x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

"Piraţii" aeroportului

0
Autor: Diana Scarlat 18 Ian 2008 - 00:00

Cu ce plecăm de la Otopeni? Adică de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Păi, avem variante: cu maşina unui prieten, care plăteşte 4 lei pe oră parcarea, cu Fly Taxi, care are monopol şi costă 3,3 lei pe kilometru, cu autobuzul 783, mai la înghesuială, cu 5 lei biletul. Sau cu un taximetrist care stă şi-aşteaptă-n parcare. În ultimul caz, îi plăteşti şi parcarea!  AUDIO



Cu ce plecăm de la Otopeni? Adică de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Păi, avem variante: cu maşina unui prieten, care plăteşte 4 lei pe oră parcarea, cu Fly Taxi, care are monopol şi costă 3,3 lei pe kilometru, cu autobuzul 783, mai la înghesuială, cu 5 lei biletul. Sau cu un taximetrist care stă şi-aşteaptă-n parcare. În ultimul caz, îi plăteşti şi parcarea!


Cine are ghinionul să nu fie familiarizat cu preţurile la taxi pe aeroportul nostru cel mai mare, devine victimă sigură. Nu că ar fi altfel în Gara de Nord sau în alte puncte-cheie ale Capitalei, dar la aeroport se presupune că prin găinăriile zilnice ne facem toată naţia de râs... Şi începe cam aşa: străinul care calcă pentru prima oară prin capitala noastră europeană află de la intrarea în aeroport că "taxiul lui prin Bucureşti se numeşte Fly!" – cum s-ar traduce reclama centrală la compania care are monopol. Şi el, străinul, poate să o ia de bună şi să se plimbe nestingherit cu "Fly-ul" până află că preţul este cam dublu faţă de cele practicate de alte companii. Iar în ultima vreme nu se mai pune nici problema confortului, pentru că majoritatea companiilor îl asigură. În fine... trecând peste problema de promovare a imaginii, care, în fond şi la urma urmei, îi priveşte pe ei, ne lovim pe aeroport de o altă problemă, mult mai gravă: "ţepele" pe care ceilalţi îşi permit să le dea, fiind susţinuţi de situaţie.


PLANUL 2. Taximetriştii particulari şi cei de la alte firme aşteaptă în parcarea cu plată
VARIANTE. "Putem să venim la aeroport, dar nu vine nimeni din oraş până la Otopeni. Numai dacă e cineva pe-acolo, prin zonă. N-are rost, pentru că pierdem foarte mult. Numai dacă vreţi, cum vorbiţi cu mine acuma, dar vă pun aparatul de unde sunt. Doar să aveţi noroc să fie vreo maşină prin zonă", ne-a explicat un taximetrist angajat al unei firme cu tarif normal din Bucureşti. Deci varianta cu sunatul la o companie din oraş cade din start. În parcarea de la sosiri internaţionale ne-am interesat cam cât ne-ar costa un drum până-n Piaţa Romană. Iar răspunsurile au variat între 45 şi 60 de lei noi, în funcţie de "amabilitatea" fiecăruia dintre taximertişti. Ba chiar: "Uite, dacă vrei, te duc io cu 60 de lei şi-mi plăteşti parcarea", cum a încercat să negocieze unul dintre ei. Asta însemna că drumul până la Piaţa Romană ne-ar fi costat 600.000 de lei vechi, plus 120, cât ar fi însemnat trei ore de stat în parcare.


KILOMETRI MAI LUNGI? Altă negociere ne-a făcut să înţelegem ori că maşina respectivă parcurge nişte kilometri de vreo două ori mai lungi decât ăia normali, ori că şoferul are o problemă cu aprecierea distanţei. Ori că... e pur şi simplu ţeapă dată fără nici o jenă: "Eu am 14.000 pe kilometru şi până-n Romană vă iau 5-600.000 de lei vechi. La Fly vă ia un milion două sute! Ei au contract, da’ nu e nici o problemă. Vin clienţii direct la maşini. Îmi spui atunci când vreţi să plecaţi. Pot să ies şi să intru prin partea-ailaltă. Da’ are voie să vină cu cărucioru’ până aicea. Dacă are bagaje, vă ajut şi io. Da?". Să zicem că te urci în maşina pe care scrie 1,4 lei/km şi 2 lei pornirea. Şi să mai zicem că de la aeroport până la Piaţa Romană ar fi 20 de kilometri, cu ocolişuri. Asta ar însemna că ar trebui să coste 30 de lei drumul, nu 50-60, cât costă la cei cu monopolul... Şoferii care plătesc parcarea ca să-şi ia clienţi spun că le convine să dea 4 lei pe oră. După cum stau lucrurile, putem să-i credem pe cuvânt…


