O femeie de 76 de ani a candidat de una singură şi a căştigat cu 9,41 un examen organizat de Primăria Sectorului 2 pentru postul de administrator al Centrului de Plasament "Cireşarii". Din păcate, după şapte luni a demisionat din cauză că s-a plictisit de anchetă.
O femeie de 76 de ani a candidat de una singură şi a căştigat cu 9,41 un examen organizat de Primăria Sectorului 2 pentru postul de administrator al Centrului de Plasament "Cireşarii". Din păcate, după şapte luni a demisionat din cauză că s-a plictisit de anchetă.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Primăriei Sectorului 2 Bucureşti are căteva centre de tip rezidenţial in subordine. Intr-unul dintre aceste centre, "Cireşarii", stau zece copii din cei aproape 500 căţi se află in toate centrele Direcţiei şi sunt din Capitală, dar şi din judeţele Ilfov, Călăraşi, Ialomiţa, Giurgiu, Neamţ, Botoşani şi Tulcea. In aceste centre de plasament, copiii pot fi internaţi pe o perioadă cuprinsă intre căteva luni şi căţiva ani, in funcţie de situaţia familială.
ANUNŢ. După ce au rămas fără administrator la "Cireşarii", şefii din Primăria Sectorului 2 s-au găndit că nu le-ar strica să angajeze pe cineva care să fie capabil să ţină copiii in frău şi să aibă grijă de bunurile instituţiei, şi pe 22 ianuarie 2007 au organizat un concurs. Anunţul pentru post a fost publicat pe site-ul instituţiei şi afişat la avizierul primăriei. Pentru a nu exista dubii, a fost găndit un examen alcătuit din două probe: scris şi oral. Vechimea intr-o funcţie asemănătoare era considerată un avantaj şi se mai cereau cunoştinţe de operare la computer şi abilităţi de comunicare. Ne-am chinuit aproape cinci luni pentru a afla detalii legate de modul de ocupare a postului de administrator al Centrului "Cireşarii". Am primit un răspuns la mult timp după ce Anatol Albu, responsabil de relaţia cu presa din cadrul instituţiei, ne inchidea sistematic telefonul. Nici răspunsurile la intrebările trimise prin e-mail nu găseau mai multă inţelegere. "Doamne, parcă stă economia din ţara asta după administratorul de la «Cireşarii». Nu ştiu de ce atăta interes? Şi nu pot să imi explic de ce comunicăm aşa de greu numai cu dumneavoastră", a precizat, in iunie, Mariana Georgescu, director de comunicare la Primăria Sectorului 2, fostă şefă a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului - DGASPC - din instituţie şi măna de fier a primarului Onţanu.
EXAMEN. S-a inscris un singur concurent: Floarea Radu, referent contabil in cadrul DGASPC. Am aflat de la un gardian al Centrului "Cireşarii" că Floarea Radu are 76 de ani. După inscriere, baba Floarea şi-a luat frumos bibliografia spre studiere şi s-a pus cu burta pe carte, respectiv Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea in legătură cu gestionarea bunurilor organizaţiilor socialiste şi Legea 82/1991 a contabilităţii. La scris, baba Floarea s-a confruntat cu trei subiecte: 1. Care sunt atribuţiile principale de serviciu privind gestionarea patrimoniului?; 2. Cum se efectuează inventarierea patrimoniului intr-o instituţie publică?; 3. Cum se efectuează primirea de bunuri materiale de gestiune? Trei zile le-a trebuit membrilor comisiei să corecteze şi să noteze cele trei subiecte, pentru că acest examen reprezenta o chestiune care trebuia făcută după orele de program, aşa că la 25 ianuarie s-a dat şi oralul care a durat 20 de minute şi a constat in intrebări din bibliografia prezentată pentru ocuparea postului. Am incercat să aflăm exact ce intrebări au fost puse, insă fără nici un rezultat. Pe lăngă bibliografie, după cum reiese din adresa primăriei, au mai existat şi "intrebări de autocunoaştere şi intrebări legate de motivaţia care a determinat-o pe Radu Floarea să candideze pentru ocuparea unui nou post. Intrebările la proba orală nu sunt adresate conform unei curicule prestabilite, ci sunt intrebări spontane, adresate in mod incrucişat de fiecare membru al comisiei. Ulterior, in funcţie de răspunsurile date, fiecare evaluator in parte acordă căte o notă, făcăndu-se in final media aritmetică. La proba scrisă, Radu Floarea a obţinut media 9,83, iar la interviu media 9". Aşadar, o medie de 9,41. Totodată, trebuie precizat că aptitudinile informatice au fost recunoscute prin faptul că baba Floarea a depus un certificat de absolvire a cursului de perfecţionare de operator calculator, document emis in 2000 de Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială Ilfov. Membrii curioşi de autocunoaşterea babei Floarea au fost: dr Monica Nedef, fost director general adjunct pentru Protecţia Copilului, Maria Niţulescu, fostă şefă a Centrului "Cireşarii", care a preluat de curănd funcţia Monicăi Nedef, şi Gabriela Grigore, referent la "Cireşarii". Contestaţii nu au existat, bineinţeles.
