x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Bucureştiul meu iubit, de nervi ne-ai imbolnăvit!

Bucureştiul meu iubit, de nervi ne-ai imbolnăvit!

de Mara Raducanu    |    07 Dec 2007   •   00:00
Bucureştiul meu iubit, de nervi ne-ai imbolnăvit!

"ATMOSFERÃ... EUROPEANÃ..." ● Capitala, sub asediul maşinilor şi al nervilor in trafic
Nici măcar sărbătoarea Sfăntului Nicolae nu te face să te simţi mai bine cănd ştii că trebuie să porneşti la drum prin măreaţa noastră Capitală. "Ajutată" puţin şi de ploaie, oricăt de patriot şi de indulgent ai incerca să fii, imaginea Bucureştiului nu aduce nici pe departe cu cea a unei capitale europene. • VIDEO



"ATMOSFERÃ... EUROPEANÃ..." ● Capitala, sub asediul maşinilor şi al nervilor in trafic
Nici măcar sărbătoarea Sfăntului Nicolae nu te face să te simţi mai bine cănd ştii că trebuie să porneşti la drum prin măreaţa noastră Capitală. "Ajutată" puţin şi de ploaie, oricăt de patriot şi de indulgent ai incerca să fii, imaginea Bucureştiului nu aduce nici pe departe cu cea a unei capitale europene.

Joi. Ora 10:00. După ce ieşi din casă, ai nevoie de doar căteva minute pentru a-ţi spune plin de "optimism" că te aşteaptă incă o zi de trafic infernal. Maşinile bară la bară, şoferii nervoşi care-şi lovesc volanul "urănd" de dulce colegului de trafic, muncitorii care schimbă de luni bune aceleaşi borduri şi linii de tramvai, semafoarele stricate şi poliţişti care nu prea sunt... Un film pus parcă pe repeat, cu care ne delectăm privirile şi ne tocim zi de zi nervii. Dar pe cine interesează?


"COŞMARUL". "Mănaţi in luptă" de o indrăzneală nebună, ne-am incumetat ieri la o excursie cu autoturismul printr-un Bucureşti plouat. De romantism nici nu poate fi vorba. Insă din Militari şi pănă la Casa Presei, via Ştefan cel Mare - Colentina - Doamna Ghica - Şos. Petricani, am făcut patru ore. Adică am circulat cu o viteză medie de 10km/h.

Pornim in misiune din cartierul Militari. Nu că ar conta, mai ales că peste tot se circulă cam la fel. Iar dacă ţi-ai pus in cap să te strecori pe undeva, las-o baltă! Nici o şansă! In trafic, un haos total. Pietoni printre maşini, intersecţii cu semafoare doar "de decor", străzi inundate şi pline de gropi. Din nou, nu avem nici una bucată poliţie! După vreo 45 de minute de chin, ajungem in Cartierul Drumul Taberei. Aceleaşi simptome, aceeaşi durere. După ce trecem de Calea Giuleşti, pe Podul Grant n-ai loc să arunci un ac. De circulat, nici că se pune problema. In staţii, debusolaţi şi uzi (nu de emoţie!) călătorii aşteaptă sosirea mijloacelor de transport. Cu puţin noroc, vin cam din 20 in 20 de minute! Nu-i bai, căci mersul pe jos face bine la sănătate! După ce trecem resemnaţi de Ştefan cel Mare, ajungem intr-un final in zona Bucur Obor. Zeloşi ca de obicei, (in special cănd plouă şi pe timp de noapte!) muncitorii lucrează la liniile de tramvai, incepute de mai bine de un an. In schimb, avem o revelaţie! Undeva aproape de magazinul Bucur zărim o maşină a poliţiei. Oamenii legii nu au indrăznit să iasă din autoturism, dar pănă la urmă contează intenţia. Ploaia e de vină, inţelegem! Ne uităm nervoşi la ceas. Sărise cu puţin de ora 13:00. Vitezometrul arăta deja 20 de km parcurşi. Ne găndim cu groază să ne indreptăm spre şoseaua Colentina. Coada de maşini nu ne mai miră. Peisajul ne este familiar. Şi, ca să nu innebuneşti sau să baţi pe cineva, mai bine numeri stropii de ploaie. Fără probleme, căci ai timp berechet! Şi, colac peste pupăză, afli de pe la prietenii din trafic, care impărtăşesc aceeaşi soartă ca şi tine, că, din cauza unor lucrări de modernizare a liniilor de tramvai, de vineri traficul pe traseul Moşilor - Colentina, in zona Bucur Obor, va fi restricţionat pentru patru zile.


ŞI TU, BRUTUS! Din nefericire pentru noi, am parcurs o bucată de drum şi pe linia de centură a Bucureştiului, din Voluntari ieşind undeva, pe DN1. Calvarul, de nedescris. Nu mai punem la socoteală gropile din comuna metamorfozată peste noapte in oraş şi de străzile desfundate din cartierele rezidenţiale din zona Pipera - Iancu Nicolae. Ne-a ajuns experienţa trăită pe porţiunea de DN 1, de la podul recent dat in folosinţă in zona Băneasa Shopping City şi pănă la intrarea in Bucureşti. Bară-n bară, pe trei benzi, am făcut trei sferturi de oră pănă am ajuns la Casa Presei. La intersecţia de la Aeroportul "Aurel Vlaicu" nu se afla nici un agent de circulaţie. Poate că erau in pauza de masă.


GREU LA DEAL CU... TRAFIC GREU! După o aşa plimbărică pe cinste, tragem concluzia: traseul Militari - Drumul Taberei - Podul Grant - Piaţa Victoriei - Ştefan cel Mare - Bucur Obor - Colentina - Casa Presei, in total 45 de km, a fost parcurs in patru ore. Să plăngem sau să ne pară bine?!

Vreţi şi sfatul poliţiei? - "Luaţi-o pe străduţe şi pe rute ocolitoare"!


O maşină la doi locuitori in Capitală

Chiar dacă infrastructura e imbătrănită, iar şoselele nu mai fac faţă traficului infernal, romănii continuă să-şi cumpere intr-o veselie maşini. Ultimele statistici arată că numărul maşinilor inregistrate pare a fi intr-o continuă creştere: in ţară - 4.439.665 de unităţi, iar in Capitală - 1.104.962 de unităţi, adică una la doi locuitori. Suntem sau doar ne dăm un popor sărac?!
Pe fondul unei capitale "europene" sufocate (parcări insuficiente, semafoare nefuncţionabile, poliţişti neputincioşi, gropi la tot pasul), numărul autoturismelor creşte pe zi ce trece. Potrivit celor mai actualizate statistici puse la dispoziţie de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor, pănă la data de 30 septembrie 2007 in ţară existau nu mai puţin de 6.253.688 de posesori de permise auto (circa un sfert din populaţia Romăniei), iar in Bucureşti 778.964 (din 2,5 milioane de locuitori), din care aproximativ 250.000 sunt femei. Pănă la aceeaşi dată, parcul auto din ţara noastră avea un total de 4.439.665 de maşini, in timp ce capitala "se bucură" de prezenţa a nu mai puţin de 1.104.962 de vehicule, din care 877.624 de autoturisme. Astfel, in cursul lunii octombrie in Bucureşti au fost inmatriculate 14.448 de autoturisme noi şi 2.330 de maşini second-hand.
Â

×
Subiecte în articol: special