Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").
Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.
Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
DA, ACCEPT
La bani marunti - Romania ca o telenovela
In ultimii 10 ani, posturile de televiziune au declansat "efectul de telenovela", care a dus la convertirea romanului in telespectator de serial lacrimogen. Iar pe marii actori, regizorii i-au convins ca a juca intr-o asemenea productie nu-i o crima. Si, intr-adevar, nu este o crima ca artistii isi castiga painea facandu-si meseria.
In 1992, Sclava Isaura ajungea pe micile ecrane in Romania, mai degraba accidental decat ca miscare strategica. Abia dupa doi ani, acelasi post national de televiziune a oferit o lectie de marketing prin difuzarea telenovelei "Inima salbatica". Acest succes a fost studiat si de un post particular, respectiv Antena 1, care, in 1996, a cumparat "Kassandra". Asa a pornit la vale bulgarele de zapada, declansand avalansa care a culminat, in 1998, cu aparitia unui post de televiziune dedicat exclusiv serialelor sud-americane: Acasa Tv. Productiile difuzate au ajuns direct la publicul tinta, din ce in ce mai numeros. Postul a cules repede roadele: nu era foarte greu sa puna stapanire pe un segment de piata care astepta sa fie cucerit. In doar cateva luni, Acasa a devenit "mama" serialelor sud-americane, dand nastere unui fenomen social care ar putea fi denumit "efectul de telenovela". EROI SANDWICH. Dupa sase ani de drame cu final fericit scoase la incubator, romanii s-au hotarat sa produca si ei telenovele. Media Pro Pictures a spart gheata cu "Numai iubirea". O reteta copiata, in cele mai mici detalii, de la scenariu, coloana sonora, pana la metode de promovare. Iubire, intriga, razbunare made in Romania, cu concursul a 25 de actori, din toate categoriile. Fie cu facultate, fie cu nuri, fie cu vechime in postul Acasa: Tora Vasilescu, Sebastian Papaiani, Iurie Darie, Oana Zavoranu, Corina Danila, Alexandru Papadopol. Publicul i-a prins repede gustul si intr-un an a reusit sa aduca peste un milion de telespectatori din mediul urban, la fiecare episod. Contributia la audienta generala a postului a fost de 25,8%. Si mai exact, numai privitorii serialului reprezentau un sfert din totalul celor care se uitau la Acasa in 24 de ore. Care sunt efectele unei asemenea audiente? Serialului i-a fost dedicat un forum (lista de discutii pe Internet) accesat de mii de fani, s-au completat sute de oracole online, margarina "Delma Sandwich" a imprumutat figurile actorilor pentru capacul cutiei. Iar strategia de marketing atinge apogeul cu caravana "Numai iubirea". Mii de kilometri strabatuti de la Bucuresti la Iasi, Brasov, Oradea sau Ramnicu-Valcea, sute de mii de afise si un staff impresionant. Totul pentru prima telenovela romaneasca. ISTERIE. Din dragoste pentru "Numai iubirea", 40.000 de oameni s-au adunat la Iasi, in Iulius Mall, iar alti 15.000 au ramas pe afara. Nici o trupa, nici un politician, nici un predicator n-a reusit sa stranga atatia adepti la un loc. Poate doar Papa Ioan Paul al-II-lea sa se fi bucurat de un public mai numeros. Dupa un sezon de "Numai iubirea", "efectul de telenovela" se transformase in isterie de masa. Ce pret a platit Media Pro Pictures pentru acest succes? Aproximativ 20.000 de euro pe episod. S-au folosit cascade, efecte speciale in platourile de la Buftea, dar s-a filmat foarte mult si in exterior, la periferia Bucurestiului. Odata probata reteta minune, Acasa Tv a continuat cu "Lacrimi de iubire". Daca la prima productie Oana Zavoranu a fost vedeta fabricata, la cea de-a doua, anonima Adela Popescu a intrat in "procesul tehnologic", devenind nu numai eroina de telenovela, ci si cantareata de muzica latino. Are 19 ani si un album produs de Media Pro Music. Dupa doar doua luni de difuzare, "Lacrimi de iubire" promite sa-si depaseasca sora mai mare, telenovela "Numai iubirea". Nu mai putin de 1.150.000 de persoane din mediul urban au urmarit episodul 20, in care Nicole (Mihaela Barlutiu) s-a intors acasa, marturisind ca a fost rapita si violata. Si onorariul este pe masura audientei. Se pare ca Nicoleta Luciu (Sonia Ghitescu) primeste 3.000 de euro pe saptamana, fiind cea mai bine platita "actrita". Costurile productiei unui episod se invart tot in jurul sumei de 20.000 de euro. Filmarile au avut loc mai mult in exterior, la Cluj, in Delta Dunarii, dar si in platourile de la Buftea, unde s-a construit special casa familiei Varlam. Cuplul Oana Zavoranu-Alexandru Papadopol, alaturi de aproape toata echipa din "Numai iubirea", n-a fost lasat pe tusa, ci asteapta lansarea "Pacatelor Evei", pe Pro TV International. Marele eveniment va avea loc la 5 noiembrie. Se mai bate inca un cui la audienta buletinelor de stiri. "Lacrimi de iubire" si "Secretul Mariei" (Antena 1) obtin in medie sapte puncte de rating, cam cat au adesea jurnalele, iar romanii mai au de digerat inca o poveste lacrimogena. PUNCTE CASTIGATE. Valeriu Lazarov avea de mult pe teava proiectul unei telenovele, dar "Secretul Mariei" s-a concretizat abia in aceasta vara. Cu Augusta Lazarov, coordonator, cu un director de imagine, regizor, producator-executiv, director de sunet si scenarist din Spania, productia difuzata de Antena 1 are o audienta deloc de neglijat. Totusi episodul 15, in care Mircea Radu a avut o aparitie pasagera intr-o scena de sex cu Dana Magdici (Ruxandra), a castigat doar 6,5 puncte la rating, sub media de 8 puncte inregistrata de obicei. Pentru "Secretul Mariei" s-a filmat in Ciolpani, Bucuresti, Sinaia si studiourile Castel Film. Alte scene au fost inregistrate in locuinte private ale caror proprietari si-au dat acordul pentru a colabora "din punct de vedere