DEMISIA. Floarea Radu a fost angajată in urma examenului cu contract de muncă pe perioadă nederminată. Am incercat să luăm legătura cu dumneaei pentru a ne impărtăşi din emoţiile examenului. Nu am mai găsit-o. Nici doamna Niţulescu nu a fost de găsit, fiind plecată in concediu, iar Ovidiu Telegescu, cel care ii ţine locul, a spus că este doar locţiitor şi nu cunoaşte problemele acestea. Pănă la urmă, am aflat că işi dăduse demisia, după şapte luni de la probele de foc ale concursului, din cauză că s-a săturat să tot dea note explicative despre cum a luat examenul. "Doamna Radu Floarea şi-a dat demisia de mult. Nu ştiu cine vă atenţionează de doamna asta, dar ea şi-a dat demisia. S-a săturat şi ea de viaţa ei. Tocmai ce fusese angajată, că nu se găsesc oamenii pe post. Iar domnul acela care işi doreşte neapărat postul o să dea şi el concurs. Dacă il ia, bine, dacă nu, nu. Am inţeles că era cineva care chiar ar fi vrut să ii ia locul doamnei ăsteia, pe un post unde pe administrativ oricum este complicat. Nu ştiu cum il cheamă pe domnul ăsta, pentru că oricum se va organiza concurs. Nu ştiu in ce lună şi-a dat demisia. Eu am aflat că şi-a dat demisia, că am intrebat dacă s-a mai intămplat ceva. Şi mi s-a spus că, domnule, femeia şi-a dat demisia, pentru că s-a plictisit şi ea ca să ii tot cerem note explicative, să o tot intrebăm cum a luat examenul. Nu are 74 de ani, vă garantez eu. Nu avea chiar 74 de ani. Care este problema dumneavoastră, asta vreau să ştiu de fapt. S-a făcut ancheta şi care e problema? Vă rog frumos să imi daţi pe e-mail intrebările pe care le mai doriţi, pentru că deja facem numai rapoarte la Jurnalul Naţional pentru această femeie. Examenul a fost dat in cele mai corecte condiţii. Eu nu vă urez decăt să impliniţi şi dumneavoastră 74 de ani, să fiţi foarte puternic şi să vă doriţi să staţi acasă degeaba. Cănd puteţi să staţi la serviciu şi să căştigaţi bani mai mulţi decăt o nenorocită de pensie. Eu cred că un jurnalist are probleme mult mai importante de discutat", a declarat Mariana Georgescu, director de comunicare la Primăria Sectorului 2. Directoarea nu a reuşit să explice de ce domnul care vrea postul nu s-a prezentat la examen in luna ianuarie.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Primăriei Sectorului 2 Bucureşti are căteva centre de tip rezidenţial in subordine. Intr-unul dintre aceste centre, "Cireşarii", stau zece copii din cei aproape 500 căţi se află in toate centrele Direcţiei şi sunt din Capitală, dar şi din judeţele Ilfov, Călăraşi, Ialomiţa, Giurgiu, Neamţ, Botoşani şi Tulcea. In aceste centre de plasament, copiii pot fi internaţi pe o perioadă cuprinsă intre căteva luni şi căţiva ani, in funcţie de situaţia familială.
