x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ia-ti Bucurestii... Asfalt tango pe strazile Capitalei

0
Autor: Carmen Dragomir 21 Aug 2006 - 00:00
Ia-ti Bucurestii... Asfalt tango pe strazile Capitalei


Se ia un autobuz relativ nou sau - dupa caz - unul de pe vremea bunicii, se umple cu diverse mirosuri de la diversi calatori, se adauga putina canicula si se zguduie bine pe artere reabilitate. Rezultatul, un "road movie" in "real life".

Traficul prin Capitala este un adevarat cosmar. Iei autobuzul si te trezesti la sauna, desi tu voiai sa ajungi la serviciu. Ajungi. Copt bine in propriul suc si asezonat cu hachitele colegilor de traseu rezultate din presarea la mai multe grade peste nivelul normal. Nu mai mira pe nimeni. E un adevar admis in general, fiind evident prin el insusi. Axioma se vrea a fi demontata.

In cativa ani, transportul in comun la suprafata va avea o alta imagine. Cel putin asa sustine directorul regiei, Gheorghe Aron.

In cinci ani vom circula pe strazile Bucurestiului cu vehicule de transport in comun noi, echipate cu aer conditionat, vom putea folosi aceeasi cartela si la metrou, vom avea linii de tramvaie modernizate si o infrastructura imbunatatita substantial. Innoirea flotei este una dintre prioritatile regiei, parcul de vehicule al RATB fiind unul invechit.

NOU-NOUTE. "In octombrie 2005 a avut loc licitatia pentru achizitia a 500 de autobuze. Pana la sfarsitul acestui an se va completa lotul de 400, iar restul, de 100, va fi livrat pana in iulie 2007. In acest moment, 130 de autobuze noi sunt deja in exploatare. Conform contractului, in termen de 60 de zile de la livrare, trebuie sa platim fiecare leut."

Pana in 2008 toate autobuzele care vor circula pe strazile Bucurestiului vor fi noi. Primaria impreuna cu RATB vor demara o licitatie pentru achizitionarea a inca 500 de autobuze, care vor fi livrate incepand cu 2007. "Pentru aceste achizitii, fondurile ne vin de la bugetul Primariei Capitalei sau prin cofinantare - de la bancile europene si bugetul local.

S-a discutat mult vara asta de lipsa aerului conditionat. Vom avea sigur in 2010-2011. Achizitiile ulterioare vor indeplini aceasta cerinta, iar pentru dotarea celor pe care le avem suntem in discutii cu Primaria. Nu se pot inlocui peste noapte 1.500 de vehicule. Cele care sunt acum in circulatie isi vor face norma de viata si vor fi retrase. Un autobuz are norma de viata de opt ani, iar un tramvai, de 14 ani. 80% din vehicule au norma de viata indeplinita."

In urma cu doua saptamani s-a adjudecat licitatia de achizitie a 100 de troleibuze, asa incat, la sfarsitul acestui an si inceputul anului viitor acestea vor intra in exploatare.

CE LIPSESTE. "Pentru a ne simti calatori la nivel european, ne lipsesc anumite lucruri la capitolul confort. Unele dintre acestea tin de noi, altele de municipalitate. Daca traficul general se desfasoara greu, atunci si performantele serviciului nostru sunt afectate. Acum se deruleaza un numar mare de proiecte in Capitala care privesc infrastructura, unele sunt ale RATB, altele ale Primariei. In cativa ani, cred eu, conditiile de trafic vor fi substantial imbunatatite, iar noi vom putea satisface din toate punctele de vedere exigentele calatorilor."

ANUL 1929. Manipulantii si vagoanele Simmering au inlocuit tramvaiele trase de cai

TRAMVAIELE. "Parcul de tramvaie se va innoi pe o perioada ceva mai lunga, cinci-sase ani, pentru ca este un mijloc de transport mai complex si mai scump. Unul costa 2,5 milioane de euro. Avem aprobarea Consiliului General al municipiului Bucuresti pentru a achizitiona anul acesta 100 de tramvaie moderne." In prezent, RATB detine 500 de tramvaie vechi si uzate. "In maximum patru ani speram sa inlocuim intreaga flota."

CE S-A FACUT. Incepand din 2002 a fost demarat proiectul de modernizare a infrastructurii la tramvaie, finantat de Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Capitalei, in valoare de 126 de milioane de euro. Actiunea viza modernizarea a 110 kilometri de linie de tramvai in zona de sud-vest a orasului si a patru depouri. "105 kilometri de linie sunt modernizati la ora actuala: traseul 41, care leaga Piata Presei Libere de Bulevardul Ghencea, traseul 32 (Piata Unirii - Soseaua Alexandriei), linia 35 (Bulevardul General Vasile Milea - Bulevardul Preciziei), linia 12 (Soseaua Giurgiului - Soseaua Viilor). In aceasta luna se va finaliza acest proiect, o data cu incheierea lucrarilor pe Calea Giulesti si modernizarea depourilor Giurgiului si Dudesti".

