x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Nuţi internaţional

0
Autor: Elena Stan 31 Oct 2009 - 00:00
Nuţi internaţional Dan Marinescu/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


Elena Udrea, ministrul interimar al Turismului, nu se învaţă minte. De parcă ar mai vrea încă o comisie de anchetă parlamentară, Udrea continuă să facă achiziţii de publicitate outdoor după bunul plac. Anunţul de achiziţie nu a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, iar ministerul serveşte pe tavă companiei JC Decaux un nou contract în valoare de circa 100.000 de euro.



Ministerul Turismului achiziţionează publicitate outdoor la Milano şi Roma în noiembrie şi decembrie pentru care are alocat un buget de 81.500 de euro fără TVA (97.000 de euro), potrivit unui anunţ publicat pe site-ul instituţiei. Toate datele din caietul de saricini indică faptul că ne aflăm în faţa unei alte licitaţii cu dedicaţie marca Elena Udrea. Benficiarul este şi de această dată firma JC Decaux, un client mai vechi al ministerului.

Elena Udrea a mai colaborat cu JC Decaux în luna iunie, la Paris, când a debutat campania turistică de promovare internaţională "România - the land of choice". Contractul încheiat de minister cu JC Decaux pentru panotajul de la Paris a fost unul din subiectele Comisiei de anchetă a cheltuirii banului public de la Ministerul Turismului. Pentru cele 18 panouri închiriate timp de şapte zile pe Champs Elysees, ministerul a plătit JC Decaux 35.880 euro. "Contractul este rezultatul unei proceduri de achiziţie de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare. (...) Cu toate că limba care guverna acest contract era cea română, contractul a fost redactat numai în limba franceză. Un alt detaliu care a ridicat semne de întrebare a fost diferenţa dintre data de semnare şi de începere a contractului. Astfel, deşi contractul a fost semnat la 29 mai 2009, executarea acestuia începea cu trei zile mai devreme, respectiv 26 mai. Comisia de anchetă a ajuns la concluzia că neregulile depistate în contractul încheiat cu JC Decaux la Paris "denotă neglijenţa cauzată probabil de graba cu care a fost negociat şi semnat contractul", se arată în raportul Comisiei Udrea. Pentru încălcarea repetată a legislaţiei achiziţiilor publice, Comisia parlamentară a cerut Curţii de Conturi să se sesizeze pentru recuperarea pagubelor şi începerea urmăririi penale a Elenei Udrea pentru "abuz în serviciu contra intereselor publice".

ITALIA, DUPĂ MODELUL PARIS
Datele din documentaţia de atribuire pentru Roma şi Milano par a fi copie la indigo după contractul din Paris. Udrea cumpără servicii pentru publicitate outdoor în Italia cu scopul de a introduce un nou produs turistic: "Vacanţa de iarnă în România". Un alt scop este cel de a "păstra imaginea pozitivă a ţării noastre ca destinaţie sigură, unde familiile se simt ca acasă". Surprinzător este faptul că perioada de derulare a acestei campanii de publicitate outdoor coincide cu primul şi al doilea tur de scrutin al alegerilor prezindenţiale din România. Astfel, în perioada 9-22 noiembrie în staţiile de metrou din Roma vor putea fi văzute 200 de afişe cu principalele atracţii turistice ale României în anotimpul rece, iar în perioada 23 noiembrie-6 decembrie în staţiile de metrou din Milano vor fi postate 121 de afişe cu aceleaşi destinaţii. Ministerul a ales aceste două oraşe, deoarece sunt considerate a fi zone de maximă vizibilitate şi afluenţă. La alte detalii, în documentaţia de participare se spune că "perioadele menţionate pentru publicitatea outdoor sunt singurele disponibile".

SELECŢIE DE OCHII LUMII
Ofertele se deschid la 3 noiembrie, iar campania debutează la data de 9 noiembrie. Toate bune şi frumoase, însă, potrivit documentaţiei de participare, firma câştigătoare trebuie să furnizeze spre tipărire materialul grafic cu 15 zile înainte de începerea campaniei. Între 3 şi 9 noiembrie sunt doar şase zile, ceea ce ne duce cu gândul că reprezentanţii MT cunosc mai demult numele firmei căreia îi va fi atribuit contractul.