artistic". Si "secretele" costa destul de mult. Un episod produs de casa La Dolce Vita se ridica la aproximativ 22.000 de dolari. Un alt post care a introdus in grila de programe o telenovela romaneasca este National Tv. Draga Olteanu Matei, Rodica Popescu-Bitanescu, Valentin Uritescu, Tamara Buciuceanu, Stela Popescu, Alexandru Arsinel, Magda Catone, Serban Ionescu, Margareta Pogonat, aceasta pleiada de mari actori romani ar fi trebuit sa asigure succesul de piata al serialului "Cuscrele". Dar audienta demonstreaza contrariul. "Cifrele de audienta sunt de partea «vedetelor», desi, ca sa fii actor, trebuie sa fii macar absolvent al unei facultati de profil. Noi nu ne-am propus o lupta cu aceste «vedete», pentru ca ar fi una inegala. Un public pervertit in 15 ani de emisiuni care sunt supuse comercialului poate fi foarte greu de intors spre arta serioasa", ne-a declarat Nae Cosmescu, regizorul si autorul proiectului "Cuscrele". PUTINE, DAR BUNE. Serialul are un buget redus, dar regizorul sustine ca nu a avut oprelisti in privinta locatiilor de filmare in afara platoului amenajat in studiourile National TV. Deocamdata, s-a filmat insa doar in Bucuresti. "Pentru ca nu am difuzat decat cinci episoade, nu se poate spune cu precizie cum arata telespectatorul «Cuscrelor». Initial, s-a crezut ca vom avea un public imbatranit, dar nu este asa. Rating-ul este unul mic, insa oricum peste cel mediu al postului", ne-a spus Nae Cosmescu. Intr-adevar, pentru alte televiziuni trei puncte de rating nu inseamna prea mult, dar pentru National TV orice punct conteaza. La cat se ridica costurile unui episod al "Cuscrelor"? Jana Gheorghiu, director executiv al Centrului National Media (CNM), ne-a rugat colegial sa nu publicam nici o cifra care are vreo legatura cu onorariile marilor actori. Pe ce considerente? "Considerand ca insistenta de a se publica «tarifele» necesare unei piete cu mercurial este nepotrivita cu regulile economiei de piata, va sugerez sa credeti macar intr-o regula a bunului-simt: onorariile actorilor sunt rezultatul unor negocieri directe si e decent sa le pastrati dreptul la confidentialitate." Totusi, inainte de aceasta declaratie trimisa prin fax, Jana Gheorghiu ne-a "dezvaluit" o cifra cu care a vrut, probabil, sa sperie concurenta: 30.000 de euro pentru primul episod, fara a pune la socoteala decorurile!!! Unde se va ajunge cu aceasta "clonare" a telenovelelor? Pe de o parte, televiziunile castiga audienta, adica telespectatori, adica mai multi bani din publicitate, iar actorii isi castiga painea cea de toate zilele. Pe de alta parte, grila de programe va geme de lacrimi de iubire. Incet, dar sigur, "efectul de telenovela" va da o generatie de telespectatori "educati" in spiritul dramelor dambovitene. S-o fi nascut el, romanul, poet, dar intre timp s-a convertit in telespectator de telenovela. TANARA"In ciuda faptului ca am 76 de ani, ma simt foarte tanara in platou, pentru ca eu imi fac meseria. M-am intors special din America, pentru a nu lipsi de la filmari. Imi plac atmosfera din echipa si felul in care colaboram cu noua generatie, care chiar are talent" - Tamara Buciuceanu-Botez, actrita CONTROVERSAT
"Asa se zice, nu?! Ca in telenovele sunt cei mai macho barbati! Si sa stiti ca aceasta e doar incalzirea. Abia astept urmatorul rol care sa le faca pe femei sa se sinucida pentru mine! Se spune ca telenovela este un gen controversat. Dar uite ca se uita lumea. Si vreau sa vad si eu cum e sa fii controversat" - Florin Piersic, actor MOTIVE
"Am ales sa joc in «Cuscrele» din trei motive: distributia, regizorul si faptul ca filmul reflecta situatii de viata din Romania. Joaca Tamara, Draga, Arsinel, Rodica, Margareta. Nu-ti da mana sa lipsesti dintr-o astfel de echipa. E un bun prilej de a ne vedea, cu totii, atat de des la filmari" - Stela Popescu PROPUNERE
"M-a tentat propunerea, mi-a placut distributia si chiar personajul pe care-l interpretez. Si, sa nu fim ipocriti, e vorba si de bani. E o suma din care iti permiti, o data, de doua ori pe luna sa duci acasa un cadou consistent. Am jucat doar in doua episoade, dar vor mai urma si altele" - Alexandru Arsinel
Cu cat sunt platite "vedetele" si vedetele
![]() |
BINE TRATAT. Sebastian Papaiani se bucura de toata atentia si nu se gandeste decat la actul artistic
|
SECRETUL
|
Difuzare: marti, miercuri, joi, ora 22:00-23:00
Cu: Ioan Isaiu, Anemona Niculescu, Olga Delia Mateescu, George Mihaita, Toma Danila, Cristian Popa, Dana Magdici.
Muzica: Marius Moga
Coordonator de proiect - Augusta Lazarov. Producator executiv - Patricia Veber. Producatori - Cristian Vargalui si Roxana Luca. Supervizor pe partea artistica - Simona Macovei Motoc. Director de imagine - Emilio Vergara. Regizor - Enrique Acosta. Director de sunet - Mauricio Guirao. Scenariul - Claudio Lacelli. Pe lista invitatilor speciali sunt, deocamdata, Mircea Radu, Luminita Anghel si Gabriel Corrado. Productia difuzata de Antena 1 este scrisa dupa o idee a lui Gabriel Corrado, iar producatoarea a lucrat la cel mai nou serial cu Andrea del Boca. Din culise: Anemona Niculescu lucreaza 15 ore pe zi. E plina de vanatai de la dansul la bara, dar s-a vazut mireasa. Toma Danila umbla pe tocuri, iar Liviu de la L.A. si-a pus cravata, special pentru filmari. Mircea Radu a scos toata echipa din platou, atunci cand s-au filmat scenele fierbinti. In studio n-au mai ramas decat cameramanii, regizorul si, bineinteles, partenera lui Mircea Radu de filmare, goala-pusca.
|
NUMAI "LACRIMI DE IUBIRE"
| ||
|
CUSCRELE DRAGA SI TAMARA
| ||
|
Citeşte mai multe despre:
special, romania, dragă, draga olteanu, olteanu matei, lacrimi, iubire, telenovela, audienta, tamara, episod, episoade, cuscrele, telenovele

