x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Supraveghere legală

Supraveghere legală

de Alexandru Radescu    |    21 Feb 2008   •   00:00
Supraveghere legală

Operatorii de telefonie si ISPiştii au obligaţia să stocheze timp de 12 luni date despre convorbiri, utilizatori şi trafic Internet, mai puţin conţinutul comunicării.

  

Guvernul a aprobat ieri proiectul de lege privind reţinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului sau de reţele publice de informaţii. Astfel, operatorii de telefonie (fixă şi mobilă) precum şi

furnizorii de servicii Internet au obligaţia de a asigura crearea şi administrarea unei baze de date, în format electronic, în măsura în care datele/informaţiile sunt generate sau prelucrate de aceştia. Datele vor fi reţinute timp de 12 luni de la momentul efectuării apelului şi se referă, printre altele, la identificarea orei, duratei, tipului, sursei şi destinaţiei mesajului transmis. În funcţie de furnizorul de reţea de comunicaţie – telefonie fixă sau mobilă, Internet – se vor reţine numărul de telefon al apelantului, numele şi adresa abonatului sau ale utilizatorului înregistrat, respectiv adresa Internet Protocol (IP). Proiectul de lege interzice reţinerea conţinutului comunicării sau informaţiile consultate în timpul utilizării unei reţele de comunicaţii electronice. Autorităţile competente pot localiza persoanele fizice şi juridice şi pot identifica apelantul, dacă acesta este înregistrat în baza de date a operatorului de telefonie fixă sau mobilă.

  

CONDIŢII.Prin datele necesare pentru identificarea destinaţiei unei comunicări se înţelege: în cazul serviciilor de poştă electronică şi telefonie prin internet - identificatorul utilizatorului sau numărul de telefon al destinatarului (sau destinatarilor) unui apel telefonic prin internet; numele şi adresa (sau adresele) abonatului (sau abonaţilor) sau ale utilizatorului înregistrat (sau ale utilizatorilor înregistraţi) şi identificatorul utilizatorului destinatar al comunicării.

În cazul serviciilor de acces la internet, poştă electronică şi telefonie prin internet, se vor monitoriza data şi ora conectării la şi deconectării de la serviciul de acces la internet, adresa IP alocată de către furnizorul de servicii de acces la internet, precum şi identificatorul abonatului sau utilizatorului înregistrat; data şi ora conectării la şi deconectării de la serviciul de poştă electronică sau de telefonie prin internet.

  

RAPOARTE.SRI, MIRA, SIE vor transmite un raport semestrial către Ministerul Comunicaţiilor. Raportul va sintetiza cazurile soluţionate la nivel de instituţie, iar anual, MCTI va raporta către Comisia Europeană statisticile elaborate în baza acestuia. Prin aceste rapoarte se întelege: numărul cazurilor în care informaţiile au fost furnizate autorităţilor competente în conformitate cu prevederile proiectului de lege; perioada de timp scursă între data la care datele au fost reţinute şi data la care autoritatea competentă a solicitat transmiterea acestor date; numărul de cazuri în care solicitările de date nu au putut fi îndeplinite.

Raportul către Comisia europeană nu va conţine date cu caracter personal. Autoritatea competentă să monitorizeze aplicarea prevederilor ordonanţei de urgenţă este Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

×
Subiecte în articol: IT internet