DISCOVERY - DIRECTOR DE CREAŢIE.
Născut şi şcolit la Londra, directorul de creaţie Discovery EMEA şi-a
petrecut ultimii 25 de ani în cadrul televiziunii. Producţiile sale tv
au primit, de-a lungul timpului, peste 30 de premii internaţionale în
domeniu.
- Jurnalul Naţional: Ai peste 25 de ani în televiziune. Ai lucrat atât în faţa, cât şi în spatele camerelor de luat vederi. Ce ai învăţat în tot acest timp?
James Gilbey: Televiziunea e o monedă cu două feţe. Poate crea cel mai original, relevant şi emoţionant conţinut sau poate anestezia minţi şi inimi. Sunt obsedat de televiziune şi urmăresc aproape tot ce se întâmplă acolo.
- Ai produs mai multe seriale şi emisiuni de televiziune care au fost premiate. Care sunt cele mai importante dintre ele?
Sunt foarte mândru de două proiecte pe care le-am realizat anul trecut. Primul include 30 de filme de scurt metraj pe care le-am făcut în Europa cu realizatori şi producători tineri. Celălalt este o cercetare de piaţă derulată de Discovery în regiunile din cadrul EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), numit "Species: Bărbatul tânăr – Manual de utilizare".
- Ai locuit, o perioadă, în Hong Kong şi în Singapore. Cum se face televiziune acolo?
Piaţa de televiziune din Extremul Orient e mult mai sofisticată şi mai avansată decât crede multă lume şi e un deschizător de drumuri din punct de vedere tehnologic. Amândouă regiunile sunt interesate de programele internaţionale, dar sunt şi foarte ataşate de tradiţii, aşa că există o cerere mare pentru programe internaţionale despre poveşti şi realităţi locale. Ce mi se pare cel mai interesant este cum Singapore a devenit un adevărat centru media local şi a încurajat companiile media internaţionale să îşi deschidă birouri şi reprezentanţe acolo.
- Nu de mult, ai susţinut la Sinaia o conferinţă a cărei temă a plecat de la întrebarea: "Poate televiziunea influenţa salvarea planetei?" Pe scurt, la ce concluzii s-a ajuns?
Nu există un lucru anume care poate salva planeta, e un efort colectiv. Politicienii, corporaţiile, grupurile de interes au înţeles asta – este rolul fiecăruia dintre noi să îşi aducă o contribuţie cât de mică la acest efort. Televiziunea poate juca un rol uriaş în a-i influenţa pe oameni şi opiniile, dar asta e doar o faţă a poveştii. Nu e suficient să le spui oamenilor ce să facă, trebuie să găseşti moduri inventive şi provocatoare de a transmite un mesaj, de a distra în timp ce informezi.
Adevărul este că tot timpul descopăr lucruri surprinzătoare în televiziune. Asta face această meserie atât de atrăgătoare. Întotdeauna sunt surprins de ceea ce publicul preferă sau detestă. Unele lucruri despre care erai sigur că vor eşua au succes, şi viceversa.
"Televiziunea e o monedă cu două feţe. Poate crea cel mai original, relevant şi emoţionant conţinut, sau poate anestezia minţi şi inimi. Televiziunea mi-a influenţat întotdeauna viaţa. Sunt obsedat de televiziune şi urmăresc aproape tot ce se întâmplă acolo. Vin dintr-o familie care a lucrat în domeniul ăsta"
"Secretul unui bun om de televiziune? Priveşte cât mai multă televiziune: e singura modalitate de a învăţa şi a deveni mai bun! Nu trage pe sfoară cu privire la experienţa sau talentele tale. În cazul în care nu ştii ceva ori nu eşti sigur de ceva, spune că nu ştii! Experienţa e totul. Nu te feri de riscuri"
James Gilbey
Citește pe Antena3.ro