Operatorul Romtelecom a depus la ANRCTI două cereri de alocare numere scurte pentru servicii cu caracter social: 116000 (copii dispăruţi) şi 116111 (asistenţă pentru copii). Pentru fiecare număr, Romtelecom s-a asociat cu cîte un ONG
Operatorul Romtelecom a depus la ANRCTI două cereri de alocare numere scurte pentru servicii cu caracter social: 116000 (copii dispăruţi) şi 116111 (asistenţă pentru copii). Pentru fiecare număr, Romtelecom s-a asociat cu cîte un ONG.
La sfîrşitul lunii mai, ANRCTI a anunţat deschiderea spre alocare a numerelor naţionale scurte pentru servicii armonizate cu caracter social 116000, 116111 şi 116123. Numerele vor fi alocate pe baza punctajului obţinut în urma completării grilei de evaluare a cererilor de acordare a licenţei de utilizare a resurselor de numerotaţie (LURN).
Avertisment
Săptămîna trecută, Comisia Europeană a emis un comunicat în care se arăta că România nu a încheiat lucrările pregătitoare pentru implementarea numerelor de urgenţă pentru semnalarea copiilor dispăruţi (116000), pentru asistenţă pentru copii (116111) şi linia de asistenţă psihologică acordată adulţilor (116123). Potrivit CE, numerele 116000 şi 116111 au fost puse public la dispoziţie în 24 de ţări, printre care şi România. În schimb, Italia, Letonia şi Marea Britanie nu au îndeplinit această obligaţie. Pînă în prezent, numai Ungaria a anunţat că ambele linii telefonice de asistenţă sînt operaţionale.