La sfârşitul anului trecut, Flamingo estima piaţa de IT&C sa crească, penetrarea pieţei a acestor produse fiind mult sub media europeană şi chiar substanţial sub media central-europeană, iar cea de produse albe sa scadă.
"Dacă omului i se strică frigiderul îşi cumpără frigider. Dacă i se strică televizorul şi are 2 sau 3 televizoare în casă nu-şi pune problema să înlocuiască unul. De aceea scăderea este undeva la mijloc, pentru că produsele albe se înlocuiesc oricum, sunt produse de necesitate. Iar calculatoarele, se pare că acestea se înlocuiesc ultimele. Dacă oamenii au de ales între a-şi cumpăra un calculator, fie el primul calculator sau un înlocuitor pentru unul deja existent, preferă să amâne aceasta perioadă, pentru cand veniturile sunt mai sigure", a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al Flamingo International, Dragoş Simion.Conform unui raport recent al IDC, scăderea înregistrată pe piaţă a fost de peste 60% de la an la an, în vreme ce produsele albe (electrocasnicele marei) au scăzut cel mai puţin, undeva la 30-35%, iar electronicele undeva la mijloc, 45-50%.
"Din analiza noastră, a reieşit că percepţia despre IT&C a rămas în continuare aceea a unor produse nu neapărat de lux, dar în nici un caz produse de necesitate. Produsele albe rămân în continuare nişte produse de necesitate", a spus Simion.
Citește pe Antena3.ro