ANUNŢ. După ce au rămas fără administrator la "Cireşarii", şefii din Primăria Sectorului 2 s-au găndit că nu le-ar strica să angajeze pe cineva care să fie capabil să ţină copiii in frău şi să aibă grijă de bunurile instituţiei, şi pe 22 ianuarie 2007 au organizat un concurs. Anunţul pentru post a fost publicat pe site-ul instituţiei şi afişat la avizierul primăriei. Pentru a nu exista dubii, a fost găndit un examen alcătuit din două probe: scris şi oral. Vechimea intr-o funcţie asemănătoare era considerată un avantaj şi se mai cereau cunoştinţe de operare la computer şi abilităţi de comunicare. Ne-am chinuit aproape cinci luni pentru a afla detalii legate de modul de ocupare a postului de administrator al Centrului "Cireşarii". Am primit un răspuns la mult timp după ce Anatol Albu, responsabil de relaţia cu presa din cadrul instituţiei, ne inchidea sistematic telefonul. Nici răspunsurile la intrebările trimise prin e-mail nu găseau mai multă inţelegere. "Doamne, parcă stă economia din ţara asta după administratorul de la «Cireşarii». Nu ştiu de ce atăta interes? Şi nu pot să imi explic de ce comunicăm aşa de greu numai cu dumneavoastră", a precizat, in iunie, Mariana Georgescu, director de comunicare la Primăria Sectorului 2, fostă şefă a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului - DGASPC - din instituţie şi măna de fier a primarului Onţanu.
EXAMEN. S-a inscris un singur concurent: Floarea Radu, referent contabil in cadrul DGASPC. Am aflat de la un gardian al Centrului "Cireşarii" că Floarea Radu are 76 de ani. După inscriere, baba Floarea şi-a luat frumos bibliografia spre studiere şi s-a pus cu burta pe carte, respectiv Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea in legătură cu gestionarea bunurilor organizaţiilor socialiste şi Legea 82/1991 a contabilităţii. La scris, baba Floarea s-a confruntat cu trei subiecte: 1. Care sunt atribuţiile principale de serviciu privind gestionarea patrimoniului?; 2. Cum se efectuează inventarierea patrimoniului intr-o instituţie publică?; 3. Cum se efectuează primirea de bunuri materiale de gestiune? Trei zile le-a trebuit membrilor comisiei să corecteze şi să noteze cele trei subiecte, pentru că acest examen reprezenta o chestiune care trebuia făcută după orele de program, aşa că la 25 ianuarie s-a dat şi oralul care a durat 20 de minute şi a constat in intrebări din bibliografia prezentată pentru ocuparea postului. Am incercat să aflăm exact ce intrebări au fost puse, insă fără nici un rezultat. Pe lăngă bibliografie, după cum reiese din adresa primăriei, au mai existat şi "intrebări de autocunoaştere şi intrebări legate de motivaţia care a determinat-o pe Radu Floarea să candideze pentru ocuparea unui nou post. Intrebările la proba orală nu sunt adresate conform unei curicule prestabilite, ci sunt intrebări spontane, adresate in mod incrucişat de fiecare membru al comisiei. Ulterior, in funcţie de răspunsurile date, fiecare evaluator in parte acordă căte o notă, făcăndu-se in final media aritmetică. La proba scrisă, Radu Floarea a obţinut media 9,83, iar la interviu media 9". Aşadar, o medie de 9,41. Totodată, trebuie precizat că aptitudinile informatice au fost recunoscute prin faptul că baba Floarea a depus un certificat de absolvire a cursului de perfecţionare de operator calculator, document emis in 2000 de Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială Ilfov. Membrii curioşi de autocunoaşterea babei Floarea au fost: dr Monica Nedef, fost director general adjunct pentru Protecţia Copilului, Maria Niţulescu, fostă şefă a Centrului "Cireşarii", care a preluat de curănd funcţia Monicăi Nedef, şi Gabriela Grigore, referent la "Cireşarii". Contestaţii nu au existat, bineinţeles.
