În ochii pictorilor, farmecul aşezării de la ţărmul mării pare să fi rămas neatins de trecerea timpului. Balcicul este şi astăzi, ca şi în perioada interbelică, un loc cu o încărcătură aparte pentru oamenii care lucrează cu penelul.
În ochii pictorilor, farmecul aşezării de la ţărmul mării pare să fi rămas neatins de trecerea timpului. Balcicul este şi astăzi, ca şi în perioada interbelică, un loc cu o încărcătură aparte pentru oamenii care lucrează cu penelul.
Balcicul şi-a început destinul pictural într-o ipostază
solară, prin pânzele pictorilor interbelici. Se poate spune că farmecul
nocturn al micii aşezări îşi aştepta cu răbdare maestrul care să-l ipostazieze.
Şi acest lucru s-a întâmplat prin întâlnirea dintre loc şi sensibilitatea
pasionată de mistere a pictoriţei Marilena Murariu. “Paradoxal, pentru mine
Balcicu e un loc care nu există. El trăieşte în inima mea, deşi există şi
undeva pe hartă. Mi-am propus încă de la început un dialog între nocturn şi diurn,
dialog presărat cu acea parte misterioasă a Balcicului. Pentru că Balcicul
este vechiul Dionisopolis, mi-am propus cumva să plec de la misterele
dionisiace şi să ajung până în Balcicul de astăzi.”
Cromatica tablourilor,
dominată de nuanţe de verde ce merg până la fosforescenţă şi de o paletă largă
de tonuri de violet, luna, cerul de o profunzime indigo, pisicile ca animale
ale nopţii alimentează atmosfera onirică. Noaptea nu este una reală, aşa cum
nici Balcicul Marilenei Murariu nu este unul real. Este o noapte visată
populată de câteva repere (casele, moscheea, copacii, vasele masive de lut,
falezele înalte, plopii) pe care visul artistic le are în comun cu realitatea.
Gama de nuanţe care compun o incandescenţă subtilă este una definitorie pentru
artistă. “Este o gamă care mă defineşte pe mine. Şi în care mă mişc cu multă uşurinţă,
în care mă simt mult mai bine decât în gamele reci. Îmi place să pun anumite
lumini care în context, în funcţie de
dozaj, pot deveni misterioase.” Prezent la vernisaj, Tudor Octavian a apreciat
că este vorba despre o expoziţie-eveniment, una dintre cele mai importante din
ultimii ani.
Expoziţia artistei face parte dintr-un proiect al Elite Art Club UNESCO. “Fundaţia are deschisă în Bucureşti, la Galeria Simeza, expoziţia Marilenei Murariu, la Centrul Metropolitan al Primăriei Sectorului 1 este deschisă expoziţia tinerilor artişti de la Liceul Tonitza, şi la Institutul Bancar Român e deschisă încă o expoziţie de grup”, ne-a declarat Mihaela Dragomir, preşedinte al Elite Art.