x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget RDS&RCS riscă amenzi de până la 30.000 de RON/zi dacă nu furnizează informaţii despre traficul din seara cutremurului

RDS&RCS riscă amenzi de până la 30.000 de RON/zi dacă nu furnizează informaţii despre traficul din seara cutremurului

de Alexandru Radescu    |    28 Apr 2009   •   00:00

În urma controlului efectuat la operatorii de telefonie de către inspectorii Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii a reieşi faptul că s-au înregistrat congestii semnificative de trafic ce au dus la respingerea a până la 60% dintre apelurile iniţiate.

RDS este singurul operator de telefonie, din cei controlaţi, care nu a furnizat informaţiile solicitate de ANCOM. În aceste condiţii, operatorul mai are la dispoziţie timp până astăzi la ora 17.00 după care riscă amenzi de până la 30.000 RON/zi, după cum ne-au informat oficialii Autorităţii.
Reprezentanţii RDS&RCS nu au putut fi contactaţi.

CONGESTIE ÎN REŢEA
Din datele analizate de Autoritate reiese că operatorii Orange, Vodafone şi Cosmote au înregistrat un număr mediu dublu de convorbiri efectuate în interval de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior şi un număr de intenţii de efectuare de apeluri de 3 până la de 10 ori mai mare în aceleaşi perioade.

În cazul reţelelor de telefonie fixă nu s-au înregistrat congestii de trafic, cu excepţia centralelor de tranzit ale Romtelecom din Bucureşti, Bacău şi Galaţi unde depăşirea medie a capacităţii centralelor a fost între 10% şi 16%. Romtelecom a înregistrat un număr triplu de convorbiri efectuate cu succes în interval de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior, iar UPC şi Telemobil au înregistrat un număr mediu dublu de convorbiri efectuate.

Zonele din România unde după cutremur s-au înregistrat cele mai multe încercări de efectuare de apeluri au fost Bucureşti, centrul Munteniei, Dobrogea şi Moldova, adică zonele în care seismul s-a resimţit cel mai puternic.

Numărul de apeluri transmise către operatorul numărului unic de urgenţă 112 a crescut cu 50% în intervalul de o oră după producerea cutremurului faţă de intervalul de o oră anterior. Operatorii au obligaţia de a finaliza cu prioritate apelurile către 112 ale utilizatorilor proprii şi susţin că, în măsura posibilităţilor tehnice, au respectat această obligaţie. Confirmarea acestor afirmaţii necesită o serie de teste şi investigaţii suplimentare, pe care ANCOM le va derula în perioada următoare.

"Unele convorbiri aflate în desfăşurare la momentul declanşării cutremurului s-au întrerupt. Acest lucru a fost cauzat de faptul că, în timpul cutremurului, unele legături radio s-au întrerupt din cauza balansului echipamentelor, dar au revenit la normal după seism. Majoritatea dificultăţilor întâmpinate de utilizatorii care încercau să dea telefon s-au produs în prima oră după cutremur şi au fost cauzate de congestiile masive înregistrate în cazul telefoniei mobile," a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

"Într-o situaţie reală de dezastru comunicarea prin intermediul reţelelor comerciale de telefonie mobilă este nesigură în perioada imediat următoare catastrofei. Reţelele comerciale de telefonie nu pot fi dimensionate pentru numărul maxim de apeluri pe care ar putea să le efectueze simultan toţi utilizatorii lor pentru că atunci costurile ar deveni imense.

În situaţii extreme, cum au fost atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 de la New York, cele de la Londra şi de la Madrid, reţelele de telefonie au fost supraîncărcate şi mulţi utilizatori nu au putut da telefon. În asemenea situaţii, se recomandă ca utilizatorii de telefonie să se limiteze la apelurile strict necesare şi cu adevărat urgente," a arătat Cătălin Marinescu.

ANCOM recomandă crearea unor Planuri de asigurare a continuităţii serviciilor la fiecare operator şi integrarea lor la nivel naţional prin Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, desfăşurarea unor exerciţii periodice (o dată la doi ani), care să testeze viabilitatea acestor planuri, dar şi dezvoltarea unor programe de educare a populaţiei privind comportamentul în situaţii de urgenţă.

×
Subiecte în articol: IT cutremurului oră