Astăzi a fost lansată o campanie de sancţionare a paginilor web care oferă servicii de conţinut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel, şi induc în eroare consumatorii
Astăzi a fost lansată o campanie de sancţionare a paginilor web care oferă servicii de conţinut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel, şi induc în eroare consumatorii. Măsura vine după ce o anchetă a relevat că 80% dintre aceste site-uri păcălesc consumatorii. Concluziile anchetei desfăşurate de comisarul european pentru protecţia consumatorului, Meglena Kuneva, relevă că circa 80% dintre paginile investigate prezintă elemente care au scopul de a induce în eroare consumatorii, îndeosebi adolescenţii sau copiii, prin costuri ascunse care măresc veniturile firmelor care le deţin. Investigaţia a vizat 500 de site-uri care vînd tonuri de apel, imagini, fluxuri de ştiri sau jocuri video pentru telefoanele mobile, industrie care generează afaceri de sute de milioane de euro.
Companii precum Jamba (deţinută de News Corp şi VeriSign), Vodafone, Aspiro sau Wiking Mobile ar putea suporta sancţiuni, de la amenzi mari pînă la închiderea site-urilor, dacă nu încearcă să soluţioneze problemele semnalate de oficialul european.