Soneriile telefoanelor mobile au intrat in atentia industriei muzicale, a revistelor de show-biz si chiar a psihologilor. Piata mondiala a tonurilor de apel este estimata in prezent la suma de 3 miliarde de dolari.
|
COMPORTAMENT. Spune-mi ce sonerie ai, ca sa-ti spun cine esti! |
De ceva vreme a inceput sa se vorbeasca de o "industrie muzicala" a tonurilor de apel. Prestigioasa revista Billboard a simtit o noua "moda" printre posesorii de telefonie mobila si a initiat un top saptamanal cu melodii folosite ca tonuri de apel. Pentru a putea beneficia de date despre sonerii descarcate de pe Internet, a incheiat un contract cu Nielsen Mobile. Daca doriti sa fiti la curent cu acest top, puteti accesa www.billboard.com, sectiunea "ringtones". Deja are o "vechime" de cateva luni.
Marile
case de discuri nu puteau sta deoparte si au inceput sa ofere discuri single, care beneficiaza si de un fragment ce poate fi instalat pe telefonul mobil ca sonerie. Ultima "miscare" pe aceasta piata, estimata de unii analisti la peste 3 miliarde de dolari, a venit din partea Atlantic Records, aflat in proprietatea Warner Music. Au scos pe piata un CD single care contine si un
soft prin care utilizatorul poate sa-si aleaga ce parte a melodiei sa fie "transformata" in sonerie. Primii beneficiari sunt britanicii, care au cumparat single-ul "Baby" al rapper-ului Fabolous. Pretul CD-ului respectiv este de 7,51 de dolari. "Este urmatorul pas pentru fanii muzicii. Vom incerca sa extindem aceasta optiune pe toate CD-urile", a declarat pentru BBC un reprezentant al companiei Bounce, cea care a dezvoltat soft-ul.
OPTIUNEA "DIVERTISMENT". Celularele vor depasi in acest an functia de comunicare, devenind adevarate mijloace de recreere, declara directorul executiv al Orange, Sanjiv Ahuja, in cadrul Congresului 3GSM care a avut loc la Cannes, in februarie. Rene Oberman, director executiv la T-Mobile, declara pentru BBC (in cadrul aceluiasi eveniment) ca veniturile din "distractie si tonuri de apel" ale companiei pe care o reprezinta ajung la cateva sute de milioane de euro.
PSIHOLOGII, DESPRE UTILIZATORI
|
Recent, Sky News a prezentat un studiu care analizeaza diferite tonuri de apel si ce reprezinta fiecare. De exemplu, un barbat care isi alege o sonerie ce imita sunetele scoase de un animal da de inteles ca e imatur. Cei care isi actualizeaza constant soneria in functie de ultimele melodii din topuri dau dovada de instabilitate si nu sunt oameni pe care sa te poti baza. Rockerii trecuti de prima tinerete nu sunt impresionati de hiturile recente, preferand versiuni polifonice ale melodiilor "My Generation" (The Who) sau "More Than a Feeling" (Boston). Daca un utilizator si-a pus drept sonerie o inregistrare a vocii sale sau a unui membru al familiei, sugereaza ca este putin obsedat de el insusi. Pe de alta parte, o sonerie-standard poate denota lipsa de imaginatie sau aversiune fata de tehnologie. Studiul a fost realizat de Tesco Mobile pe un esantion de 1.000 de persoane. Dintre cei 1.000 de participanti, un sfert a spus ca primul lucru pe care il face cand isi cumpara un telefon este sa-i personalizeze soneria.
|