De patru ani, in Romania, "magicienii" de la Piaget transforma timpul in bijuterii. Pe parcursul a "zece zile de timp si emotie elvetiana",Piaget a povestit, saptamana trecuta despre "Magic Reflection", in spiritul si traditia casei de orologii de lux.
ANDREEA HIRICA
Secretele bijutierilor de "timp" de la Côte-aux-F...es (atelierul unde se construiesc mecanismele complicate, infiintat in 1874) sau din Manufactura Plan-les-Ouates, din Geneva, unde carcasele din aur sunt pavate cu diamante si atent finisate ne sunt dezvaluite de catre Dieter Weikhard, Sales Manager Central and Eastern Europe.
Jurnalul National: Care este mesajul pe care Piaget vrea sa-l transmita?
Dieter Weikhard: Piaget este o adevarata magie; pe langa traditie si lux; mizeaza foarte mult pe mister, pe o invitatie la descoperire; asta am vrut sa realizam si aici: piesele din noua colectie, Magic Reflections, au fost dezvaluite
intr-un numar de iluzionism de catre Leonard Iozefini. E adevarat ca nu am descoperit care este secretul transformarii timpului in bijuterie, dar am avut parte de momente magice.
Care sunt caracteristicile noii colectii?
Piesele din Magic Reflections sunt adevarate bijuterii, inspirate din forme vegetale si pietre pretioase. Vedeta serii a fost colierul Limelight, prezentat in premiera in Europa de Est; este o piesa din aur alb si diamante, lucrat manual. Pentru realizarea lui au fost necesare 450 de ore. Limelight flirteaza si el cu magia, este o piesa creata pentru femeile ce isi doresc sa se simta regine pentru o noapte.
Care este "povestea" celor patru ani de inspiratie, in Romania?
Am lansat oficial Piaget, in Romania, in toamna anului 2000 si am sarbatorit printr-un eveniment organizat la Palatul Regal, in Sala Oglinzilor. Este o adevarata placere sa lucrezi cu oamenii de la Helvetansa, pentru ca au respectul lucrului bine facut; sunt mandru de ce au realizat in cei patru ani si m-a bucurat si cum a fost primita traditia Piaget in Romania; sunt aici oameni extraordinari, cu valori autentice, carora le place sa descopere si pe care misterul si magia ii incita.
Traditie si excelenta
Evenimentul de saptamana aceasta este inca un atu: nici una din companiile din tarile pe care le reprezint nu a sarbatorit atat de frumos; au reusit, intr-adevar, sa spuna in fiecare zi povestea uneia dintre marcile pe care le au alaturi.
Ce inseamna pentru Dieter Weikhard industria orologeriei de lux?
M-am nascut in industria orologeriei de traditie, tatal meu avea un magazin in oraselul din Austria din care provin; comercializa, acolo, aceste piese ale timpului; eu sunt de 15 ani in aceasta breasla. M-am alaturat Piaget in iulie anul acesta, pana atunci fiind responsabil pentru un alt brand al grupului Richemont.
Care este secretul Piaget ca bijutier de timp?
Piaget este un bijutier ingenios si inedit; in acelasi timp stie sa intuiasca dorintele secrete ale celor care ii vor purta creatiile. Mizeaza pe miscare, in colectii precum: Possession, Dancer, Piaget dâOr, pe extravaganta in colectia Limelight si pe magia formelor inspirate din natura, in Magic Reflections. In fiecare dintre creatiile sale Piaget este un joc al dualitatilor, o multitudine de culori, de juxtapuneri. O imbinare de succes a traditiei si modernismului, a tehnologiei si esteticii, a functionalitatii si stilului, a manufacturii ceasurilor si bijuteriilor, a linistii muntilor Jura si a dimensiuniilor cosmopolite. Acesta este secretul si va ramane asa si in anii ce vor veni.
Cum caracterizati cei 130 ani de magie Piaget?
I-as defini foarte simplu, prin cinci cuvinte: Traditie. Miscare. Exceptie. Indrazneala. Extravaganta. Spiritul luxului Casei Piaget consta dintr-o efervescenta creativitate, tradusa cu talent si precizie in ceasurile si bijuteriile create, de o extravaganta si o inovatie surprinzatoare.
