x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa electronice şi IT&C în 2009: -30% la telecom, -40% la electronice, -51% la IT

Piaţa electronice şi IT&C în 2009: -30% la telecom, -40% la electronice, -51% la IT

15 Feb 2010   •   00:00

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut anul trecut cu 42,6%, la 1,42 miliarde euro, faţă de 2008, cea mai slabă performanţă înregistrând-o sectoarele IT şi de echipamente de birou, potrivit datelor unui raport GfK România.

IT

Potrivit raportului GfK, în segmentul IT, vânzările au crescut cu aproape 40% în ultimul trimestru 2009, faţă de performanţa atinsă în trimestrul anterior, dar au scăzut cu 53,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008.

Astfel, în perioada octombrie-decembrie segmentul a totalizat 120 milioane euro. La nivelul întregului an, vânzările de produse IT au avut un declin de 51,6%.

Electronice

Vânzările din perioada sărbătorilor de iarnă au reuşit să salveze trimestrul al IV-lea pentru segmentul de electronice, valoarea acestora plasându-se la 93 milioane euro, cu 66% mai mult faţă de trimestrul al treilea.

Cele mai căutate produse au fost cele din gamele tv-audio, în scădere cu 30% în luna decembrie 2009 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, şi jocuri, cu vânzări de aproape două ori mai mari faţă de noiembrie 2009 şi un nivel apropiat faţă de ultima lună din 2008.

"Consolele video au înregistrat cea mai mică scădere în cadrul sectorului de produse electronice, comparând un an de expansiune 2008 cu un an de criză 2009. (...) Pentru televizoarele plasmă şi LCD, sistemele audio şi home cinema şi media playerele portabile, comparaţia cu noiembrie 2009 arată că valoarea vânzărilor aproape s-a dublat în decembrie 2009. În special vânzările de televizoare plasmă şi LCD, principalul motor de pe piaţă, au fost susţinute de-a lungul anului prin promoţii semnificative ale retailerilor şi ale producătorilor, fiind, de asemenea, produsul cu scăderea de preţ cea mai masivă în rândul bunurilor din această categorie", se menţionează în analiză.

Cu toate acestea, în 2009 segmentul a ajuns la numai 60% din valoarea vânzărilor de bunuri electronice de larg consum realizate în 2008.

Sectorul foto a consemnat în 2009 o scădere de 45%, în principal din cauza slabelor evoluţii ale segmentului compact, în timp ce ramele foto digitale şi camerele D-SLR s-au bucurat de evoluţii pozitive pe parcursul anului.


Telecom

Deşi piaţa de telecomunicaţii s-a redus cu 30,1%, în trimestrul patru, în perioada sărbătorilor de Crăciun s-au cumpărat produse în valoare de 73 milioane euro, cu 20% mai multe comparativ cu vânzările din iulie-septembrie.

"O caracteristică a cărei importanţă a crescut pe piaţa de telefonie mobilă este cea legată de tehnologia tactilă. Producătorii şi-au lărgit portofoliul cu terminale touch screen, încurajaţi fiind de utilizarea tot mai largă a internetului, a jocurilor, a mesageriei instant şi a funcţiilor de fotografiere. Aceste dispozitive inovatoare au echilibrat creşterea negativă şi au menţinut piaţa într-o scădere mai mică decât cea medie a bunurilor", sunt de părere autorii studiului.

 

 

 

×
Subiecte în articol: redactie