x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Multimedia - Fotbal pe plasme si proiectoare

Multimedia - Fotbal pe plasme si proiectoare

de Alexandru Radescu    |    13 Iul 2006   •   00:00
Multimedia - Fotbal pe plasme si proiectoare

Desfasurarea Cupei Mondiale a produs un record la vanzari de plasme si proiectoare. In romAnia Piata plasmelor va ajunge in 2006 la zece milioane de euro, iar cea a videoproiectoarelor va fi de Sapte milioane de euro.

Desfasurarea Cupei Mondiale a produs un record la vanzari de plasme si proiectoare. In romAnia Piata plasmelor va ajunge in 2006 la zece milioane de euro, iar cea a videoproiectoarelor va fi de Sapte milioane de euro.

Campionatul Mondial de Fotbal tocmai s-a incheiat si "intreprinzatori" din lumea larga conectati la eveniment au inceput sa-si afiseze rezultatele financiare. Nu putini sunt cei care au preferat sa urmareasca meciurile intr-un loc public, dupa serviciu, la o bere-doua, cu prietenii. Patronii de baruri si terase (chiar fast-food-uri) au intuit afluxul de clienti si au avut curajul sa investeasca in tehnologie. Asa se face ca in perioada mai-iunie 2006 au crescut vanzarile la plasme si videoproiectoare cu 350%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Sezonul de vanzare la proiectoare si plasme este in perioada septembrie - aprilie. In aceste conditii, acest varf datorat Campionatului Mondial a fost in extrasezon", declara Dana Iorga, Chief Operating Officer IT&S, importator si distribuitor de produse si solutii IT.

"Pe trimestrul al doilea al acestui an avem o crestere cu aproape 60% in raport cu primul trimestru al anului in segmentul proiectoarelor. O crestere datorata in special achizitiilor de produse pentru vizionarea CM atat de utilizatori personali, cat si de companii sau posesori de locatii unde au loc proiectii", spune si Costel Grozav, Country Manager BenQ Romania.

Competitia fotbalistica a dus la cresterea vanzarilor, dar sa nu uitam de preturile aflate intr-o continua scadere.

"Tendinta de scadere a preturilor datorita tehnologiei este o caracteristica importanta a industriei noastre. In medie, putem vorbi de o scadere (pentru ultimele sase luni) de 5% la proiectoare, iar la plasme ceva mai mult, aproximativ 15%", sustine Dana Iorga, reprezentant al unei companii care importa, pe aceste segmente, produse NEC. Pentru reprezentantii Toshiba insa, preturile la proiectoare au scazut cu 20%-30% fata de perioada similara a anului trecut.

CE SE CAUTA

Potrivit cercetarilor IT&S, pentru plasme, piata pe 2005 a insemnat aproximativ 6.100 de unitati, iar estimarea pe 2006 este aproape de 10.000 de unitati.

"Diagonala de 42 inci (107 cm) la plasme este de departe cea mai des intalnita. Cele de 37 inci nu mai sunt cerute, in timp ce plasmele cu diagonale de 51 inci (127cm) sunt destul de greu accesibile din punct de vedere al pretului", declara Alexandru Carlan, marketing manager Flamingo. "Pentru plasma tv preturile au variat de la 5.900-6.500 RON cu TVA (pentru modelele entry level) si 8.900-10.000 RON pentru modelele brand high-end", spune oficialul Flamingo. Succesul plasmelor de 42 inci il confirma si coreenii de la LG, care spun ca, pentru acest tip, preturile au variat intre 8.000 si 11.500 RON.

Preturile la plasme pot insa scadea semnificativ o data cu eliminarea taxelor vamale care li se aplica, fiind considerate produse de lux.

"Eliminarea taxelor vamale pentru plasma tv (42,5%) ar duce la o explozie a vanzarilor, ar face din plasma tv un produs mult mai accesibil", spune Alexandru Carlan, marketing manager Flamingo. "In perioada ulterioara eliminarii taxelor pentru GSM, piata a cunoscut o crestere peste asteptarile analistilor si chiar a furnizorilor de GSM. Acelasi lucru preconizam ca se va intampla si cu plasma tv si LCD tv, prin excluderea taxelor de lux percepute la importul acesor produse", apreciaza reprezentantii LG Romania.

PROIECTII

Daca anul trecut s-au vandut in Romania in jur de 6.000 de videoproiectoare, pentru 2006 se asteapta o crestere a vanzarilor de peste 50%. Estimarile variaza insa de la o companie la alta. "Estimez ca piata romaneasca de videoproiectoare va atinge 6.500-7.500 de unitati pana la sfarsitul acestui an", spune Marius Militaru, product manager Toshiba.

"Cel mai vandut model din piata in aceasta perioada a fost Toshiba TDP-S8, un model pentru segmentul home business/home cinema, cu un pret de aproximativ 650 de euro (fara TVA)", spune Militaru. Cam la acelasi pret se gasesc si modelele de la BenQ (MP610) si Epson (EMP-S3).

Cei de la IT&S si Epson sunt mai optimisti, mergand cu previziunile pana la 9.000 de unitati vandute.

TENDINTE

"Asistam de mai multi ani la o scadere accentuata a preturilor pentru proiectoare. Spre comparatie: un proiector entry in urma cu doi-trei ani era pozitionat pe la 2.000 de euro, in timp ce anul acesta un proiector cu specificatii bune se poate achizitiona in jurul sumei de 550 de euro", declara Simona Mihai, Branch Office Manager Epson Romania. "Scaderea de preturi are in acest moment o curba mai putin accentuata ca aceea mentionata mai sus, dar se vede o reducere de aproape 10% a preturilor in perioada ultimelor sase luni", spune reprezentantul Epson.
×
Subiecte în articol: perioada plasme proiectoare