Un nou trimestru "pe plus' pentru piata locala a bunurilor de folosinta indelungata: crestere de 12.4% comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, la un nivel de 306 milioane de euro. La nivel de semestru, cresterea este de 11,6%, respectiv 613 milioane de euro, potrivit unui studiu al firmei de cercetare de piata GfK.
Sectorul IT a avut cea mai buna performanta din piata (+27.5%). Electrocasnicele mici si sectorul foto au avut de asemenea cresteri de doua cifre, respectiv 17.8% si 17.7%. Sectoarele telecom, electronicele de larg consum precum si electrocasnicele mari au crescut intr-un ritm mai lent, de sub 10%. Piata echipamentelor de birou este singura ramasa in "zona rosie', dar scaderea s-a diminuat la -3.6%.
Dupa cateva trimestre de amanare a achizitiei de desktop-uri, monitoare sau periferice a venit timpul pentru o crestere pe toate aceste categorii, nu doar pe computere portabile. Drept urmare, piata a ajuns la un prag de 88 de milioane de euro.
Sectorul foto
Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la 11 milioane de euro in al doilea trimestru din 2011. Camerele cu lentile interschimbabile sunt cel mai de succes segment la momentul actual, cu rate de crestere de doua cifre, mult mai mari decat segmentul compactelor. In special, modelele "entry level' din cadrul segmentului de D-SLR sunt foarte atractive pentru consumatorul roman. Ca si produse hibrid – camerele de tipul mirrorless – nu s-au bucurat de un success aparte pana acum in Romania.
Piata telecom
Piata telecom din Romania pare sa-si revenit, atingand un nivel de 42 de milioane de euro, conform raportului GfK, acest lucru datorandu-se exclusiv smartphone-urilor care sunt "declansatorul' in acest sector. Acum consumatorul face o noua achizitie nu doar cand vechiul telefon nu mai functioneaza, ci si atunci cand considera ca acesta nu mai raspunde nevoilor lui actuale de a fi la curent cu stirile, de a interactiona constant cu cei apropiati, de a naviga pe internet sau cateodata de a fi pe acelesi val cu ceilalti, ca un important indicator al statutului.
Televizoare, sisteme audio
Piata electronicelor de larg consum din Romania s-a bucurat de un al doilea trimestru consecutiv ascendent, crescand la aproximativ 58 milioane de euro. Totusi, dinamica de crestere a fost mai slaba in acest trimestru decat in primele trei luni ale anului, diferenta fiind de 7 milioane de euro. In timp ce pentru anumite produse, precum sistemele audio, DVD Player/Rec sau sisteme de navigatie, ratele de descrestere s-au imbunatatit sau s-au stabilizat, piata televizoarelor si cea a camerelor video au avut parte de performante mai putin imbucuratoare.
In ciuda unor politici de pret agresive pe mai toate categoriile de diagonale, vanzarile de televizoare plate au inceput inca din luna aprilie sa descreasca incet de la luna la luna, aratand faptul ca preferintele consumatorilor s-au indreptat catre achizitionarea de alte bunuri de folosinta indelungata in acest trimestru. Valoarea adusa de camerele video in cel de-al doilea trimestru a egalat-o pe cea din primele trei luni ale lui 2011.