x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Capitala celor 1.170.000 de maşini

0
Autor: Mara Raducanu 30 Iun 2008 - 00:00
Capitala celor 1.170.000 de maşini


BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani. 



BILANŢ DEZASTRUOS ● Doar unul din cinci candidaţi obţine carnetul de şofer
Într-un interviu acordat Jurnalului Naţional, comisarul Dan Moşescu, directorul Serviciului Înmatriculări recunoaşte că unele dintre şcolile de şoferi nu sînt decît maşini de tocat bani. Deşi trăim într-o capitală aglomerată, fiind înmatriculate pe zi peste 1.500 de autovehicule, promovabilitatea candidaţilor la examenul auto este la unul din cele mai scăzute niveluri din ultimii ani.  

  • Jurnalul Naţional: Domnule comisar, foarte puţini ştiu ce înseamnă Serviciul Public Comunitar Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) şi vă confundă cu poliţia. Oamenii spun "mă duc să-mi înmatriculez maşina la poliţie". Ce este de fapt DRPCIV?
Dan Moşescu: Denumirea exactă a serviciului nostru este Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Bucureşti. Unii ne confundă cu Poliţia Rutieră, alţii cu poliţia. Noi sîntem într-adevăr o structură a poliţiei, care se ocupă de partea administrativă, în special în ceea ce priveşte eliberarea documentelor, permis de conducere, autorizaţie provizorie de circulaţie a vehiculelor, precum şi alte adeverinţe care să ateste diferite stări ale unui vehicul înmatriculat.

  • V-aţi mutat de curînd aici, în noul sediu din Pipera. Cum decurg "ostilităţile"? E mai bine sau mai rău decît la Udrişte?  
E mai bine şi e mai rău în acelaşi timp. E mai bine, pentru că spaţiul pe care îl avem pentru lucrul cu publicul este mult mai potrivit. Partea negativă derivă din faptul că este o locaţie greu de atins. O altă problemă este accesul cu autovehiculul. Noi avem o parcare destul de spaţioasă, dar intrarea şi ieşirea pe şoseaua Pipera se face foarte dificil. Mai există şi problema copiatorului. Deocamdată există un singur aparat xerox, destinat lucrărilor noastre interne.

  • Pe cîţi oameni serviţi zilnic sau reformulînd cît de mari sînt cozile? Le-au depăşit pe cele de la Udrişte?
Avem într-adevăr 54 de ghişee, dar nu funcţionează toate, deoarece nu există suficient personal. Serviciul Public Comunitar Bucureşti înseamnă în medie 1.500 de certificate în fiecare zi, înseamnă în medie 400-500 de permise în fiecare zi, 1.000 de candidaţi examinaţi pentru obţinerea diferitelor categorii de permise de conducere. Însumate ajungem după estimarea noastră la a disloca în fiecare zi sau a mişca în fiecare zi o masă de 5.000 de oameni.

Certificate de înmatriculare, trimise acasă

  • Cîte vehicule există momentan în Capitală?
În luna ianuarie a acestui an erau 1.100.000 de vehicule, iar acum cred că sînt 1.170.000 de vehicule înmatriculate. Plus cele aflate în tranzit. Bucureştiul reprezintă 95% din tot ceea ce se întîmplă în înmatriculări vehicule pe firme de leasing. Chiar dacă maşina circulă la Satu-Mare, are număr de Bucureşti. Aproape tot ceea ce înseamnă leasing se rezolvă în Bucureşti.

  • De ce documente este nevoie pentru înmatricularea unei maşini?
Şi la vehicul nou şi la vehicul second-hand este nevoie de un act de proprietate al maşinii. După care, orice vehicul care solicită o operaţiune de înmatriculare/ radiere trebuie să aibă o carte de identitate eliberată de RAR. Urmează apoi achitarea la CEC a unei taxe pentru certificatul de înmatriculare în valoare de 30 RON. Mai este şi taxa de înmatriculare, încasată la bugetul local şi o taxă  de primă înmatriculare, achitată la trezorerie. Şi, bineînţeles, actul de identitate al solicitantului, copie şi original.

  • Pentru o maşină second-hand sau una adusă din străinătate cum trebuie procedat?
Se parcurge aceeaşi filieră. În final ajunge la noi unde depune toate documentele acumulate pe traseu, primeşte certificatul de înmatriculare şi plăcuţele româneşti. Punctul culminant la aceste maşini aduse de afară este că pe drum se  mai pierde cîte un act din cele cu care maşina a venit din străinătate.

  • Cu plăcuţele de înmatriculare aveţi ceva noutăţi?  
Fiecare Serviciu Public Comunitar din ţară îşi are atelierul lui şi tehnici de lucru noi. Practic, în felul acesta reuşim să ne încadrăm în acel deziderat de a elibera plăcuţele în doar  două ore. Ţinta noastră ar fi  fost să le eliberăm pe loc. Cetăţeanul să se prezinte, să depună documentele, să i le procesăm de faţă cu dînsul şi să-i înmînăm certificatul. Urmează ca în acest an să se treacă la producţia centralizată de certificate de înmatriculare şi de permise. Asta înseamnă că undeva, în subsolul clădirii, există nişte maşini mari pregătite să producă loturi întregi de certificate şi permise, care vor fi  fi trimise cetăţeanului acasă printr-un serviciu de curierat. E tot o propunere a noastră.

