x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari

0
Autor: Adrian Stoica 19 Oct 2021 - 07:20
La ROMATSA, doar salariile au mai rămas mari
Vezi galeria foto


Altădată supranumită perla coroanei, datorită profiturilor imense pe care le realiza și salariilor foarte mari cu care își răsplătea angajații, astăzi Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA, mai excelează doar la ultimul capitol.  Restricțiile sanitare impuse la nivel global de pandemia de COVID-19 au dus la o diminuare drastică a traficului aerian. Pentru acest an, ROMATSA estimează o pierde de aproape 347 de milioane de lei, față de o pierdere de 22 de milioane de lei raportată la sfârșitul anului trecut, conform execuției bugetare, deși inițial prevedea o pierdere de 464 de milioane de lei. ROMATSA se autofinanţează, veniturile sale provenind din prestarea de servicii de navigaţie aeriană pentru utilizatorii spaţiului aerian românesc, conform reglementărilor EUROCONTROL (Organizația Europeană pentru Siguranța Navigației Aeriene), la care România a aderat în anul 1996.  

 

 

Deși suntem în ultimul trimestru al anul, bugetul de venituri și cheltuieli pe 2021 al ROMATSA abia acum a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor. Conform acestuia, regia estimează că va avea anul acesta venituri totale de numai 671,25 de milioane de lei și cheltuieli de un miliard de lei. Deși activitatea regiei s-a redus drastic, veniturile salariale rămân foarte ridicate. Practic, cheltuielile de personal (salarii, sumele aferente impozitelor), care se vor ridica la 768,67 de milioane de lei,  vor depăși anul acesta nivelul veniturilor.

 

Eficiența cheltuielilor, negativă

 

Pentru anul în curs, ROMATSA estimează un număr mediu de salariați de 1.606 persoane. Cheltuielile salariale ale regiei vor totaliza, anul acesta, 557,61 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că salariile înghit 83% din venituri. Conform proiectului de buget, anul acesta, regia va cheltui 1.516,84 de lei pentru a obține un venit total de 1.000 de lei, ceea ce arată o rată a eficienței cheltuielilor negativă. Anul trecut ROMATSA a cheltuit doar 1.022,90 de lei pentru a obține 1.000 de lei venit, în condițiile în care cheltuielile salariale au fost de 554 de milioane de lei, conform execuției bugetare. 


 

Ponderea salariilor în cheltuieli, în creștere

 

Costurile de personal au deținut mereu la ROMATSA cea mai mare pondere în costuri, dar anul acesta s-a ajuns la cea mai mare pondere din ultimii ani, de 83%. De exemplu, ponderea a fost de 76,48% în anul 2015 și 68,96% în anul 2017.

 

Anul Profit/Pierdere (mil. lei)

2021 – 347

2020 – 22

2019 – 36

2018 – 52

2017 – 111

2016 – 31

 

Câştigul mediu lunar la ROMATSA (lei, raportat la numărul mediu de salariați)

2021 34.700 

2020 33.800

2019 36.000

2018 30.400  

2017 34.100

2016 30.544

2015 28.573

2014 26.317

2013 24.587

 

2021 – cifra este conform proiectului de buget

Restul anilor – cifrele sunt conforme cu execuția bugetară

SURSA: ROMATSA, calcule Jurnalul

 

Industria aviatică mondială se recuperează greu

 

Se preconizează că industria va înregistra în 2021 pierderi nete de 52 de miliarde de dolari anul acesta, după ce pierderile înregistrate anul trecut au totalizat 118 miliarde de dolari, conform ultimul raport publicat de Asociaţia Internaţională pentru Transporturi Aeriene (IATA) la începutul lunii  octombrie. De asemenea, industria aviatică se recuperează treptat de la COVID-19, dar se estimează că  indicatorul  pasageri/kilometri (RPK) va reprezenta anul acesta doar 40% din nivelul înregistrat înainte de declanșarea pandemiei de COVID-19. Pentru a putea supraviețui scăderii drastice a traficului, companiile aeriene au primit din partea guvernelor un sprijin financiar total de 243 de miliarde de dolari de la începutul pandemiei.

Citeşte mai multe despre:   romatsa,   eurocontrol

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Economia României Mari la sfârșitul Primului Război Mondial, aproape de colaps

Economia României Mari la sfârșitul Primului Război Mondial, aproape de colaps
Galerie Foto Sfârșitul Primului Război Mondial găsea economia României aproape de colaps. Industria era distrusă în proporţie de 60%, iar căile ferate, în proporţie de 30%. Producţia agricolă scăzuse puternic, astfel...

Euler Hermes: Pandemia ar putea amâna trecerea României în rândul economiilor cu venituri mari

Euler Hermes: Pandemia ar putea amâna trecerea României în rândul economiilor cu venituri mari
Îniţial se prognoza că România va face tranziţia către grupul ţărilor cu venituri medii mari cel târziu în 2026, dar criza provocată de Covid-19 întârzie în acest moment prognoza cu încă un an, arată o a...