Am făcut un "studiu de piaţă" şi printre taximetriştii de la Fly. Pe aceeaşi distanţă, la ei varia preţul tot între 550.000 şi 600.000 de lei vechi... nicidecum peste un milion, cum încercau să ne păcălească "fraţii" lor fără contract. Dar am mai aflat de la taximetrişti că se poate plăti şi mai puţin... Adică, dacă te-nţelegi cu omu’, îi dai 45 de lei şi nu-ţi mai pune aparatul. "Şi spuneţi dumneavoastră atunci când ieşim că mergem până aici, la Hotelu’ Confort, că e cel mai scurt drum, adică la o sută de mii...", ne-a explicat şoptit unul dintre ei, ca să nu-l audă nici colegii, nici vreun curios care-ar fi tras cu urechea. Oare cine poate să ne scape de toate găinăriile astea? "În primul rând, administraţia aeroportului nu poate interzice accesul cuiva într-un spaţiu public. Ştim că sunt taximetrişti care acostează clienţi, dar constatarea nu poate fi făcută decât de instituţiile statului. Şi zona din hol, de la sosiri internaţionale, şi parcarea sunt spaţii publice", ne-a explicat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului.



ALTERNATIVÅ. Unii preferă să-şi ia bagaju’-n spate şi să renunţe la "confort"
SAU PE JOS... Şi, totuşi, dacă nu apuci să negociezi şi să cazi la înţelegere cu omu’? Dacă nu vrei nici să te tocmeşti, nici să plăteşti jumătate de milion până în centrul Bucureştiului? Şi dacă nu vrei să le plăteşti monopolul? Mai ai varianta cu autobuzul. E la înghesuială şi trebuie să-l aştepţi, se opreşte în staţii, dar costă numai 5 lei. Iar dacă nici aşa nu-ţi convine, n-ai decât s-o iei frumos la pas, cu bagajele-n spate, aşa cum a făcut unul dintre pasageri, cât am stat noi pe aeroport.


SPAŢIU PUBLIC
"În primul rând, administraţia aeroportului nu poate interzice accesul cuiva într-un spaţiu public. Ştim că sunt taximetrişti care acostează clienţi, dar constatarea nu poate fi făcută decât de instituţiile statului. Şi zona din hol, de la sosiri internaţionale, şi parcarea sunt spaţii publice"
Valentin Iordache - purtător de cuvânt


N-ARE ROST
"Putem să venim la aeroport, dar nu vine nimeni din oraş până la Otopeni. Numai dacă e cineva pe-acolo, prin zonă. N-are rost, pentru că pierdem foarte mult. Numai dacă vreţi, cum vorbiţi cu mine acuma, dar vă pun aparatul de unde sunt. Doar să aveţi noroc să fie vreo maşină prin zonă"
taximetrist Bucureşti


PÅCÅLEALÅ
"Eu am 14 mii pe kilometru şi până-n Romană vă iau 5-600.000 de lei. La Fly
vă ia un milion două sute! Ei au contract, da’ nu e nici o problemă. Vin clienţii direct la maşini. Îmi spui atunci când vreţi să plecaţi. Pot să ies şi să intru prin partea ailaltă"
taximetrist Aeroportul "Henri Coandă"


Nu pot să-i "dea afară"

În luna iulie 2004, în urma unei licitaţii care a declanşat un mare scandal, s-a încheiat un contract între Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi societatea "Fly Taxi". Soluţie necesară pentru a scăpa de "pirateria" practicată de taximetriştii particulari, cum susţine administraţia. "De zece ani încoace încercăm să facem în aşa fel încât să îmbunătăţim condiţiile legate de transport de pe aeroport. Am evoluat, dar încă mai sunt multe probleme de rezolvat. Am avut colaborări cu ANPC-ul de-a lungul timpului, inclusiv cu presa, cu camere ascunse. S-au luat varii măsuri. S-a ajuns până la interzicerea accesului lor în parcare. Aşa s-a ajuns la acea licitaţie mult hulită. S-au încecat toate aceste metode posibile", declară Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului.
 
