x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce se mai întâmplă prin atelierele service?

0
13 Apr 2009 - 00:00

Iată o întrebarea care merită să fie pusă, atelierele service auto fiind lo­curi des frecventate de posesorii par­ti­culari de autovehicule, pentru di­versele remedieri, dar mai ales, odată pe an, pentru o operaţiune extrem de importantă: verificarea tehnică, în urma căreia maşina mai poate sau nu circula încă un an.



Ce se mai întâmplă prin atelierele service? Sunt primiţi oamenii aşa cum se cuvine? Se fac reparaţii de ca­litate, care să asigure siguranţa traficului? Verificările tehnice anu­a­le constituie, aşa cum spun reglementările în vi­goa­re, acel "filtru" solicitat de securitatea circulaţiei? Iată o serie de întrebări la care după un raid prin majoritatea unităţilor mari de profil putem răs­punde, în general, afirmativ.

Dacă clienţii sunt primiţi cu amabilitatea necesară? Da, se fac, în ge­ne­ral, reparaţii de calitate. Da, veri­fi­cările tehnice anuale sunt efectuate cu seriozitatea cerută. Şi totuşi... Şi totuşi se menţin excepţii ne­do­rite. Să ne referim, mai întâi, la mu­nicipiul Piatra Neamţ, unde am vi­zitat trei unităţi care au fost auto­rizate să efectueze verificări tehnice anuale: Dacia service Piatra Neamţ, autoservice IJPIPS Piatra Neamţ, autoservice electro-metal Piatra Neamţ, unde am constatat mai întâi, faptul că toate trei dispun de con­diţii excelente pentru efectuarea optimă a verificărilor tehnice anu­a­le. De ase­menea, am văzut că peste tot au fost repartizaţi cei mai buni meseriaşi la această ope­ra­ţiune de mare răspundere, oameni care îşi fac datoria cu seriozitate.

La autoservice Electro-metal, uni­­tate condusă de sing. Popa Emanoil şi maistrul Andrei Du­mi­tru, n-am avut de făcut observaţii. Şi totuşi... Câte ceva nu merge la autoservice IJPIPS al cărei şef de unitate este maistrul Csenu Ioan, cu­nos­cut pentru seriozitatea lu­crărilor şi servirea promptă. Totul merge bine, dar în urma ve­ri­fi­cărilor tehnice au fost găsite şi unele lipsuri, încât a fost nevoie de fixarea unui termen pentru punerea la punct a situaţiilor. De asemenea, în curtea unităţii au fost găsite parcate auto­tu­ris­mele 1-NT-4018 (Jiteanu Ion, me­canic), 1-NT-3947 (Nohai Gh., ti­ni­chi­giu), 1-NT-4698 (Verşanu Ne­culai, ti­ni­chigiu) şi 2-CJ-5670 (Csenu Ioan, şeful unităţii).

Dar cum se efectuează verificările tehnice anuale în judeţ? În general, acestea se realizează în condiţii bune. Ne face plăcere să relevăm aici buna experienţă, bazată pe o ordine de­să­vârşită, pe disciplină, la Dacia service Bicaz. Oricât am încercat să-l "în­curcăm" pe şeful unităţii, sing. Bică­jea­nu Gavril, oricât am căutat prin oraş autoturisme care să fi pri­mit pe nedrept VTA, n-am izbutit! Echi­pe­le conduse de Baltă Constantin, Tă­na­se Constantin şi Popescu Gheorghe îşi executau în mod conştiincios atri­bu­ţiile de serviciu, spre cinstea acestui colectiv. Nici la unităţile Service din Roman şi Tg. Neamţ nu au fost constatate nere­guli, echipele de meca­nici lucrând cu conştiinciozitate.

