x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget România îşi pune o lentilă 3D

România îşi pune o lentilă 3D

de Alexandru Radescu    |    23 Noi 2010   •   19:08
România îşi pune o lentilă 3D

138960-3d-ready-8000-led-series-lifestyle.jpgDupă cum era de aşteptat, România nu putea rata startul competiţiei 3D în ceea ce priveşte lansările de televizoare capabile să redea conţinut tridimensional. La primul fluier al Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, retail-ul punea la dispoziţia publicului cu dare de mână televizoare 3D de la marii producători de electronice (LG, Samsung, Panasonic şi Sony), cu o ofertă variată şi în ceea ce priveşte tehnologia asociată (LCD, LED TV, plasma TV). Din toamnă a intrat pe această piaţă şi Philips, între timp petrecându-se şi o extindere a modelelor de televizoare 3D, punându-se accent în special pe posibilitatea de conversie 2D-3D. Nu de alta, dar cum lipsa producţiilor 3D este în continuare cronică, o altă “şmecherie” tehnică trebuia să stimuleze cumva vânzările. Oricum, cu sau fără această conversie, unii producători par mulţumiţi de primul an 3D TV.

“Estimările noastre în ceea ce priveşte vânzările de televizoare 3D au fost depăşite. Românii au dovedit un interes mult mai pronunţat decât am estimat iniţial”, spune Taiju Ishikawa, branch manager Sony România.

Dar ce înseamnă concret acest lucru?

“Piaţa televizoarelor 3D reprezintă în acest moment aproximativ 1% din totalul pieţei de televizoare (fără CRT), într-un context în care televizoarele cu plasmă au ajuns la un procentaj cuprins între 10% şi 12%, iar cel al televizoarelor LCD+ LED, la 88%-90%”, declară Sorin Spînu, Senior Sales Manager Home Entertainment LG Electronics România. “Pentru 2011 estimăm o creştere pe segmentul 3D TV, în funcţie de disponibilitatea conţinutului pe piaţă, estimările noastre fiind în jurul a 2%-3% din piaţa de televizoare”, arată reprezentantul filialei locale LG. Şi totuşi, acest elan optimist din piaţă nu este împărtăşit de toţi jucătorii importanţi. Este loc de nuanţe şi mai multe interpretări.

“Din păcate însă, piaţa per total nu va ieşi din amorţeala actuală, iar vânzările de 3D  nu vor creşte separat, ci vor muşca direct şi exclusiv din aceeaşi piaţă”, este de părere Alexandru Mina, Advertising & Communication Manager Panasonic Marketing Europe, care mai arată că procentul la nivel de gospodării cu LCD/plasma TV la sfârşitul acestui an va atinge un maximum de 13%.

Dar cum nu avem canale şi transmisii 3D de la operatori, atenţia se îndreaptă spre blu-ray 3D.

“Limitarea penetrării TV-urilor 3D este dată de absenţa conţinutului 3D”, consideră Raul Filip, Division Manager în cadrul Samsung Electronics România, însă Ilona Ciauşoiu, Country Manager Philips România, este convinsă că “atât televiziunile, cât şi producătorii din industria filmului sunt mult mai interesaţi de accelerarea lansărilor de conţinut 3D”, după primul an de comercializare a echipamentelor compatibile.

 

Suntem pregătiţi pentru canale 3D?

În momentul de faţă, românii care îşi permit un abonament la Sky, prin satelit, pot “prinde” şi Sky 3D. Ar putea fi însă 2011 anul primelor canale 3D în oferta operatorilor locali? UPC este primul care se arată pregătit pentru aceste transmisii. “Reţeaua noastră şi produsul HD TV sunt pregătite să ofere consumatorului experienţa în format 3D la el acasă. O dată ce va exista conţinut în format 3D şi în România, clientul va trebui să posede un televizor compatibil, iar UPC va aduce un up-grade media box-ului digital actual”, spune Cătălin Buliga, director tehnic reţea naţională. Dacă oficialii Panasonic România cred că peste doi-trei ani vom vedea câteva canele 3D HD, în schimb reprezentanţii Samsung spun că piaţa este deja pregătită pentru o asemenea dezvoltare.

×
Subiecte în articol: tehnică preţuri televizoare 3d