x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Guvernul a reușit să blocheze Fondul Funciar

0
Autor: Diana Scarlat 14 Mai 2021 - 06:35
Guvernul a reușit să blocheze Fondul Funciar


Alianța de la guvernare își mai demonstrează încă o dată stângăcia, prin blocarea procesului legat de Fondul Funciar. Funcția de Secretar General al Prefecturii a fost introdusă în Codul administrativ în luna februarie, anul acesta, dar Guvernul a uitat să-i numească pe cei care ar trebui să semneze actele de proprietate. Astfel, de trei luni nu se mai emit certificate de proprietate, în niciun județ din țară, iar procesul legat de Fondul Funciar este totalmente blocat. Lipsa Secretarilor Generali din Prefecturi a blocat și procesul de cadastrare, pentru care România ar trebui să absoarbă fonduri europene.

 

Scandalurile interminabile legate de sinecuri pentru clientela partidelor care-și împart puterea se extinde și asupra prefecturilor, unde nu s-a terminat încă procesul de împărțire a funcțiilor de Secretar General. Această problemă aparent banală stă la baza unui blocaj major. Românii care au făcut tranzacții imobiliare în ultimele luni nu pot intra în posesia caselor sau a terenurilor, pentru că nu are cine să le semneze. Întârzierea numirii secretarilor generali din prefecturi afectează grav administrația locală. Conform statutului, cei care acum lipsesc, pentru că nu au fost numiți de Guvern, ar fi trebuit să asigure secretariatul comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei județene. Problema nu este doar a celor care au tranzacționat proprietăți, ci și a multor români care și-au rezolvat anumite nereguli din actele de proprietate – frecvente în mediul rural, din cauza suprapunerii unor planuri cadastrale, în ultimii 30 de ani. 

 

Actele de proprietate mai așteaptă

Neavând certificate de proprietate, cei lăsați să aștepte nu-și pot plăti nici impozitele pe terenuri și clădiri, ceea ce afectează bugetele locale, în această perioadă, în care oricum sunt mari probleme legate de investiții, în sute de localități. „Aștept de un an decizia pentru corectarea actului de proprietate. Cineva a făcut o greșeală în documente și a trebuit să cer rectificare. După ce că m-au pus pe drumuri de nu mai știu câte ori, acum s-a rezolvat problema, dar nu pot să ridic certificatul de proprietate, pentru că nu are cine să-l semneze”, spune un proprietar de teren din județul Prahova. În situația lui sunt sute de români din toate localitățile din mediul rural. Nu este un caz singular. „Sunt astfel de probleme legate de erori din actele de proprietate. Noi le rezolvăm frecvent, după ce oamenii vin să ceară rectificarea. Mulți nici nu își dau seama că sunt probleme în actele lor de proprietate decât atunci când vor să vândă un teren, când vor să facă o succesiune sau când vor să facă un cadastru. De aceea sunt proceduri simplificate prin care se fac rectificările, apoi se emit certificatele de proprietate. Mai sunt și cazuri care se rezolvă în instanță”, explică un primar de comună din județul Dâmbovița. Funcționarii din prefecturi sunt, însă, optimiști, sperând că Executivul își va aminti, în scurt timp, de secretarii cărora le-au dat foarte multe atribuții. „Toate prefecturile au ridicat acest problemă. Nu s-au numit nicăieri, încă. Din acest motiv, tot procesul legat de fondul funciar este blocat. Sperăm să se rezolve cât mai curând. Soluția este să preia dreptul de semnătură șeful serviciului juridic”, explică reprezentantul unei prefecturi.

 

Atribuțiile sinecuriștilor de care a uitat coaliția

În februarie, Codul administrativ (OUG 57/2019) a fost modificat prin OUG 4/2021, care trece funcțiile de prefect și subprefect din categoria înalților funcționari publici în cea a funcțiilor de demnitate publică, dar adaugă și funcția de secretar general al instituției prefectului. Prin HG 66/2021, au fost stabilite atribuțiile secretarului general din prefecturi: va asigura stabilitatea funcţionării instituţiei prefectului, continuitatea conducerii şi va realiza legăturile funcţionale între compartimentele instituţiei prefectului; va sprijini activitatea prefectului în exercitarea atribuțiilor privind verificarea legalității actelor administrative ale consiliului județean, ale consiliului local și ale primarului; va coordona structura/ structurile de specialitate prin care se realizează atribuțiile privind verificarea legalității actelor de către prefect; va elabora proiectul regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului; va asigura transmiterea către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual; va monitoriza primirea, distribuirea corespondenței și va urmări soluționarea acesteia, în termenul legal. De asemenea, va elabora studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului și va asigura transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului și publicarea în monitorul oficial local al județului ori al municipiului București, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului. Practic, toate aceste activități sunt acum blocate. Tot secretarul general al prefecturii trebuie să îndrume și secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor – deci nici primăriile nu funcționează, până la numirea secretarilor din prefecturi. 