Instructorii, capul răutăţilor

  • Cum stăm cu promovabilitatea candidaţilor care aspiră să devină viitori şoferi?
Promovabilitarea candidaţilor cred că este la unul din cele mai scăzute nivele din ultimii ani. Acum două-trei luni am făcut o analiză şi reducerea era dramatică. Înainte, cam unul din patru candidaţi reuşea să-şi ia pemisul de conducere, acum lucrurile au evoluat către unul din cinci.

  • Încă se mai vehiculează ideea că dacă dai şpagă grasă, ai toate şansele să-ţi "iei"  permisul? Se mai practică?
Chestia asta cu datul este cumva născută din apropierea cu instructorii şi şcolile de şoferi. Cei care "propăvăduiesc", dacă vreţi, "trebuie să dai", sînt instructorii, de fapt unii dintre ei, nu trebuie să generalizăm. În realitate, lucrurile stau cu totul şi cu totul altfel: banii respectivi nu ajung nicidecum la examinator, ei se opresc la instructor. Omul conduce tot el, tot cu cunoştinţele alea, tot cu maşina cu care s-a obişnuit şi cu un examinator lîngă el.

  • Pe viitor se întrevăd schimbări în domeniul înmatriculărilor, examinărilor, permiselor?
Avem ceva schimbări. Pe partea de examinări vrem să mai facem o locaţie. Momentan, examenul de sală se ţine în trei locaţii. În perioada de vară toată lumea vrea să-şi ia permisul şi pentru a reduce cumva timpul de aşteptare intenţionăm să mai deschidem un al patrulea loc de examen. Mai mult, analizăm posibilitatea de a marca undeva în parcare, aici  în spatele clădirii, şi un traseu pentru motocicletă. În contrapartidă cu problema de la Argeş vrem să arătăm că în domeniul ăsta se pot întîmpla şi lucruri bune.   

Şoferii începători, cei mai periculoşi

  • Ce părere aveţi despre haosul existent în Bucureşti în domeniul rutier?
Ca locuitor al Bucureştiului o resimt ca pe o povară. Aglomeraţia este într-o creştere vizibilă. Este nevoie şi de  responsabilitatea Poliţiei Rutiere pentru a educa cît mai bine şoferul. Noi prin examenul pe care îl susţinem cu el nu atestăm decît faptul că are un nivel de cunoştinţe minime. Nu înseamnă că  este cel mai bun şofer. Este cea mai proastă formă de şofer care există, deoarece în momentul în care şi-a luat permisul de conducere experienţa lui este aproape de zero şi este cel mai periculos şofer.

  • Cum comentaţi scandalul permiselor de la Argeş?
Mi-e greu să comentez aşa ceva, eu stau să mă întreb cum s-a ajuns la a se produce nişte pagube atît de mari, să se ajungă la 800.000 de euro. Şi asta e probabil doar partea care a putut fi găsită, numărată. Noi am urmărit fenomenul şi cum vă spuneam procentul de promovabilitate în Bucureşti este printre cel mai mic din  ţară. Asta înseamnă că la noi examenul este totuşi mai dur decît în alte părţi şi, de altfel, toţi conducătorii auto recunosc că a conduce în Bucureşti este ceva mult mai greu decît a conduce în altă parte a ţării.
Citeşte mai multe despre:   interviu,   bucuresti,   inmatriculare,   inseamna

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

”Fără umor am fi ca orbii privind la curcubeu”

”Fără umor am fi ca orbii privind la curcubeu”
Galerie Foto Cu sânge de bănățean curgând prin vene, Erwin Lucian Bureriu le-a făcut pe toate: profesor, jurnalist și secretar de redacție, biliotecar, proprietar de librărie, muzician, grafician, dar mai ales poet și...

Căldura pusă la articulaţiile dureroase este o greşeală

Căldura pusă la articulaţiile dureroase este o greşeală
Există o polemică între reumatologi şi ortopezi, legat de când este bine să se implanteze o proteză în articulaţia suferindă: de la primele simptome, cum zic chirurgii ortopezi, sau mai târziu, după...

Alegerile din România dăunează grav planetei: 35 de milioane de buletine de vot, nefolosite!

Alegerile din România dăunează grav planetei: 35 de milioane de buletine de vot, nefolosite!
Galerie Foto Diferențe majore între numărul total al alegătorilor înscriși în listele electorale, pentru toate subcategoriile de alegeri care însumează alegerile pentru autoritățile publice locale și numărul...

După ce Mihai Chirica a devenit liberal, iluminatul public din Iași este modernizat de clienții de casă ai primăriei lui Boc

După ce Mihai Chirica a devenit liberal, iluminatul public din Iași este modernizat de clienții de casă ai primăriei lui Boc
Galerie Foto Nici nu s-a uscat bine tușul pe buletinele de vot de la alegerile locale care au avut loc în 27 septembrie, că proaspătul liberal, fost PSD-ist, Mihai Chirica, de la Iași, reales primar, a și atribuit un contact de...

