x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurogara lui Mitrea a ajuns ruină de lux

0
Autor: Dumitru Stoichita 26 Aug 2008 - 00:00
Eurogara lui Mitrea a ajuns ruină de lux
Vezi galeria foto


UITARE ● Cea mai modernă gară din România a fost lăsată în paragină
De peste cinci ani, Severinul nu mai are gară. Călătorii  îndură canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp, executantul proiectului recurge la amînări peste amînări. Manuela şi Miron Mitrea, naşii acestei construcţii, au dat bir cu fugiţii.



UITARE ● Cea mai modernă gară din România a fost lăsată în paragină
De peste cinci ani, Severinul nu mai are gară. Călătorii  îndură canicula, frigul şi ploaia sub cerul liber. În tot acest timp, executantul proiectului recurge la amînări peste amînări. Manuela şi Miron Mitrea, naşii acestei construcţii, au dat bir cu fugiţii.

Pentru a cîştiga cît mai mult capital electoral în vederea păstrării pe termen îndelungat a fotoliului de parlamentar, Manuela Mitrea, deputat din partea PSD Mehedinţi, a început în perioada 2000-2004, pe cînd soţul său, Miron Mitrea, deţinea pîinea şi cuţitul în Ministerul Transporturilor, o adevărată campanie de construcţii în judeţ. Pentru început a construit (nu pe banii săi) o grădiniţă în municipiul Drobeta Turnu-Severin, care şi astăzi păstrează porecla de  "grădiniţa Manuela Mitrea". Pentru a fi sigură de alţi patru ani în Parlamentul României, Manuela împreună cu soţul său au turnat piatra de temelie la ceea ce trebuia să fie cea mai modernă eurogară din România.

LUCRARE ELECTORALĂ. Aşa a apărut  lucrarea de anvergură ,,Reabilitarea staţiei de cale ferată Drobeta Turnu-Severin", care a fost aprobată de guvern în 2001. Pînă s-au găsit resursele de finanţare şi pînă s-a aprobat studiul de fezabilitate, apoi proiectul tehnic a mai durat aproape trei ani. Licitaţia deschisă pentru atribuirea contractului de lucrări s-a organizat abia în 2004 prin Bursa Română de Mărfuri. Firma cîştigătoare, SC BUILDING EXIM SRL din Mehedinţi, a încheiat contractul  de execuţie în valoare de aproape 6 milioane de euro cu CNCF CFR SA, iar lucrările propriu-zise au început la data de 22.06.2004. Au trecut alegerile din 2004, iar lucrările înaintau anevoios din cauza modificărilor cotelor de fundare şi a lucrărilor de deviere a reţelei de utilităţi. Drept pentru care executantul proiectului se ocupa mai mult de documentele necesare suplimentării fondurilor şi prea puţin de lucrare. Acesta este şi motivul pentru care lucrările au fost întrerupte o bună bucată de timp. "După primele săpături au apărut pe amplasament galerii vechi de canalizare despre care se susţinea că n-a ştiut nimeni. A trebuit refăcut proiectul şi recalculat costul", susţinea pe atunci patronul firmei, Tibi Giuca.

Doi înseamnă cinci, opt sau zece? Conform proiectului, eurogara cuprinde o clădire nouă de călători, pasarelă pietonală spre oraş şi peron la linia I. Lucrările au început în 2004 şi trebuiau finalizate în februarie 2006. În momentul de faţă, lucrarea este abandonată. Şi asta în ciuda faptului că, în cursul anului 2007, ministrul Ludovic Orban a promis că va găsi finanţarea necesară finalizării lucrării şi darea în folosinţă a acesteia. Numai că partidele de pe eşichierul politic mehedinţean au păreri diferite, lucru ce mai mult ca sigur va întîrzia şi mai mult darea ei în funcţiune. La ora actuală nu se ştie peste cît timp această gară va deservi interesele călătorilor CFR. Şi nimeni nu poate să ofere un termen-limită. Cert este că au trecut cinci ani şi la eurogara lui Mitrea nu se mişcă un deget. Mai mult, obiectivul este catalogat o ruină de lux.