Ca o sugestie cu caracter general, considerăm că ar fi cazul să se ia măsurile necesare în vederea amenajării de parcări în afara pe­ri­me­trului unităţilor, pentru personalul unităţilor service, pentru că nu ni se pare corect ca mecanicii să aibă tot timpul la îndemână propriile maşini, nici ca diverse persoane să pătrundă fără treabă în incinta atelierelor, "uitându-şi" acolo maşinile, cum este cazul autoservice-ului IJPIPS din Strada Făgetului.

Cum raidul nostru s-a soldat, după caz, cu măsurile ce se im­pu­neau, am putea conchide că treaba merge acum peste tot mai bine. Nu putem să încheiem însă aceste constatări, fără un nou apel la factorii de conducere ai unităţilor vizate, mai ales în ceea ce priveşte întărirea ordinii, a disciplinei şi răspunderii, pentru că activitatea mecanicilor în atelierele service depăşeşte simplul statut de remedieri sau verificări. Este vorba de a conferi siguranţă traficului rutier, de a feri vieţi omeneşti de pericol, aşa încât ni­meni nu are voie să greşească, să facă rabat de la calitate, să se abată de la prevederile legale.
Ceahlăul,  jud. Neamţ, nr. 2702 din 1989


În localităţile judeţului, pe margi­nea drumurilor naţionale şi acelea judeţene, în primăvara acestui an, în cadrul acţiunilor de gospodărire şi înfrumuseţare se plantează arbori şi arbuşti. Secţia de întreţinere, reparaţii drumuri şi siguranţa circulaţiei Constanţa s-a angajat să realizeze plan­ta­ţii de aliniament cu arţari, plop, pal­tin, iar începând din această pri­mă­va­ră şi cu specii mult mai va­loroase din punct de vedere economic - cais, cireş, nuc etc. În aceste zile, de exemplu, se plantează cais de talie mare pe DN 22 C Cernavodă-Basarabi, pe un tronson cu circulaţie intensă, principala cale rutieră care asigură legătura litoralului cu celelalte localităţi ale ţării. Sunt lucrări care se fac cu eforturi financiare şi care, în mod firesc, trebuie protejate, îngrijite.

Iată însă că, în urmă cu două zile, Gheorghe Cimpoieşu, conducătorul autocisternei 32 CT 1337, aparţinând SIRDSC, a comis un condamnabil act de sfidare a eforturilor generale. Pe scurt, faptele s-au petrecut astfel:

După ce a umplut autocisterna cu 6,5 tone de apă (potabilă) de la Cernavodă, în loc să ude cei 130 de caişi plantaţi în ziua respectivă în apro­pi­e­rea localităţii Mircea Vodă, Gh. Cimpoieşu găseşte de cuviinţă să deschidă vana pentru a lăsa apa să curgă... pe carosabil. Să precizăm că şeful punctului de lucru, Adrian Enache, se afla doar la câţiva paşi de el...

Nu vom aborda acest act de indisciplină numai sub aspectul risipei materiale deloc neglijabile (apa, combustibilul necesar transportului ei, retribuţia din ziua respectivă a conducătorului auto etc.), ci, mai ales, incomensurabilului prejudiciu mo­ral. Este vorba, în primul rând, de lipsa de grijă faţă de avutul obştesc, de ab­sen­ţa spiritului civic atât de necesar în activitatea de zi cu zi.

Indisciplina nu poate rămâne ne­pe­­depsită. Conducerea Secţiei de în­tre­ţi­ne­re reparaţii drumuri şi siguranţa cir­culaţiei a hotărât desfacerea disci­pli­nară a contractului de muncă al conducătorului auto Gheorghe Cimpoieşu şi sancţionarea administrativă a şefului de district Adrian Enache. De asemenea, organizaţia de partid în­trunită ieri în şedinţă extraordinară, a hotărât sancţionarea şefului de district Adrian Enache cu avertisment.
Dan Spiridon - Dobrogea nouă, jud. Constanţa, nr. 12604 din 1989
Citeşte mai multe despre:   special,   service

Serviciul de email marketing furnizat de