Profitul Dell a scazut cu 33% in primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, la 635 milioane de dolari, dupa declinul veniturilor la 14,4 miliarde dolari, iar compania a prezentat o prognoza dezamagitoare privind afacerile din trimestrul al doilea, provocand deprecierea actiunilor cu 13%.
Actiunile Dell au cazut cu pana la 13% miercuri la Frankfurt, dupa ce compania a anuntat ca veniturile din trimestrul al doilea al anului fiscal 2012-2013, respectiv perioada mai-iulie, vor fi intre 14,7 miliarde dolari si 15 miliarde dolari, sub estimarile analistilor, transmite Bloomberg.
Producatorul american de PC-uri a inregistrat in primul trimestru al anului fiscal, in perioada februarie-aprilie, venituri de 14,42 miliarde dolari, in scadere cu 4% de la nivelul de 15 miliarde dolari din perioada corespunzatoare a anului trecut, potrivit raportului financiar prezentat miercuri de Dell.
Profitul net al companiei s-a redus totodata cu 33%, de la 945 milioane dolari la 635 milioane dolari.
Rezultatele din primul trimestru fiscal s-au plasat de asemenea sub asteptarile pietei, compania fiind afectata sever de declinul pietei PC-urilor, a caror popularitate este in cadere libera odata cu cererea tot mai ridicata pentru tablete.
"Am vazut, in interactiunile mele cu clientii mai mari, o intarziere sau chiar o pauza a cheltuielilor", a declarat directorul general al Dell, Michael Dell.
El anticipeaza ca vanzarile de PC-uri vor continua sa dezamageasca pe parcursul acestui an, deoarece companiile nu vor trece imediat la sistemul de operare Windows 8 care va fi lansat in toamna de Microsoft.
"Companiile inca adopta Windows 7", a spus Dell.
Actiunile Dell au scazut cu 3,1% de la inceputul acestui an.
Cererea pentru smartphone-uri si tablete erodeaza vanzarile de notebook-uri, iar declinul Dell este mai abrupt decat al pietei PC-urilor, compania pierzand cota de piata in primele trei luni ale anului, potrivit datelor Gartner.
Livrarile de PC-uri la nivel mondial au scazut in primul trimestru cu 1,9%. Hewlett-Packard s-a mentinut lider de piata, cu o cota de 17,2%, urmat de compania chineza Lenovo, Dell, Acer si Asus.
Dell, HP si ceilalti producatori de PC-uri mizeaza puternic pe revigorarea afacerilor prin adoptarea conceptului "ultrabook" promovat agresiv de Intel, care reprezinta laptopuri subtiri, foarte usoare, configurate pentru o autonomie cat mai ridicata a bateriei.