Compania Air France KLM vrea să ofere clienţilor săi posibilitatea de a vorbi pe telefonul mobil şi in timpul zborului. O decizie finală va fi luată insă la finalul unui experiment pe care compania franceză il va demara la inceputul anului viitor.Â
Compania Air France KLM vrea să ofere clienţilor săi posibilitatea de a vorbi pe telefonul mobil şi in timpul zborului. O decizie finală va fi luată insă la finalul unui experiment pe care compania franceză il va demara la inceputul anului viitor. Â
Air France KLM şi-a propus "să coboare" la nivelul aşteptărilor clienţilor săi, introducănd şi pregătind o gamă de servicii care să le facă zborul căt mai plăcut şi mai puţin stresant. In acest scop, la inceputul anului viitor, Air France KLM va experimenta sistemul GSM Cabine, un sistem care emite un nivel scăzut de radiaţii şi care nu interferează cu aparatura de bord. Acest sistem nu va permite insă decăt la maximum şase persoane să apeleze simultan şi va fi instalat pe un singur tip de avion - A318, care va opera curse in Europa şi Africa de Nord. GSM Cabine va fi testat in două etape. Intr-o primă fază telefonul mobil va putea fi folosit pentru a trimite şi primi SMS şi e-mail-uri, iar in cea de a doua, pentru convorbiri propriu-zise. Compania franceză doreşte totodată să facă şi un sondaj printre pasageri pentru a vedea in ce măsură aceştia sunt de acord sau nu să fie deranjaţi in timpul zborului de discuţiile pe mobil. De altfel, intr-o conferinţă de presă ţinută recent la Paris de conducerea companiei franceze, Bruno Matheu, vicepreşedinte executiv al Departamentului "Marketing &Network Management" Air France KLM, a explicat că etapizarea experimentului are tocmai rolul de a verifica acele contradicţii apărute pe tema utilizării telefonului mobil in timpul zborului, şi anume că sunt clienţi care doresc introducerea acestei facilităţi, dar pe de altă parte declară că ar fi deranjaţi dacă cei de lăngă ei ar vorbi pe mobil. Â
Aeroportul digital
Pe lăngă saloanele (lounge) destinate clienţilor aflaţi in tranzit pe Aeroportul Charles de Gaulle din Paris, compania franceză oferă clienţilor săi acces electronic la serviciile Air France KLM. Sunt servicii online prin care clienţii economisesc timp, incepănd de la rezervări şi pănă la imbarcarea in avion. De asemenea, la sfărşitul anului, pe ruta Paris - Amsterdam, va fi disponibil şi serviciul "hubway trial", care va permite clienţilor ca pe baza unui card in care sunt stocate date biometrice şi tehnologice să evite aglomeraţia de la punctele de control.Citește pe Antena3.ro