Cum ati puncta traditia initiata in 1874, in muntii Jura?
Exista cateva piese de referinta in istoria celor 150 de ani de Piaget, cum ar fi Miss Protocole, Protocole XL, Emperador, Altipano, Polo. In anii â60 Piaget era, de altfel, cel care revolutiona orologeria prin culorile vii ale pietrelor semipretioase folosite la producerea cadranelor: onix, ochi de tigru, lapis lazuli, coral, malachit. In spiritul ingeniozitatii caracteristice, acesta a fost un gest de redefinire a personalitatii, o revitalizare a esteticii manufacturii Piaget. Reprezentative pentru Piaget sunt, de asemenea, ceasurile manseta, din anii â70. Adevarate inventii ale designerilor, ceasurile manseta sunt pur si simplu bijuterii care se remarca prin forme extrem de indraznete pentru perioada aceea, precum si prin culori surprinzatoare, dar in acelasi timp calde, o adevarata vraja.
Pretios si extravagant
De la fondarea sa, in 1874, Piaget este rar, pretios si extravagant. Indiferent daca realizeaza cel mai subtire mecanism sau cel mai scump ceas din lume, creatorul isi dedica intreaga experienta si traditie acumulate ca bijutier sau artizan al orologeriei, pentru a se ridica peste nivelul asteptarilor. "Intotdeauna sa construiesti mai bine decat este necesar" este motto-ul fondatorului.
Care sunt cateva dintre retetele atelierului de manufactura a timpului din Côte-aux-Fees?
Din punct de vedere al mestesugului manufacturierilor, ar fi de amintit: creativitatea designerilor; ei sunt cei care imagineaza forme care sa inspire si sa incite la descoperire; in general, femeile care poarta micutele opere de arta Piaget preiau o aura carismatica, ce invita la descoperire. Urmeaza apoi modelarea din ceara a desenului imaginat de creator, acesta este folosit pentru realizarea prototipului din metal. Tot dupa schita creata, bijutierul decide marimea si locul pietrelor pretioase. Dupa care urmeaza operatiunile de finisare. Cum spuneam, pentru colierul Limelight, prezentat in premiera in aceasta seara, au fost necesare 450 ore de manufactura.
COINCIDENTA
Un ceas Piaget este o adevarata bijuterie, tradusa prin creativitate si talent; faptul ca indica si timpul poate fi perceput ca o simpla coincidenta.
CREATIE
Pentru inventatorii nostri, fiecare colectie este un prilej de a se intrece pe sine; fiecare ceas este creat cu dragoste si pasiune.
PERFORMANTA
"Intotdeauna sa construiesti mai bine decat este necesar" este motto-ul fondatorului, Georges Edouard Piaget; dupa el se ghideaza si astazi atat artizanii din Côte-aux-Fees, cat si manufacturierii din Plan-les-Ouates din Geneva, unde sunt pavate cu diamante carcasele din aur si bratarile.
ISTORIC
Piaget a inceput cu o afacere de familie; a ajuns la dimensiunea internationala in 1947, prin G...rald Piaget, nepotul fondatorului manufacturii din Côte-aux-F...es; atunci a inceput compania sa-si semneze si promoveze propriile creatii de lux. Inventivitatea ceasornicarilor Piaget a fost demonstrata din 1957 de modelul Ultra thin 9P, care avea marimea unei monede de 20 $, iar in 1958 inventatorii au primit din partea Biroului de Proprietate Intelectuala din Elvetia patentul pentru modelul ultrasubtire 12P al carui calibru i-a pozitionat in 1959 in Guinness Book. Un alt model care a marcat perioada clasica a Casei Piaget si care este reinterpretat si in colectiile actuale este Protocole, lansat in 1963. Pe urmele sale a calcat, in 1965, ceasul favorit al lui Jackie Kennedy (modelul din imagine), care a fost vandut la licitatie, in 1996. Cosmopolitanismul Casei Piaget si-a gasit implinirea in 1989, prin alaturarea grupului de lux Richemont.