Noua directivă a Parlamentului European în domeniul telecomunicaţiilor cere "contracte mai clare" din partea operatorilor.
Astfel, utilizatorii au dreptul să fie mai bine informaţi asupra preţurilor, tarifelor, termenilor şi condiţiilor. Contractele pe care le semnează clienţii operatorilor trebuie să precizeze şi orice tip de restrictţii: de exemplu, cazul în care serviciile VOIP sunt blocate. De asemenea, contractele trebuie să prevadă şi parametrii de calitate ai serviciului, precum şi eventuale taxe privind schimbarea numărului de telefonToate aceste informaţii trebuie să fie formulate într-un mod clar, uşor de înţeles, dar şi publicate pentru o facilă accesibilitate. Clientul trebuie să primească o formă a contractului pentru a o citi înainte de a semna. Dacă operatorul modifică termenii contractului, utilizatorul are dreptul să renunşe la contract fără nici o penalizare.
Portabilitatea numerelor
Utilizatorii au dreptul să-şi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă operatorul. Odată cu noua directivă, numărul trebuie să fie transferat cât mai repede posibil, în maximum o zi lucrătoare de la semnarea deciziei de schimbare a furnizorului.
În ceea ce priveste lungimea contractelor, perioada maximă este de 24 de luni si orice client trebuie să aibă opţiunea de a semna un contract de 12 luni.