Mai mult, firma câştigătoare ar trebui să deţină un contract de închiriere a spaţiilor de publicitate outdoor din staţiile de metrou din Roma şi Milano. Întâmplarea face ca JC Decaux să fie compania publicitară care se ocupă de reclamele de pe mijloacele de transport în comun din marile oraşe italiene, printre care şi Milano şi Roma, potrivit The International Herald Tribune. Afişele care vor fi postate în Roma sunt mai micuţe, fiind de dimensiunea 200 X 140 cm, iar cele din Milano sunt mari. Astfel, 48 de afişe vor fi de 300 X 140 cm, iar 73 vor fi de 420 X 200 cm. Posterele din Roma vor fi fixe şi poziţionate în casete luminoase, iar cele din Milano trebuie să aibă posteriorul aspru, pentru a putea fi lipit.

Firma care doreşte să participe la procedura de achiziţie publică trebuie să aibă punct de lucru sau reprezentanţă oficială în Italia pentru a putea urmări şi gestiona mai bine campania. De asemenea, trebuie să prezinte Reprezentanţei de promovare turistică a României din Roma o listă a clienţilor actuali şi lista campaniilor de publicitate realizate şi derulate în ultimii doi ani, din care cel puţin una să fi fost a unei ţări reprezentate în Italia.

MT plăteşte firma pentru închirierea spaţiului, producerea materialului cu un subiect unic, întreţinerea posterelor, montarea şi demontarea acestora şi taxele comunale.

Firma câştigătoare trebuie să creeze un slogan şi un concept grafic care să identifice campania publicitară "Sărbătorile de iarnă în România". Acestea vor caracteriza întreaga campanie ca element de continuitate şi unitate a tuturor instrumentelor folosite. Conceptul este la libera creativitate a firmelor participante, în armonie cu scopul campaniei publicitare. De asemenea, firma trebuie să se ocupe şi de crearea şi realizarea de afişaj la Roma şi la Milano, precum şi de proiectarea, tipărirea şi afişajul panourilor publicitare al căror mesaj trebuie să fie în măsură să răspundă aşteptărilor potenţialilor turişti.

JC Decaux, partener de tradiţie al lui Băsescu
Dar cine este JC Decaux? Conform prezentării companiei, este liderul european pe spaţii de reclamă outdoor şi mobilier stradal. În România, Decaux a preluat prin Affichage Holding, firma Top Media, o societate din sfera de interese a lui Dumitru Bucşaru, un om de afaceri care s-a bucurat de intervenţia directă a preşedintelui Traian Băsescu, care a solicitat în scris ministrului Transporturilor să-şi plătească facturile către patronul Unirii Urziceni. Apoi, JC Decaux a devenit partenerul MT în promovarea gratuită a campaniei "Turist în România". Întoarsă de la Paris, Udrea a făcut un apel la agenţiile de publicitate să pună la dispoziţia ministerului, gratuit, panouri pentru promovarea campaniei "Turist în România", aceasta promiţând că banii astfel economisiţi îi va direcţiona către proiectele de investiţie în infrastructură turistică. Societăţile Affichage şi News Outdoor România au întins o mână Elenei Udrea. Prima este o societate controlată de JC Decaux, iar cea de-a doua este în proces de preluare de acelaşi JC Decaux. De altfel, Affichage este beneficiara (prin preluare) a 300 de locaţii de panouri publicitare atribuite spre folosinţă de Traian Băsescu, din vremea când era primar, către firma Top Media SRL. Acum, aceleaşi panouri publicitare sunt folosite printre alţii şi de Traian Băsescu, pentru a face reclamă referendumului sub sloganul "De ce le e frică nu scapă".

Citeşte mai multe despre:   special,   Elena Udrea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

PSD promite moțiune de cenzură la sfârșitul lunii. Aritmetica parlamentară arată că au nevoie de încă 30 de voturi

PSD promite moțiune de cenzură la sfârșitul lunii. Aritmetica parlamentară arată că au nevoie de încă 30 de voturi
Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat că a fost demarată campania de strângere de semnături pentru inițierea și depunerea unei moțiuni de cenzură împotriva Cabinetului condus de Florin Cîțu. Iar lucrurile...