DEMISIA. Floarea Radu a fost angajată in urma examenului cu contract de muncă pe perioadă nederminată. Am incercat să luăm legătura cu dumneaei pentru a ne impărtăşi din emoţiile examenului. Nu am mai găsit-o. Nici doamna Niţulescu nu a fost de găsit, fiind plecată in concediu, iar Ovidiu Telegescu, cel care ii ţine locul, a spus că este doar locţiitor şi nu cunoaşte problemele acestea. Pănă la urmă, am aflat că işi dăduse demisia, după şapte luni de la probele de foc ale concursului, din cauză că s-a săturat să tot dea note explicative despre cum a luat examenul. "Doamna Radu Floarea şi-a dat demisia de mult. Nu ştiu cine vă atenţionează de doamna asta, dar ea şi-a dat demisia. S-a săturat şi ea de viaţa ei. Tocmai ce fusese angajată, că nu se găsesc oamenii pe post. Iar domnul acela care işi doreşte neapărat postul o să dea şi el concurs. Dacă il ia, bine, dacă nu, nu. Am inţeles că era cineva care chiar ar fi vrut să ii ia locul doamnei ăsteia, pe un post unde pe administrativ oricum este complicat. Nu ştiu cum il cheamă pe domnul ăsta, pentru că oricum se va organiza concurs. Nu ştiu in ce lună şi-a dat demisia. Eu am aflat că şi-a dat demisia, că am intrebat dacă s-a mai intămplat ceva. Şi mi s-a spus că, domnule, femeia şi-a dat demisia, pentru că s-a plictisit şi ea ca să ii tot cerem note explicative, să o tot intrebăm cum a luat examenul. Nu are 74 de ani, vă garantez eu. Nu avea chiar 74 de ani. Care este problema dumneavoastră, asta vreau să ştiu de fapt. S-a făcut ancheta şi care e problema? Vă rog frumos să imi daţi pe e-mail intrebările pe care le mai doriţi, pentru că deja facem numai rapoarte la Jurnalul Naţional pentru această femeie. Examenul a fost dat in cele mai corecte condiţii. Eu nu vă urez decăt să impliniţi şi dumneavoastră 74 de ani, să fiţi foarte puternic şi să vă doriţi să staţi acasă degeaba. Cănd puteţi să staţi la serviciu şi să căştigaţi bani mai mulţi decăt o nenorocită de pensie. Eu cred că un jurnalist are probleme mult mai importante de discutat", a declarat Mariana Georgescu, director de comunicare la Primăria Sectorului 2. Directoarea nu a reuşit să explice de ce domnul care vrea postul nu s-a prezentat la examen in luna ianuarie.
Fişa postului şi fişa babei
Atribuţiile postului de administrator categoria M, treapta I in cadrul Centrului de Primire in Regim de Urgenţă "Cireşarii" din cadrul DGASPC Sector 2 sunt următoarele: gestionează bunurile imobile din patrimoniul Centrului "Cireşarii"; urmăreşte starea lor fizică şi asigură buna funcţionare a tuturor mijloacelor fixe aflate in proprietatea centrului; propune spre casare mijloacele fixe ieşite din uz; urmăreşte aprovizionarea conform contractelor incheiate de reprezentanţii DGASPC Sector 2; coordonează şi verifică activitatea personalului administrativ din centru; asigură respectarea măsu-rilor PSI in cadrul centrului; are obligaţia de a-l informa pe şeful centrului in legătură cu controalele abilitate şi măsurile impuse de acesta; are obligaţia de a-l informa pe şeful centrului in legătură cu orice problemă de ordin administrativ ivită in desfăşurarea activităţii administrative a centrului; intocmeşte graficul lunar de lucru al personalului administrativ din centru; intocmeşte Registrul Unic al Numerelor de Inventar şi are sarcina de a-l menţine la zi cu intrările/ieşirile din gestiune; numeşte persoana care trebuie să preia sarcinile şi atribuţiile de serviciu ale gestionarului - magazinerului in perioada in care acesta efectuează concediul de odihnă; verifică funcţionarea aparaturii de măsurat, a aparaturii frigorifice şi solicită verificarea acestora; intocmeşte referate de necesitate către DGASPC Sector 2, pe care le prezintă in prealabil şefului de centru spre aprobare; păstrează confidenţialitatea datelor şi informaţiilor la care are acces. Indeplineşte orice altă sarcină trasată de şeful centrului, in conformitate cu regulamentele de organizare şi funcţionare şi cele de ordine interioară ale DGASPC Sector 2.
Citește pe Antena3.ro