Preţurile, instabilitatea politică și impredictibilitatea cursului sunt provocări pentru afaceri

Preţurile, instabilitatea politică și impredictibilitatea cursului sunt provocări pentru afaceri
Creşterea costurilor la materiilor prime, instabilitatea politică, avansul costurilor de transport şi impredictibilitatea cursului valutar sunt, în opinia oamenilor de afaceri, principalele provocări din 2022,...

Bitcoinul revine la 57.000 de dolari după selloff

Bitcoinul revine la 57.000 de dolari după selloff
Luni, preţul unui Bitcoin ajungea la 57.100 dolari la ora 16.45, în creştere cu 5% în ultimele 24 de ore, potrivit datelor agregate de CoinMarketCap, după ce principala criptomonedă la nivel mondial a scăzut...

Francul elvețian urcă la maximul ultimilor șase ani. La București rămâne în zona maximului istoric

Francul elvețian urcă la maximul ultimilor șase ani. La București rămâne în zona maximului istoric
Banca Națională a Elveției nu mai stă în calea aprecierii francului, potrivit datelor publicate luni, într-o schimbare care a atras atenția, astfel că moneda, socotită de refugiu, a atins cel mai ridicat nivel...

Beneficiile pentru angajați au scăzut DRAMATIC în 2020

Beneficiile pentru angajați au scăzut DRAMATIC în 2020
Beneficiile extrasalariale pentru angajaţi s-au diminuat cu 95% în 2020, comparativ cu anul anterior. Situața a devenit mai grabă în 2021 când acestea nu au mai fost acordate deloc, arată o analiză a...

Estimările oamenilor de afaceri români pentru 2022: instabilitate politică, criză economică, deprecierea leului

Estimările oamenilor de afaceri români pentru 2022: instabilitate politică, criză economică, deprecierea leului
Oamenii de afaceri români cred că anul viitor va continua instabilitarea politică, criza economică se va adânci, iar leul se va devaloriza în raport cu euro.  Totodată, 26,8% spun că nu au avut...

Pandemia de COVID-19 amână ajungerea României printre statele cu venituri mari

Pandemia de COVID-19 amână ajungerea României printre statele cu venituri mari
Deși prognozele inițiale arătau că România va ajunge printre statele cu venituri medii mari până în 2026, criza economică generată de pandemia de COVID-19 amână această tranziție cu un an, arată o...

Anunțul lui Sorin Grindeanu despre autostrada Sebeș - Turda

Anunțul lui Sorin Grindeanu despre autostrada Sebeș - Turda
Lotul 2 al autostrăzii Sebeș - Turda va fi dat în circulație, marți, după finalizarea unor lucrări minore. Vor fi însă restricții de circulație pe o porțiune de un kilometru, unde se va merge...

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021

Construcțiile pe val. Creșteri de peste 25% la clădirile de locuințe în primele 10 luni din 2021
Autorizaţiile de construcție pentru clădiri rezidenţiale a crescut cu 25,3%, în primele 10 luni din acest an, raportat la aceeași perioadă din 2020, arată datele INS.  În perioada 1 ianuarie -...

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun

Dosarul preturilor de transfer – importanța acestuia și caracteristicile unui dosar bun
Dosarul prețurilor de transfer este un document care se întocmește pentru tranzacțiile dintre companiile aparținând aceluiași grup de companii și pentru tranzacțiile dintre o companie și sediul permanent al...

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri

APIA plătește 1,26 miliarde de euro pentru fermieri
În cadrul Campaniei de plăţi în avans pentru beneficiarii care au depus Cerere unică de plată în anul 2021 au fost declarați eligibili 745.155 de fermieri. Aceștia vor primi în total 1,26...

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever

Consiliul Fiscal: Construcţia bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever
Consiliul Fiscal consideră că structura bugetului pentru anul 2022 va fi un test sever având în vedere necesitatea de a concilia gestionarea situaţiilor foarte dificile cu care se confruntă România (criza...

Comercianţii trebuie să îşi conecteze casele de marcat la sistemul ANAF până pe 30 noiembrie

Comercianţii trebuie să îşi conecteze casele de marcat la sistemul ANAF până pe 30 noiembrie
Comercianţii mai au timp până la 30 noiembrie pentru conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF. Velin Ganev, direc­tor...

Capcane monetare și inflaționiste

Capcane monetare și inflaționiste
CHICAGO – Creșterile de prețuri în Statele Unite se răspândesc peste toate bunurile și serviciile, iar inflația poate fi observată și în sectoare de afaceri cu o bază largă, cum ar fi transportul, energia...
Serviciul de email marketing furnizat de