UN MASTODONT INUTIL! Referitor la situaţia în care se află acest obiectiv, preşedintele Consiliului Judeţean Mehedinţi, Marius Bălu (PD-L), susţine că această gară nu-şi găseşte rostul şi nici nu trebuia să se construiască aici. "Datorită scăderii drastice a numărului de călători pe calea ferată, această investiţie nu-şi găseşte rostul. Banii pentru acest proiect trebuiau investiţi în alt proiect, şi anume acela de a muta actuala cale ferată paralel cu viitoarea centură a municipiului, iar Severinul şi-ar fi recăpătat faleza Dunării. Acest mastodont este un impediment în recuperarea falezei, şi totul pe motiv electoral. A fost un proiect megaloman şi populist pentru Nicolicea şi Mitrea", a declarat Marius Bălu.

ALA, BALA, PORTOCALA!
Unul dintre vicepreşedinţii CJ Mehedinţi, Adrian Duicu (PSD), susţine că proiectul va fi finalizat şi lansează şi un termen: Viitoarea guvernare PSD! "Proiectul a fost început pe timpul guvernării PSD şi se vede treaba că actualul guvern nu este în stare să termine ce am început noi. Dar poate că este mai bine. Îl vom finaliza noi cînd vom ajunge la putere", a declarat Duicu. De cealaltă parte, cel de-al doilea vicepreşedinte al CJ Mehedinţi, Liviu Mazilu (PNL), susţine că va mai curge multă apă pe Dunăre pînă cînd acest proiect va fi finalizat. "În scop electoral, Mitrea a grăbit construcţia acestei eurogări, fără a ţine cont de proiect. Mai mult, acesta a fost total greşit. S-a omis casa lifturilor, accesul către casa de bilete, parcarea şi chiar legătura gării cu oraşul, cu excepţia pasarelei. Mai mult, trebuiau mutate cel puţin două linii de cale ferată şi desfiinţarea unui post trafo. Aceste lucruri implică foarte mulţi bani. Dacă proiectul iniţial făcea referire la şase milioane şi ceva de euro, ei bine, din discuţiile cu directorul SN CFR Craiova, pentru aceste noi proiecte indispensabile punerii în valoare a eurogării, ar mai fi necesar în jur de alte 6 milioane euro. Or, aceşti bani nu se găsesc şi nimeni nu poate spune dacă se vor găsi vreodată", a declarat Mazilu.
Citeşte mai multe despre:   special,   mitrea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Drepturile omului, Colanul și tichia de mărgăritar pentru statul român

Drepturile omului, Colanul și tichia de mărgăritar pentru statul român
Galerie Foto Într-o țară în care drepturile omului sunt încălcate sistematic de instituțiile statului, iar  condamnările la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) de la Strasbourg împotriva statului român curg...

Dublu nepotism marca PNL la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate

Dublu nepotism marca PNL la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate
Galerie Foto Chiar în timp ce instituțiile din subordinea sa se pregăteau să evacueze Spitalul „Foișor”, din București, trimițând acasă, cu mașinile personale, bolnavii internați, pentru a transforma, noaptea, pe...

Dictatura USR-PLUS: ministrul Vlad Voiculescu decide, numește și aprobă

Dictatura USR-PLUS: ministrul Vlad Voiculescu decide, numește și aprobă
Profitând de starea de alertă, Vlad Voiculescu instaurează dictatura în sistemul de sănătate. USR-PLUS acuză PSD pentru oroarea de la Spitalul Foișor, pe motiv că directorul numit politic de partidul care acum...

Credite bancare uriașe, cu garanții de stat, luate de o firmă din Vaslui, pentru combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Credite bancare uriașe, cu garanții de stat, luate de o firmă din Vaslui, pentru combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Știrea financiară a anului pandemic vine de la Vaslui, unde una dintre cele mai importante companii care activează în domeniul aprovizionării și distribuirii inputurilor pentru agricultură, adică pesticide,...

„Nedeplasabilii” fug mai repede decât caravana de vaccinare

„Nedeplasabilii” fug mai repede decât caravana de vaccinare
Doi oameni vaccinați dintr-o listă de 75. O primărie cu doar un angajat vaccinat. Caravana de vaccinare s-a întors, în Argeș cu multe dintre dozele de ser pe care le avea pregătite să imunizeze persoane...