 

Alte atribuții ale secretarilor care lipsesc

Aceiași secretari gestionează și urmăresc îndeplinirea măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare; urmăresc modul de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului; înaintează către prefect propunerile cu privire la organizarea și desfășurarea circuitului legal al lucrărilor, fac informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, precum și arhivarea documentelor; aprobă eliberarea de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului, cu excepția celor care conțin informații clasificate; urmăresc îndeplinirea măsurilor dispuse de prefect; îndeplinesc și alte atribuții prevăzute de lege sau sarcini date de către prefect. 

 

Se pot pierde sume colosale

Întârzierea afectează și Programul Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF), cu termen de finalizare în 2023. Pentru înregistrarea gratuită a imobilelor și terenurilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară s-au alocat sume uriașe: 900 de milioane de euro din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) și 312 de milioane de euro fonduri europene, plus asigurarea părții de cofinanțare din partea unităților administrativ-teritoriale, adică peste 1,2 miliarde de euro.

Citeşte mai multe despre:   fondul funciar

 



Mai multe titluri din categorie

“Catedrala Țepei” – slujbă tip concert metal combinat cu urlete gen “Peluza Sud”

“Catedrala Țepei” – slujbă tip concert metal combinat cu urlete gen “Peluza Sud”
Galerie Foto Ai cancer și vrei să te vindeci? Ai rămas văduvă și nu știi ce să faci? Te-ai apucat de șpriț în neștire și tragi ca apucatul? Ți-a făcut soacra legături? Sau a intrat dracu’ în tine? Gata, problemele...

Compania familiei fostului director BNR Dolj, încă un contract important de la Guvern

Compania familiei fostului director BNR Dolj, încă un contract important de la Guvern
ACZ Consulting SRL Craiova, societatea deținută de soția fostului director al BNR Dolj Gheorghe Gherghinescu, a fost contractată, pentru a doua oară în câteva luni, de Guvernul condus de Florin Cîțu, pentru a...

„Fiți serioși! România nu avea ce să caute la acest Euro. Își băteau toți joc de noi”

„Fiți serioși! România nu avea ce să caute la acest Euro. Își băteau toți joc de noi”
Colțul microbiștilor din Cișmigiu este unicul loc unde nu vorbesc decât experții. Anonimi, dar experți. Se laudă că tot ce s-a prevestit acolo s-a și întâmplat 100%. „Niciodată ce s-a spus aici nu s-a...

De ce amigdalele nu trebuie scoase pe bandă rulantă

De ce amigdalele nu trebuie scoase pe bandă rulantă
Interviu cu profesor doctor Dorin Sarafoleanu, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, întemeietor de şcoală în ORL   Destule suferinţe pot apărea în zona ORL, adică nas-gât-urechi. Limpezim...

„Avem Johnson & Johnson și terasa cu mici aproape!”

„Avem Johnson & Johnson și terasa cu mici aproape!”
Deși, inițial, spusese că vaccinarea anti-COVID din Piața Obor va fi reluată abia spre finalul lunii, în perioada 25-29 iunie, primarul sectorului 2 al Capitalei, Radu Mihaiu, s-a răzgândit. Deoarece este...

Culoarea carnetului de partid aduce dezastru în companiile de stat

Culoarea carnetului de partid aduce dezastru în companiile de stat
Supraoptimismul premierul Cîțu care ne asigură că economia își revine într-un V perfect, este contrazis de rezultatele economiei de stat. Acea economie nereformată, unde managerii și membrii consiliilor de...

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR
Galerie Foto După Consiliul Județean Vrancea, care a demarat operațiunea de arhivare electronică a documentelor fizice cu ajutorul companiei unui fost candidat al USR-PLUS de la alegerile locale de anul trecut, o altă...

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente

SPP se transformă: caută cu microscopul și ia amprente
Galerie Foto Echipamente de prelevare a urmelor de presiune și a amprentelor de pe documente, dispozitive capabile să identifice agenții biologici umani și microscoape de mare precizie sunt ultimele achiziții făcute de către...

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic

Campanie de vaccinare cu iz de mici, lavandă și loz în plic
Galerie Foto În timp ce mai toate centrele de vaccinare anti-COVID stau mai mult goale, de dimineață până-n seară, românii indeciși sunt momiți să se imunizeze, prin piețe, cu porții gratuite de mici cu muștar, cu...

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească

Viziunea contabilă a lui Cîțu ține la distanță diaspora românească
Guvernele, indiferent care au fost ele de-a lungul anilor, și-au făcut un titlu de glorie din sărbătorirea Zilei Românilor de Pretutindeni. Sărbătoarea a fost instituită prin Legea nr. 299/2007, privind...

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto

Pe ultima sută de metri, Guvernul înverzește pe hârtie flota auto
Deși au avut la dispoziție doi ani de zile pentru a pune legislația internă pentru promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante în acord cu prevederile Directivei UE 2019/1161, autoritățile de la...
Serviciul de email marketing furnizat de