Afaceri de pandemie. Ioana Băsescu și soțul Pricop intră pe piața transporturilor

Afaceri de pandemie. Ioana Băsescu și soțul Pricop intră pe piața transporturilor
Galerie Foto Fata cea mare a lui Traian Băsescu și-a cooptat, cu o lună înainte de alegerile locale, soțul în cadrul companiei de consultanță pe care o deține. Odată cu intrarea lui Radu Petru Pricop în această...

Manciu de la “Comunicarea Strategică”, “uns” consilier de stat la Cancelaria lui Orban, cu încălcarea legii

Manciu de la “Comunicarea Strategică”, “uns” consilier de stat la Cancelaria lui Orban, cu încălcarea legii
Galerie Foto Numit, prin semnătura lui Ludovic Orban și a Secretarului General al Guvernului Antonel Tănase, în funcția de consilier de stat, Eduard Andi Manciu, cel care conduce celebrul Grup de Comunicare Strategică, nu...

Conjunctivita nu doare, ci provoacă jenă şi mâncărimi

Conjunctivita nu doare, ci provoacă jenă şi mâncărimi
De multe ori observăm că unii oameni se plâng de ochi, aceştia par chinuiţi, se înroşesc, lăcrimează, au mâncărimi. Multă lume crede că se pricepe și îndeamnă cu sfaturi greşite pe cel cu ochii în...

Sistem de supraveghere video de 100.000 de euro, la sediul central al Ministerului Finanțelor

Sistem de supraveghere video de 100.000 de euro, la sediul central al Ministerului Finanțelor
Instituția condusă de Florin Cîțu a investit prețul unui apartament în București pentru achiziționarea unui sistem nou-nouț de supraveghere video, pe care urmează să-l monteze la sediul din Capitală al Centru...

Elena Stoica, Asociația Confecționerilor din România: „Măştile de Panciu, bune la Paris și la Londra, sunt ignorate la Bucureşti”

Elena Stoica, Asociația Confecționerilor din România: „Măştile de Panciu, bune la Paris și la Londra, sunt ignorate la Bucureşti”
Galerie Foto Producătorii de confecții trag un semnal de alarmă: mulți români dau banii pe chinezisme de proastă calitate sau pe cârpe frumos colorate cu care își acoperă nasul și gura, în loc de măşti făcute din...

Dosarul unei execuţii comandate politic, cu Dacian Cioloş în rol de paranormal. Telepatia: cea mai mare pagubă inexistentă, anchetată la SIIJ

Dosarul unei execuţii comandate politic, cu Dacian Cioloş în rol de paranormal. Telepatia: cea mai mare pagubă inexistentă, anchetată la SIIJ
Galerie Foto Documente explozive, aflate pe masa procurorilor Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), arată că, în contabilitatea Ministerului Agriculturii, în 2008, când Dacian Cioloș a decis să...

Infractorii sexuali, băgați în bazele de date ale Poliției de o firmă controlată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu

Infractorii sexuali, băgați în bazele de date ale Poliției de o firmă controlată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu
Galerie Foto Poliția Română a încheiat cu una dintre firmele înființate de grupul UTI, controlat de Tiberiu Urdăreanu, un contract de 1,3 milioane de euro, pentru realizarea unui registru special. Este vorba despre o...

Astmaticii nu trebuie să treacă repede de la cald la frig

Astmaticii nu trebuie să treacă repede de la cald la frig
Lumea îşi pune singură diagnosticul când e vorba de plămâni. Cum tuşeşte puţin, omul se autodiagnostichează: „Am pneumonie”. Dar şi cei cu astm ridică glasul când vine sezonul rece.Interviu cu profesor...

Cu ce averi pleacă marii învinși de la alegerile locale, dar cu ce averi preiau mandatele câștigătorii

Cu ce averi pleacă marii învinși de la alegerile locale, dar cu ce averi preiau mandatele câștigătorii
Galerie Foto Alegerile din 27 septembrie au însemnat, pentru unii dintre cei mai importanți ocupanți de fotolii în administrația publică locală, o lovitură neașteptată, carierele lor fiind întrerupte după mulți ani de...

Înmatriculările de mașini noi frânează brusc

Înmatriculările de mașini noi frânează brusc
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România cu 31,8%, în primele nouă luni ale anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul anterior. În același timp, pe segmentul de second hand...

„Serviciile secrete nu pot fi nici mai bune, dar nici mai rele decât regimul politic care le-a creat“

„Serviciile secrete nu pot fi nici mai bune, dar nici mai rele decât regimul politic care le-a creat“
Jurnalul vă oferă începând de astăzi, în fiecare luni, câte un volum cu dezvăluiri din interiorul serviciilor secrete române, de la Cuza la Ceaușescu. Prima carte este dedicată lui Mihail Moruzov, un...
Serviciul de email marketing furnizat de