x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro România inteligentă Inspector școlar general Buzău: Rezultatele proiectelor se vor vedea peste 5-10 ani când copiii formați astfel vor fi cetătenii pe care îi dorim

Inspector școlar general Buzău: Rezultatele proiectelor se vor vedea peste 5-10 ani când copiii formați astfel vor fi cetătenii pe care îi dorim

29 Iun 2022   •   14:54
Inspector școlar general Buzău: Rezultatele proiectelor se vor vedea peste 5-10 ani când copiii formați astfel vor fi cetătenii pe care îi dorim

Rezultatele proiectelor pe care le dezvoltăm se vor vedea peste 5-10 ani când copiii formați astfel vor fi cetătenii pe care îi dorim, spune Dana Palcău, inspector școlar general ISJ Buzău, la Conferința Locală "Buzău, centru de educație și inovație - modele performante și performanță în invățământ".

"Bineînțeles că sunt mândră și eu sunt cea care culege roadele acestor proiecte și implicării colegilor mei pentru că fără oameni implicați nu am putea să ducem lucrurile la bun sfârșit. După 10 luni de implementare a proiectului claselor de inspirație finalndeză, timp în care cadrele didactice din clasele pilot au putut să observe ceea ce se întâmplă în aceste clase și, chiar dacă nu au fost implicați, curiozitatea a mers până acolo încât au preluat din tehnici, metode. 

Aceste lucruri le-am observat din rapoartele pe care colegii mei le-au adus la Inspectoratul Școlar, în diverse inspecții tematice pe care le-am făcut. Lucrul acesta ne-a bucurat pentru că starea de bine a copilului nu poate să ducă decât la starea de bine a societății. 

Rezultatele acestor proiecte se vor vedea, nu astăzi, nu mâine, ci poate peste 5,6, 10 ani când copiii formați în astfel de clase vor fi cetățeni așa cum ne dorim. Și societatea evoluează, și educația trebuie să evolueze. 

Am pornit cu colegi care și-au dorit acest lucru și selecția a fost riguroasă, a fost un chestionar de impact pe care echipa din Finlanda l-a făcut la școlile care și-au dorit să participe la acest proiect, și au fost monitorizați și ajutați pe parcursul celor 10 luni.

Celălalt proiect al școlii circuale, sub îndrumarea specialiștilor din Primăria Municipiului Buzău, cadrele didactice au mers pe anumite obiective astfel încât școala circulară să funcționeze și comunitatea cadrelor didactice si a elevilor să se implice în a finaliza acest proiect.

Nu trebuie să vedem doar acesi copii olimpici,  ci trebuie să vedem progresul pe care un copil îl face. Dacă ne gândim la școlile profesionale, la liceele tehnologice, pentru care trebuie să spun o realitate. Acolo intră copii și cu media 1 și 2, pe locurile libere, sunt copii cu cerințe educaționale speciale pe care îl preluăm de la momentul inițial și apoi trebuie să vedem cu c e iese copilul din școală. Măsurăm progresul. Școala românească este pe un trend bun și mi-aș dori ca la nivel de județ să preai cât mai multe comunități exemplul municipiului Buzău. Deja o parte din localitățile din mediul rural încearcă să inițieze astfel de proiecte. Sunt câțiva primari  care au luat exemplu d-lui primar Constantin Toma și au preluat la școlile din mediul rural. Este vorba de școala Săpoca, care a câștigat un proiect de 25.000 de euro și vor să facă o seră. Avem încă  28 de școli din județ care au câștigat proiecte educaționale pentru eliminarea abandonului școlar, încep să pună în practică și să preia din modelul finalndez. 

În ofeerta educațională a anului școlar 2022/2023 sp implementăm un program de formare unde să folosim ca baze colegii care au implementat aceste proiecte, să scriem un ghid de strategii de inspirație finlandeză de școală circulară, la care colegii din județ să poată participa, iar directorii unităților de învățământ să fie formați în a prelua astfel de tehnici la unitățile lor. 

La Școala 14 vom perge pe un proiect astfel încât să primească i o masă caldă, iar activitățile din școala de vară, să-i poată să-i țină pe copii aproape de școală. 

Vreau să introduc un proiect de a apropia familia astfl încât părinții copiilor, chiar dacă au 4 sau 2 clase, să vină pe rând și să citească în acel centru, învățătorul să-i dea o carte acasă pentru ca părintele să se pregătească astfel încât copilul lui să fie mândru, chiar dacă părintele lui nu vine dintr-o familie cu studii", explică Dana Palcău.

×