CARTELA UNICA. In septembrie anul acesta, RATB va introduce un nou sistem de taxare automata, pe baza de cartele cu cip. Acestea se vor folosi in paralel cu biletele vechi pana la sfarsitul anului. Din ianuarie 2007, vor fi inlocuite complet. "Prin acest sistem se creeaza posibilitatea de a cunoaste in orice moment gradul de incarcare a mijloacelor de transport. Controlul se face la un nivel civilizat, in vehicule vor fi montate niste validatoare, iar controlorul va avea si el un cititor de cartela." Cartelele vor fi de mai multe tipuri. Una dintre acestea va putea fi folosita si la metrou. "E o facilitate in plus pentru calator, transbordarile nu vor mai fi conditionate de un bilet care trebuie cumparat dintr-o anumita locatie. Pretul actual va fi si cel al noilor cartele. Costul calatoriei este influentat numai de evolutia preturilor din economie. Atunci cand ele trec de un anumit prag, ne adresam Consiliului General, care este abilitat si are competenta sa faca anumite ajustari."

ATENTIE, SE LUCREAZA! Anul acesta se continua lucrarile la modernizarea liniei de tramvai pe traseele: Bdul Marasesti si Bdul O. Goga, de la Bdul Dimitrie Cantemir la Str. Nerva Traian; Soseaua Chitilei, de la Bdul Bucurestii Noi la Strada Mezes; Soseaua Progresului, intre intersectia Soseaua Viilor - Str. Dr. Istrate si Str. Razoare (lucrarile vor demara la inceputul acestei luni); Soseaua Mihai Bravu si Calea Vacaresti, de la Calea Vitan la Big Berceni (licitatia s-a incheiat la 1 august); Bdul Nicolae Titulescu, de la Bdul A.I. Cuza la Strada Mexic (lucarile au fost anuntate pentru inceputul lunii august); pe Bdul I. Mihalache, Strada Buzesti, Calea Grivitei, Bdul Gh. Duca, Bdul A.I. Cuza, Sos Nicolae Titulescu, Bdul Banu Manta (se va licita in luna august); pe Strada Iacob Felix, intre Bdul Ion Mihalache si Soseaua Nicolae Titulescu (se va licita dupa 1 august). Va fi pusa in functiune anul acesta si linia de troleibuz pe traseul Calea Vacaresti, Bdul Tineretului, Bdul Dimitrie Cantemir, intre Piata Sudului si Strada Halelor, licitatia pentru lucrari urmand sa aiba loc in aceasta luna.

135 DE ANI PE DRUMURILE CAPITALEI
In 1871 se infiinteaza prima "Societate Romana de Tramvaiuri", pe strazile Bucurestiului aparand primele tramvaie tractate de cai. In 1894 se da in folosinta prima linie electrica pentru tramvaie, pe traseul Obor - Cotroceni. In 1923 au fost achizitionate vagoanele "THOMPSON - HOUSTON. In 1929, tramvaiele cu cai vor fi scoase din circulatie. In 1949 se infiinteaza prima linie de troleibuz (Piata Victoriei - Hipodromul Baneasa). In 1977 se realizeaza noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu sina inglobata in dale de beton. Trei ani mai tarziu intra in circulatie troleibuzul dublu articulat. In 1983 se realizeaza prima linie de tramvai peste Podul Grant. Dupa doi ani se construiesc primele tramvaie pentru alte orase (Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov). In 1990, Intreprinderea de Transport Bucuresti se transforma in Regia Autonoma de Transport Bucuresti. In 1994 intra in dotarea RATB primele autobuze moderne DAF.
Citeşte mai multe despre:   special,   şoseaua,   bdul,   tramvaie

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir

Mentenanță postgaranție de 6 milioane de euro de la ROMATSA către firma fiicei generalului SRI Dumitru Zamfir
Galerie Foto Seria contractelor încheiate de instituțiile statului cu companii private controlate direct sau indirect de foști ofițeri de rang înalt din serviciile secrete continuă și sub oblăduirea noii guvernări. ROMATSA,...

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani

Regina videochatului din România câștigă în două săptămâni cât Iohannis în trei ani
Îşi desfăşoară activitatea în cele mai frumoase decoruri, nu se expun nici unui pericol şi fac câteva mii de dolari pe lună. Cei mai profesionişti îşi pot adăuga în conturi din prestaţia lor sume cu ceva...

Rămas fără deputăție, Ponta s-a jucat, puțin, de-a avocatul, după care a intrat în afaceri 

Rămas fără deputăție, Ponta s-a jucat, puțin, de-a avocatul, după care a intrat în afaceri 
Galerie Foto La o lună și opt zile după ce a ratat intrarea în Parlamentul României, Victor Ponta, președinte al Pro România, fost deputat și ex-prim ministru, a intrat în afaceri. El a înmatriculat compania SC VP Projects...

Război la baionetă între Putere și Opoziție pentru majorarea alocațiilor de stat pentru copii

Război la baionetă între Putere și Opoziție pentru majorarea alocațiilor de stat pentru copii
Parlamentarii umaniști au anunțat, ieri, că se alătură colegilor din grupurile parlamentare ale PSD, din Senat și Camera Deputaților, pentru a susține unul dintre amendamentele depuse la Legea Bugetului de stat...