Ştiri din .ro
PUBLICITATE
Răfuielile din interiorul Poliției ne ucid pe noi

UDMR, ventuză bugetară cu statut dublu
32 de milioane de lei este subvenția pe care a încasat-o, anul trecut, UDMR de la statul român. Este de aproape două ori mai mare decât cea primită de USR, partid care a obținut de trei ori mai multe voturi din pa...
Uluitoarele afaceri ale contabililor de partid și de stat
Sub aripa lui Ludovic Orban, instituțiile guvernamentale au devenit un fel de “plantație” pentru cei mai apropiați oameni ai fostului premier. Unul dintre vârfurile acestei relații de prietenie este...
S-a calculat cât costă somnul de 10 ani al lui Flutur

Trenul spre Otopeni, bucuria copiilor. „Vedem avioanelee! Data viitoare ne urcăm și în ele?”

Generalul sufragerist Oprea își joacă averea la ruleta politică

Cei patru români nevinovați care au speriat Anglia. Povestea jafului de 50 de milioane de lire sterline

Cât costă câinele de pază al liberalilor

O rușine pentru România: Legea „Să moară campionii”
Peste 100 de foşti mari sportivi şi antrenori, care au adus glorie României la cele mai importante competiţii olimpice, mondiale şi europene, au ajuns acum bătaia de joc a statului, care îi umileşte în cel mai...
Sinteștiul s-a pronunțat la mișto: „Ja cua spitala da te vaccinisava”

Povestea romanului Clipa. Dialogul incredibil dintre Nicolae Ceauşescu şi autorul Dinu Săraru

Cu ce se ocupă, la pensie, un „greu” al sistemului judiciar

Achiziție mai puțin obișnuită de la un furnizor controlat de apropiații lui SOV

Încăierare pe AUR. Partidul-minune, acuzat că „a ajuns să fure de la țigani”

„Naşterea naturală face bine şi mamei, şi bebeluşului”