Străinii învață după manualele românești de sexologie, la noi e materie-tabu

Străinii învață după manualele românești de sexologie, la noi e materie-tabu
Autorul primului Tratat de Sexologie este român, dar România nu a fost în stare să facă o lege a sexologiei. Este marea dezamăgire a profesorului Vasile Niţescu, președintele Societății Române de Sexologie...

Probleme „tehnice” ale educației sexuale în școli

Probleme „tehnice” ale educației sexuale în școli
Scandalul stârnit de subiectul educației sexuale în școli are și câteva probleme de implementare. Una dintre acestea ar fi lipsa efectivă a cadrelor didactice care să poată să predea această materie,...

Klaus Iohannis, cu salariul și chiria tăiate. A vândut, în schimb, de 23 de ori mai multe cărți decât anul trecut

Klaus Iohannis, cu salariul și chiria tăiate. A vândut, în schimb, de 23 de ori mai multe cărți decât anul trecut
Galerie Foto Declarația anuală de avere completată de președintele României, Klaus Werner Iohannis, și publicată pe portalul Administrației Prezidențiale conține mici surprize. Cea mai importantă se referă la casele pe ca...

Parlamentul European va vota joi Legea climei

Parlamentul European va vota joi Legea climei
Parlamentul European urmează să adopte joi noua lege a UE privind clima, proiect care crește obiectivul blocului european de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030 de la 40%, la cel puțin 55%...

“Catedrala Țepei” – slujbă tip concert metal combinat cu urlete gen “Peluza Sud”

“Catedrala Țepei” – slujbă tip concert metal combinat cu urlete gen “Peluza Sud”
Galerie Foto Ai cancer și vrei să te vindeci? Ai rămas văduvă și nu știi ce să faci? Te-ai apucat de șpriț în neștire și tragi ca apucatul? Ți-a făcut soacra legături? Sau a intrat dracu’ în tine? Gata, problemele...

Compania familiei fostului director BNR Dolj, încă un contract important de la Guvern

Compania familiei fostului director BNR Dolj, încă un contract important de la Guvern
ACZ Consulting SRL Craiova, societatea deținută de soția fostului director al BNR Dolj Gheorghe Gherghinescu, a fost contractată, pentru a doua oară în câteva luni, de Guvernul condus de Florin Cîțu, pentru a...

„Fiți serioși! România nu avea ce să caute la acest Euro. Își băteau toți joc de noi”

„Fiți serioși! România nu avea ce să caute la acest Euro. Își băteau toți joc de noi”
Galerie Foto Colțul microbiștilor din Cișmigiu este unicul loc unde nu vorbesc decât experții. Anonimi, dar experți. Se laudă că tot ce s-a prevestit acolo s-a și întâmplat 100%. „Niciodată ce s-a spus aici nu s-a...

De ce amigdalele nu trebuie scoase pe bandă rulantă

De ce amigdalele nu trebuie scoase pe bandă rulantă
Interviu cu profesor doctor Dorin Sarafoleanu, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale, întemeietor de şcoală în ORL   Destule suferinţe pot apărea în zona ORL, adică nas-gât-urechi. Limpezim...

„Avem Johnson & Johnson și terasa cu mici aproape!”

„Avem Johnson & Johnson și terasa cu mici aproape!”
Deși, inițial, spusese că vaccinarea anti-COVID din Piața Obor va fi reluată abia spre finalul lunii, în perioada 25-29 iunie, primarul sectorului 2 al Capitalei, Radu Mihaiu, s-a răzgândit. Deoarece este...

Culoarea carnetului de partid aduce dezastru în companiile de stat

Culoarea carnetului de partid aduce dezastru în companiile de stat
Supraoptimismul premierul Cîțu care ne asigură că economia își revine într-un V perfect, este contrazis de rezultatele economiei de stat. Acea economie nereformată, unde managerii și membrii consiliilor de...

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR

Arhivele Naționale se digitalizează. Peste patru milioane de documente scanate via… UDMR
Galerie Foto După Consiliul Județean Vrancea, care a demarat operațiunea de arhivare electronică a documentelor fizice cu ajutorul companiei unui fost candidat al USR-PLUS de la alegerile locale de anul trecut, o altă...
Serviciul de email marketing furnizat de