Directorul general de la Complexul Energetic Hunedoara câștigă, din birou, cât zece mineri de la Lupeni în subteran

Directorul general de la Complexul Energetic Hunedoara câștigă, din birou, cât zece mineri de la Lupeni în subteran
Galerie Foto Salariile, neplătite cu lunile, pentru care minerii de la Mina Lupeni au protestat, închizându-se timp de șapte zile în subteran, reprezintă a zecea parte din indemnizația lunară pe care o încasează fostul...

Dictatura lui Nicușor Dan: își supune primăriile de sector

Dictatura lui Nicușor Dan: își supune primăriile de sector
Galerie Foto Un scandal uriaș s-a declanșat luni, când primarul general, Nicușor Dan, a decis în numele primăriilor de sectoare anularea Planurilor Urbanistice Zonale (PUZ). Anularea acestor PUZ-uri înseamnă milioane de...

Tensiunea cu valori schimbătoare este începutul hipertensiunii

Tensiunea cu valori schimbătoare este începutul hipertensiunii
Hipertensiunea arterială este pe tristul podium al celor mai răspândite boli. În rândul populaţiei au apărut o sumedenie de întrebări, care trebuie lămurite. Explică boala hipertensivă prof. dr. Daniela...

Corupția, măsurată pe ultima uliță a Bucureștiului. O asfaltare furată 100%

Corupția, măsurată pe ultima uliță a Bucureștiului. O asfaltare furată 100%
Intrarea Şimleu. O stradă liniştită din sectorul 5 al Capitalei, cu case vechi, printre care au răsărit în ultimii ani şi case cu etaj. Locuitorii ei au însă o mare supărare. Strada lor se scufundă în noroi...

Compania de asigurări Euroins, client fidel al amenzilor ASF 

Compania de asigurări Euroins, client fidel al amenzilor ASF 
Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis, în urma controalelor efectuate de departamentele de specialitate din cadrul Autorității, aplicarea unei amenzi de 500.000 de lei companiei de asigurări...

Familia politică a lui Cioloș a penetrat PNL și Guvernul încă din 2019. Umbra lui „Grindă”, la șefia Achizițiilor Publice.

Familia politică a lui Cioloș a penetrat PNL și Guvernul încă din 2019. Umbra lui „Grindă”, la șefia Achizițiilor Publice.
Galerie Foto Tehnocrații lui Cioloș sunt în tot și în toate, în noul guvern de coaliție condus de Florin Cîțu. Dacă în ediția de ieri “Jurnalul” a devoalat rețeaua de la Ministerul Sănătății, adusă de Vlad...

“Vacanța” lui Maior la Washington, întreruptă de Iohannis cu doi ani întârziere

“Vacanța” lui Maior la Washington, întreruptă de Iohannis cu doi ani întârziere
Galerie Foto Fostul șef al SRI, din perioada regimului condus de Traian Băsescu, George Cristian Maior, a fost rechemat, ieri, prin decret prezidențial, de către Klaus Iohannis, din funcția de ambasador al României în SUA....

Compania Coaliției de dreapta, cu acționarul plecat puțin la Bruxelles. Afacerile, transferate de la un guvern la altul

Compania Coaliției de dreapta, cu acționarul plecat puțin la Bruxelles. Afacerile, transferate de la un guvern la altul
Galerie Foto Compania de consultanță controlată de europarlamentarul USR-PLUS Dragoș Pîslaru, fost ministru al Muncii, în timpul guvernului condus de Dacian Cioloș, s-a mufat la contractele guvernamentale, finanțate prin...

Fetiţă de 3 ani ajunsă la psiholog, după ce a fost terorizată de o îngrijitoare la creşă

Fetiţă de 3 ani ajunsă la psiholog, după ce a fost terorizată de o îngrijitoare la creşă
Galerie Foto O fetiţă de doar 3 ani a fost terorizată psihic mai multe luni de o infirmieră de la o creşă din sectorul 4 al Capitalei. Din cauza relelor tratamente la care a fost supusă, fetiţa a început să se dea acasă cu...

Unde duce setea de personal, la Administrația Bazinală Prut-Bârlad

Unde duce setea de personal, la Administrația Bazinală Prut-Bârlad
Simona Iancu, celebra angajată a directorului autointitulat „animal politic”, a fost detaşată de la Primăria Vatra Moldoviţei, din judeţul Suceava, la Administraţia Bazinală de Apă Prut-Bârlad din cauza...

31 de senatori și colecția lor privată de bijuterii și opere de artă de 1,7 milioane de euro

31 de senatori și colecția lor privată de bijuterii și opere de artă de 1,7 milioane de euro
Galerie Foto Dacă deputații, dublu ca număr de parlamentari față de Senat, se pot lăuda cu adevărate colecții de ceasuri, bijuterii, opere de artă sau bunuri de valoare de peste 3,5 milioane de euro, aleșii din Camera...
Serviciul de email marketing furnizat de