Primarul pedist al Braşovului, George Scripcaru, i-a inlesnit amicului său Marcel Butuza o afacere de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea proiectelor de drumuri ale municipiului. Edilul deserveşte prompt clientela politică a PD, căreia ii oferă căştiguri de milioane fără prea multă bătaie de cap.
Clientela politică a democraţilor braşoveni a mai dat o lovitură bugetului public al municipiului. Afacerea se derulează prin drenarea a două treimi din imprumutul BERD in valoare de 30 de milioane de euro către firma Vectra, aflată in proprietatea lui Marcel Butuza, bun amic al primarului pedist al Braşovului, George Scripcaru.
Aproximativ 20 de milioane de euro au făcut obiectul unui nou tun financiar, un contract-agreement intre Municipalitate şi Vectra, prin care se amputează bugetul local pentru "Reabilitarea proiectelor de drumuri ale municipiului", deci a documentaţiilor pentru aceste reabilitări de drumuri ale Braşovului.
CONTRACTE DUBIOASE. Interesant este că acest contract de finanţare este realizat in limba engleză, intocmit pe o singură foaie de hărtie, in plus cu erori de redactare. Deşi intocmirea unui contract al autorităţilor publice in limbi străine, pe bani publici, nu este prevăzută in legislaţia romănească, Primăria Braşov varsă 14,5 milioane de euro, fără TVA, fără cheltuieli indirecte şi fără taxe vamale, deci in jur de 20 de milioane de euro, tot in buzunarul lui Marcel Butuza. Firma sa, Vectra, a concesionat intr-un mod dubios toate reabilitările de drumuri ale Municipiului Braşov, pentru opt ani, printr-o hotărăre de Consiliu Local iniţiată de primarul George Scripcaru la 16.05.2005. Legea 326, a gospodăriilor comunale, precizează insă foarte clar care sunt serviciile publice ce pot fi concesionate, asfaltarea şi reabilitarea drumurilor nefiind printre cele menţionate de lege.
Butuza nu se găseşte la primul tun de acest fel, el concesionănd in 2005 şi deszăpezirea municipiului. Practic, Vectra Service SRL deţine monopolul absolut al intreţinerii drumurilor la Braşov, din ordinul lui Scripcaru, vicepreşedinte naţional al PD şi preşedinte al filialei braşovene a democraţilor, consumănd sute de miliarde de lei vechi, anual, din bugetul public.
INGINERII VECHI. Concesionarea asfaltărilor la Braşov, in 2005, a prilejuit eliminarea oricărei competiţii intre constructori, aceştia fiind obligaţi de primarul Scripcaru, sub ameninţarea spectrului falimentului, prin lipsa de comenzi de la Primărie. "Cooperativa asfaltului", girată de primar, a ajuns la o inţelegere in ce priveşte preţurile practicate pentru asfaltări, cam de cinci-şase ori mai mari decăt cele de pe piaţă, pentru a căştiga toată lumea. Condiţia a fost insă, inregimentarea concurenţilor Vectrei, Recon SA, Prinfo SRL etc., ca subantreprenori ai acestei firme, care şi-a adjudecat parte leului din investiţiile primăriei. Acelaşi lucru s-a petrecut cu deszăpezirea municipiului, cam in aceleaşi procente. Relevant este faptul că 80% din investiţiile Primăriei Braşov se drenează către oligarhia locală pedistă, implicată in asfaltări.
BENEFICIARUL SCRIPCARU. Sume masive sunt vărsate lunar de către Butuza la trustul de presă controlat de PD Braşov. Chiar vila lui Scripcaru de pe Strada Ceahlăului a beneficiat la construire de aportul firmei lui Butuza, camioanele şi personalul de la Vectra lucrănd zi şi noapte la construirea reşedinţei luxoase a primarului George Scripcaru, trecută in averea personală a acestuia cu ridicola valoare de achiziţie, de 30.000 de dolari, adică o jumătate de garsonieră!! Deşi a fost contactat de Jurnalul Naţional, Scripcaru a refuzat să răspundă la acuzaţiile ce i se aduc, in vreme ce Marcel Butuza nici nu a putut fi contactat telefonic in ciuda incercărilor repetate.
Butuza, un "Umbrărescu" braşovean
Patronul firmei Vectra, Marcel Butuza (foto), a devenit vărful clientelei pediste braşovene in afacerile cu infrastructură, incă din anul 2002, pe vremea cănd George Scripcaru era viceprimar şi şef al PD Braşov. Primele contracte ale firmei Vectra cu Primăria, comandate direct, fără licitaţie, de către Scripcaru, au fost de deszăpezire. Contractele de asfaltare, in valoare de sute de miliarde, au venit ulterior, după ce Ioan Ghişe a pierdut fotoliul de primar in favoarea viceprimarului său, acelaşi George Scripcaru, in 2004. Ulterior, odată cu venirea PD la guvernare, şi in special a lui Dobre şi Berceanu la Ministerul Transporturilor, Marcel Butuza şi firma sa,
Vectra, au primit contracte la Primăria Braşov, la Regia Naţională de Drumuri şi in Bucureşti, deşi avea datorii la bugetul de stat, prin susţinerea acordată inclusiv de Adriean Videanu.
Butuza a devenit astfel unul din magnaţii Braşovului, achiziţionănd palatele Ştirbei şi Mogoşoaia, reşedinţe intre care face naveta cu elicopterul personal.