x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Smartphone-urile şi tabletele "duc în cârcă" piaţa locală electro-IT&C

Smartphone-urile şi tabletele "duc în cârcă" piaţa locală electro-IT&C

de Alexandru Radescu    |    19 Aug 2013   •   15:59
Smartphone-urile şi tabletele "duc în cârcă" piaţa locală electro-IT&C
Sursa foto: smartphone si tablete

 Graţie “investiţiilor” masive făcute de români în smartphone-uri şi tablete, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a înregistrat o creştere de 4,7% în trimestrul II al anului, faţă de acelaşi trimestru din 2012, respectiv 350 milioane euro. Rezultate negative au înregistrat vânzările de televizoare, camerele foto, precum şi imprimantele şi multifuncţionalele. De asemenea, primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro, conform studiului GfK România.

Cel mai mare sector din trimestrul al doilea din 2013 a fost telecomul, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creştere de valoare, de 17% faţă de perioada aprilie-iunie 2012.

Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile (cu funcţii de bază) continuă să scadă.

IT: 88 milioane euro

Piaţa IT a înregistrat  o creştere de 2,7% în perioada analizată, însumând  88 milioane de euro. Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu  specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă  a anului trecut.

Mai puţine televizoare şi camere foto

Piaţa de electronice a suferit un declin de peste 5% în termeni de valoare, ajungând la o valoare de 52 milioane  de euro. A fost primul trimestru din ultimii doi ani care a adus o scădere de 3% în valoare pentru piaţa de televizoare cu ecran plat. În timp ce segmentul de televizoarele cu ecran LCD a rămas stabil în valoare şi a scăzut în volum, segmentul de televizoare cu plasma a scăzut mult, atât în unităţi cât şi în valoare, contribuind la declinul general al pieţei de televizoare.

Cel mai mare segment de pe piaţa televizoarelor LCD, format din cele cu diagonala ecranului de 32 inci, a rămas stabil în valoare; în timp ce segmentul celor cu diagonala ecranului de 40-42 inci, al doilea segment ca mărime, a arătat o evoluţie negativă.

Creşterea vânzărilor de aparate de fotografiat, vizibilă în ultimii doi ani şi care a atins vârful în timpul campaniei Black Friday şi de Crăciun din 2012 s-a oprit brusc în trimestrul al doilea din 2013 – în total, sectorul foto a scăzut cu 25,5%, până la 9 milioane de euro.

Aparatele foto compacte entry level, puternic afectate de smartphone-uri (dotate cu camere foto tot mai bune) au înregistrat o rată de scădere de două cifre. Chiar şi compactele de top şi DSLR-urile au contribuit la declin.

Electrocasnicele care au căutare

Piaţa electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2 2012. Aspiratoarele, atât modelele cu sac cât şi cele fără sac au avut rate de creşteri de două cifre. Rate de creştere de două cifre au fost înregistrate şi de blendere, mixere de mână și roboții de bucătărie cu motoare puternice. De asemenea, remarcabilă este şi evoluţia filtrelor de cafea şi a expresoarelor.

O altă creştere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5%, ajungând la o valoare de 73 milioane de euro.


 

×