x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Special Sugestii, sesizări, reclamaţii: Imobilizările de vagoane, cu... trena de risipă, trebuie ferm lichidate!

Sugestii, sesizări, reclamaţii: Imobilizările de vagoane, cu... trena de risipă, trebuie ferm lichidate!

03 Feb 2009   •   00:00

După cum e cunoscut, transporturile pot ocaziona sporite şi inutile cheltuieli atunci când, din cauza unor lacune organizatorice, de or­dine şi disciplină, ele nu se deru­lează în mod normal, adică ritmic, fluent.



Pornind de la păgubitoarele imobilizări ale vagoanelor de mar­fă, pentru care numeroase între­prin­deri au plătit, anual, penalizări sub formă de locaţii, ziarul Drapelul roşu a iniţiat cu trei ani în urmă o cuprinzătoare anchetă sub generi­cul "Cum se pierd milioanele...", luând în obiectiv cauzele ce duc la ase­menea locaţii, insistând asupra moda­lităţilor prin care pot fi ele diminuate şi chiar lichidate. Astfel de aspecte au mai fost inserate în ziar, în mai multe rânduri, îndeosebi la început de an, acţiune urmată de rezultate notabile. Pierderile şi neajunsurile care se referă la anul trecut le descifrăm acum, în urma unei noi anchete, avându-i ca interlocutori pe ing. Alexandru Boer, şeful Diviziei comerciale, ing. Constantin Stroie, şef coordonator al R.C.M. Timişoara, ing. Mihai Spiridon, şeful Secţiei expediţie-camio­naj-mecani­zare, şi Marin Do­gea­nu, consilier juridic în cadrul Di­viziei co­merciale, Regionala C.F. Timi­şoara.

Cea mai elocventă dovadă că această problemă, deloc uşoară, poate fi solu­ţionată, o oferă Între­prin­derea meca­nică Timişoara. Dacă înainte unitatea se situa pe unul dintre primele locuri ale "cla­samentului" imobilizărilor, de câţi­va ani acest capitol a fost cu de­săvârşire lichidat. Un alt exemplu îl constituie, de doi ani, şi Întreprin­derea "Electrotimiş". De reţinut, tot­o­dată, că, prin măsurile stabilite, aproape toate întreprinderile timi­şene cu pondere mare de transport pe calea ferată au lucrat mai bine în 1988. Iată doar câteva argumente în acest sens. Comparativ cu anul pre­ce­dent, Întreprinderea de detergenţi a redus imobilizările cu 12.525 vag./ore, C.P. "Solventul" cu 41.578 vag./ore, T.A.G.C.M.T. cu 37.525 vag./ore, "Electromotor" cu 27.402 vag./ore. De menţionat că unitatea care deţine primul loc pe judeţ la valoarea penalizărilor pentru lo­ca­ţii se situează abia pe poziţia 8 la ni­velul Regionalei C.F. Dar acest fapt, îmbucurător într-un fel, nu poate sub nici un motiv linişti, din mo­ment ce – ca urmare a regle­men­tă­rilor stabilite prin Decretul 311/1987, care prin majorările progresive de penalizări urmăresc tocmai stimularea interesului pentru diminua­rea imobilizărilor – sumele repre­zen­tând locaţiile pe total judeţ au fost mai mari cu 6.520.467 de lei faţă de anul precedent.

Aşadar, o concluzie elocventă, ce îndeamnă la necesitatea conlucrării mai strânse între organele CFR şi unităţile economice beneficiare.
Anchetă realizată de Gavril Mălai - Drapelul roşu, jud. Timiş, nr. 13681 din 1989

×
Subiecte în articol: special