Probleme de serviciu l-au purtat pe corespondentul nostru voluntar Crinu Apostol din Piteşti pe meleaguri maramureşene. Cu acest prilej, el a sesizat unele fapte care împiedică bunul mers al treburilor în localitatea Vişeu de Sus şi le-a consemnat într-o scrisoare adresată redacţiei.
Le supunem atenţiei forurilor competente pentru a le analiza şi a dispune în consecinţă.
1. Lângă staţia CFR, la 100 de metri distanţă, se află o secţie a fabricii de medicamente Terapia din Cluj-Napoca. Din lipsa unui şopron de magazie CFR (cel existent este foarte mic în raport cu necesităţile), containerele şi lăzile cu materii prime şi produse finite stau pe rampă, în aer liber, supuse intemperiilor. Au de suferit uneori şi medicamentele, mai ales când ploile şi zăpezile sunt abundente, dar şi containerele, în special cele metalice, pentru că rugina nu iartă. Se impune, aşadar, construirea unei magazii-şopron de o capacitate cel puţin dublă faţă de cea actuală.
2. La staţia CFR a acestui modern oraş, care în ultimii ani a cunoscut o mare dezvoltare, nu sunt bilete de clasa I. Şeful de gară a afirmat că primeşte doar două bilete clasa I în 24 de ore. Aşa că cine doreşte un asemenea bilet, şi sunt zeci de persoane zilnic, trebuie să meargă cale de 58 km, până la staţia Sighetu Marmaţiei, unde se găsesc bilete şi pentru solicitanţii de la Vişeu de Sus. Altminteri "pierd" trenul.
Cum şi prima, şi cea de-a doua problemă sunt de competenţa forurilor Departamentului Căilor Ferate, considerăm, aşa cum menţionam, că ele vor fi examinate şi, mai ales, soluţionate în conformitate cu interesele societăţii, ale oamenilor.
Rubrică realizată de Neculai Roşca - Scînteia, nr. 14466 din 1989
Folosindu-se de dreptul cetăţenesc de a se adresa autorităţilor, mai mulţi locatari ai blocului F 1, situat pe strada Arcului nr. 6, din Constanţa, ne relatau şi nouă, celor de la redacţie, faptul că tot au bătut pe la uşile unităţilor GIGCL, fără să găsească înţelegerea necesară în legătură cu furnizarea agentului termic şi a apei reci. Trimisă spre competentă soluţionare, scrisoarea amintiţilor petenţi a făcut obiectul unei atente verificări, în urma căreia Întreprinderea de termoficare şi reparaţii instalaţii termice a găsit şi soluţii. Evident, cu participarea Întreprinderii de electrocentrale, a Exploatării apă-canal şi a ICRAL. Toţi aceşti "terţi" au fost de acord că "sesizarea este întemeiată", punctul termic nr. 91 fiind de vreme îndelungată în vădită restanţă faţă de cetăţeni.
La un scurt interval de timp, Întreprinderea de electrocentrale a reechilibrat regimul hidraulic al agentului primar (prin recalcularea diafragmei de distribuţie), ITRIT a verificat instalaţiile din punctul termic, EAC a asigurat presiunea apei reci în reţeaua din zonă, iar ICRAL şi-a asumat răspunderea revizuirii instalaţiei de distribuţie din subsolul tehnic al imobilului. Fapt este că respectivii locatari se declară acum mulţumiţi, ei beneficiind la toate etajele de apă caldă şi de încălzire în media parametrilor stabiliţi. (P.Z.)
Dobrogea nouă, Constanţa, nr. 12577 din 1989