintre telefonia mobilă şi internet este aspectul pe care atât operatorii, cât şi producătorii de terminale îşi concentrează activitatea. Celularul este obiectul rivalităţii dintre giganţii internetului, fie că vorbim despre companii precum Yahoo! sau Google, fie despre reţele de socializare precum MySpace, Facebook sau Bebo.
ÎN ROMÅNIA. Conform ultimului raport al Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, în ţara noastră existau la mijlocul anului trecut aproape 3,2 conexiuni de acces la internet active la o sută de locuitori. Numărul total al conexiunilor mobile la internet era de aproape patru ori mai mare, adică 12,2 conexiuni la suta de locuitori. Oficialii Cosmote ne-au declarat că se aşteaptă ca până la sfârşitul anului să se ajungă la o rată de penetrare a internetului pe mobil de 15%. Conform unor studii de piaţă comandate de operatorul de telefonie, într-un top al frecvenţei serviciilor pe telefonul mobil în România, navigarea pe internet ocupă locul 9, cu 4%. Următoarele poziţii sunt ocupate de WAP cu 3%, respectiv descărcarea de informaţii de pe net, operaţiune întâlnită în doar 2% din cazuri. Evoluţia gradului de utilizare a acestor servicii este însă ascendentă. În cazul Vodafone, numărul de utilizatori ai serviciilor de date ale acestui operator s-a dublat în ultimul an. Aceeaşi evoluţie o raportează şi Orange. În luna ianuarie 2008, circa 25% din clienţii cu pachete de date activate ai acestui operator au folosit serviciile de internet şi wap.
ATITUDINI. "Internetul mobil este adevărata noutate a industriei noastre", este de părere Arun Sarin, şeful Vodafone, cel mai mare operator mondial de telecomunicaţii. Totuşi, în Europa, creşterea gradului de utilizare a internetului pe mobil a fost până acum dezamăgitoare, este de părere comisarul european pentru Societate Informaţională şi Media, Viviane Reding. Principalul motiv pentru care 3G-ul "nu a prins" este, în opinia comisarului, preţul prea mare pe care utilizatorii ar trebui să îl plătească. Condiţia pe care operatorii vor trebui să o îndeplinească pentru succesul internetului pe mobil este aceea de a face acest serviciu la fel de accesibil ca alternativa sa fixă.
CONCURENŢÅ. În cursa companiilor furnizoare de servicii web pentru atragerea a cât mai mulţi operatori de partea lor, Yahoo! a repurtat un succes important, anunţat în cadrul congresului de la Barcelona, prin acordul semnat cu T-Mobile. Prin acest parteneriat, Yahoo! devine furnizorul de conţinut web al acestui operator, în detrimentul Google, şi ajunge la 600 de milioane de abonaţi mobili. Şi reţelele de socializare se laudă cu o popularitate considerabilă pe segmentul utilizatorilor mobili. Facebook a anunţat 6 milioane de utilizatori din această categorie.
Mai multe terminale
Este firesc ca, luând în considerare preocuparea industriei telecomunicaţiilor de a face internetul pe mobile mult mai accesibil, să ne aşteptăm la o creştere serioasă a numărului de dispozitive mobile care oferă această posibilitate. Anul acesta, estimările companiei ABI Research indică faptul că vor fi vândute circa 3,5 milioane de unităţi din această categorie. Creşterea popularităţii dispozitivelor mobile care se pot conecta la internet este evidentă în faptul că, pentru 2012, ABI Research estimează că vor fi vândute 90 de milioane de unităţi, de peste 25 de ori mai mult decât aşteptările pentru acest an.
Citește pe Antena3.ro