Promoţiile de Paşte şi ofertele din partea furnizorilor de telecom/internet au crescut piaţa de periferice pînă la 57 de milioane de dolari în primul trimestru al anului
Promoţiile de Paşte şi ofertele din partea furnizorilor de telecom/internet au crescut piaţa de periferice pînă la 57 de milioane de dolari în primul trimestru al anului. Primele trei companii din acest segment de business deţin aproximativ 60% din piaţă.
Vînzările de multifuncţionale au adus piaţa românească de
periferice la valori record în primul trimestru al anului: aproximativ 250.000
unităţi, o creştere de 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Licitaţiile publice, ofertele ce au precedat sărbătorile de Paşte, adresate mai ales utilizatorilor casnici – în special la imprimante foto şi promoţiile providerilor de telecom/internet ce au inclus echipamente multifuncţionale, au fost motoarele de creştere ale pieţei în acest trimestru", a declarat Dana Samson, Research Analyst, IDC România.
PREFERINŢE. Potrivit
raportului trimestrial întocmit de firma de analiză de piaţă, primii trei jucători
au fost HP, Canon şi Lexmark, cu o cotă cumulată de 59,7% din valoarea totală.
Vînzările de multifunctionale au depăşit două treimi din totalul pieţei de
profil, în timp ce, din punct de vedere al tehnologiilor de printare inkjetul a
dominat piaţa, constituind aproape trei sferturi din totalul vînzarilor.
Conform analiştilor IDC, mulţi utilizatori casnici care folosesc doar ocazional echipamentele de printare, vor cumpăra în continuare imprimante inkjet monofuncţionale, mai ales cînd acestea sînt oferite de vînzători la promoţii cu alte echipamente. În plus, creşterea continuă a vînzărilor de PC-uri şi camere digitale va aduce şi o creştere a cererii de imprimante foto pe segmentul de utilizatori casnici.