În intervalul aprilie-iunie 2008, românii au cumpărat peste 81.100 de laptopuri. Astfel, piaţa românească a notebook-urilor a crescut cu 45% în trimestrul al II-lea al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut
În intervalul aprilie-iunie 2008, românii au cumpărat peste 81.100 de laptopuri. Astfel, piaţa românească a notebook-urilor a crescut cu 45% în trimestrul al II-lea al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut. Piaţa locală de computere, în care sînt luate în calcul desktopurile şi notebookurile, a atins, în trimestrul al II-lea, nivelul de 251.000 de unităţi, în urma calculelor bazate pe datele făcute publice de producătorul de calculatoare Dell, care citează date preliminare ale IDC. În aceste condiţii, procentul laptopurilor din totalul calculatoarelor personale ajunge undeva la 32%, faţă de 42% cît a fost raportat pentru trimestrul I.
Conform cifrelor altui important jucător din domeniu, piaţa locală pe trimestrul al II-lea indică un nivel de 225.000 de unităţi, din care 80.000 ar fi notebook-uri. În această situaţie ar fi o cotă de 35,5% pentru notebook-uri.
Estimările IDC indică însă că, la nivel global, anul acesta va fi cel în care procentul notebook-urilor îl va egala pe cel al desktop-urilor în totalul calculatoarelor comercializate.