Disperare. Stelian Ion se gândește la o nouă OUG împotriva Referendumului pe justiție

Disperare. Stelian Ion se gândește la o nouă OUG împotriva Referendumului pe justiție
Galerie Foto Pentru a doua oară de la preluarea mandatului, ministrul USR-ist al Justiției, Stelian Ion, analizează posibilitatea emiterii unei Ordonanțe de Urgență în domeniul justiției, în ciuda faptului că, pe data de 26...

Big Brother pentru „UEFA 2020”, în București: recunoașterea huliganului în două secunde

Big Brother pentru „UEFA 2020”, în București: recunoașterea huliganului în două secunde
Galerie Foto Ministerul Afacerilor Interne, prin direcția de resort, a atribuit, la finalul lunii trecute, o parte dintr-un contract aferent achiziției unui sistem mobil de gestionare în timp real a fluxurilor de participanți, la...

S-a înființat Guvernul Cîțu 3 și’un sfert, care vrea să aducă normalitatea în România, de Ziua Copilului

S-a înființat Guvernul Cîțu 3 și’un sfert, care vrea să aducă normalitatea în România, de Ziua Copilului
Florin Cîțu poate candida cu succes pentru Cartea Recordurilor, fiind primul premier care conduce nu unul, nu două, nu trei, ci chiar trei guverne și un sfert. Cabinetul pe care îl conduce oficial este format din tr...

Să trăiți, dom’ procuror! Mizele uriașe ale trecerii Poliției în subordinea Parchetelor

Să trăiți, dom’ procuror! Mizele uriașe ale trecerii Poliției în subordinea Parchetelor
Galerie Foto Scandalul iscat de intenția ministrului Justiției, Stelian Ion, de a muta, din pix, Poliția Judiciară de la Ministerul Afacerilor Interne în subordinea procuraturii este speculat politic de una dintre asociațiile...

Tupeu maxim! Ludovic Orban, proiect de lege pentru a scăpa HORECA de pagubele produse de… Guvernul Orban

Tupeu maxim! Ludovic Orban, proiect de lege pentru a scăpa HORECA de pagubele produse de… Guvernul Orban
Galerie Foto După ce, timp de șapte luni, ca prim-ministru și ca președinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, Ludovic Orban a ignorat solicitările venite dinspre industria “ospitalității” cu...

O lege de tot rahatul: primăriile, puse să treacă la naționalizarea bălegarului din bătăturile țăranilor

O lege de tot rahatul: primăriile, puse să treacă la naționalizarea bălegarului din bătăturile țăranilor
Galerie Foto Într-o țară în care la marginea orașelor se ard în neștire deșeuri fără ca autoritățile să-i găsească vreodată pe vinovați, trei deputați s-au hotărât să ia taurul de coarne și să termine cu...

Legea salarizării unitare 3.0 taie din banii românilor, sub pretextul discriminărilor

Legea salarizării unitare 3.0 taie din banii românilor, sub pretextul discriminărilor
Suntem deja într-o criză economică evidentă, dar bine mascată de cifre trucate și de declarații politice. Spre deosebire de situația din 2009, când Guvernul Boc și-a asumat tăierile salariale, în Guvernul...

Război total între PNL și USR-PLUS. Liberalii vor ca poliția să verifice cererile de vize de flotant

Război total între PNL și USR-PLUS. Liberalii vor ca poliția să verifice cererile de vize de flotant
Un grup numeros de deputați PNL a inițiat un proiect de lege care lovește direct în aliații de la USR-PLUS. Actul normativ vrea să condiționeze eliberarea vizelor de flotant de proba că persoana care solicită lo...

Luptându-se cu propriii subalterni, Clotilde Armand pune bețe în roate măsurilor de restricție luate de Guvern

Luptându-se cu propriii subalterni, Clotilde Armand pune bețe în roate măsurilor de restricție luate de Guvern
Primarul Sectorului 1 își amenință subalternii cu tăierea salariilor, dacă nu se prezintă fizic la serviciu. Clotilde Armand a decis, totodată, să prelungească cu două ore programul de lucru pentru ziua de...

UE a pierdut startul vaccinării: a ratat primul obiectiv asumat

UE a pierdut startul vaccinării: a ratat primul obiectiv asumat
Politica de vaccinare a Uniunii Europene a pornit unitar, dar fiecare țară merge pe drumul ei. Dorința de a păstra coeziunea în lupta împotriva virusului covid are ca pivot principal livrarea vaccinurilor...
Serviciul de email marketing furnizat de