Citeşte mai multe despre:   special,   pană,   aeroport,   parcare

 



Mai multe titluri din categorie

Vizita virtuală a lui Biden în realitatea Bucureștiului

Vizita virtuală a lui Biden în realitatea Bucureștiului
Galerie Foto Președintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden, a fost prezent, luni, în România, la summitul București, organizat la inițiativa președintelui României, Klaus Iohannis. Prezența demnitarului american a fost...

După ce a pus mâna pe spitalele din București, USR-PLUS vrea să numească în CA-uri reprezentanții ONG-urilor

După ce a pus mâna pe spitalele din București, USR-PLUS vrea să numească în CA-uri reprezentanții ONG-urilor
Galerie Foto Ținta predilectă a celor de la USR-PLUS, în această perioadă, pare a fi spitalele aflate în subordinea Consiliului General al Primăriei Capitalei. Pe care, în urma scandalului legat de adoptarea bugetului...

Marea tragere la sorți pentru directorii de spitale din Capitală

Marea tragere la sorți pentru directorii de spitale din Capitală
Pe 15 mai expiră mandatele actualilor directori ai spitalelor aflate în subordinea Primăriei Capitalei, iar „marea depolitizare” anunțată de alianța PNL-USR-PLUS se discută între partide. Surse din...

România, condamnată de CEDO pentru un proces judecat cu reclamantul în lipsă. Miza, ajutorul public judiciar 

România, condamnată de CEDO pentru un proces judecat cu reclamantul în lipsă. Miza, ajutorul public judiciar 
Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a condamnat statul român la plata a 5.000 de euro despăgubiri morale și a 1.000 de euro cheltuieli de judecată către un pensionar care a fost lipsit de un acces liber la...

Emil Boc, descurcăreț în pandemie. Și-a plătit împrumutul de campanie și și-a cumpărat un mic domeniu lângă Cluj

Emil Boc, descurcăreț în pandemie. Și-a plătit împrumutul de campanie și și-a cumpărat un mic domeniu lângă Cluj
Galerie Foto Pandemia de COVID-19, prin efectele economice negative generate, pare să nu fi lovit chiar pe toată lumea. Unul dintre „greii” regimului Băsescu, actualul primar PNL de la Cluj-Napoca este exemplul viu în acest...

Marea vaccinare, la minut -  Dinamo, Țancă Urganu’ și colonelul Gheorghiță

Marea vaccinare, la minut -  Dinamo, Țancă Urganu’ și colonelul Gheorghiță
Galerie Foto Ultima săptămână de vaccinare a fost ca în campania electorală. Cu propagandă, „influenceri” și tur de scrutin, duminica. Imunizarea românilor s-a transformat în cifre aruncate pe televizor, ca o izbândă...

Cum și-a răsplătit PLUS-ul lui Cioloș sponsorii cu funcții la stat

Cum și-a răsplătit PLUS-ul lui Cioloș sponsorii cu funcții la stat
Galerie Foto Pe model PNL, dar la o scară mai mică, Partidul PLUS, formațiune condusă de Dacian Cioloș, aflată, în prezent, la guvernare dă dovadă de „obraz” când e vorba de cei care au contribuit cu donații în anul...

CCR: Prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței încalcă legea și Constituția

CCR: Prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței încalcă legea și Constituția
Decizia prin care Curtea Constituțională a stabilit că prelungirea sine die a mandatului președintelui Consiliului Concurenței, peste durata prevăzută de normele în vigoare, este atât neconstituțională, cât...

Tanti Florica. Lecții de viață de la înălțimea a 100 de ani

Tanti Florica. Lecții de viață de la înălțimea a 100 de ani
Apropiații îi spun cu drag „Tanti Florica”, dar în realitate este o doamnă în adevăratul sens al cuvântului, o aristocrată autentică, apariție rară în peisajul dâmbovițean. Distinsă, tonică, de o...

Vlad Voiculescu a primit clasare de la DNA în dosarul „diplomei de la Viena”

Vlad Voiculescu a primit clasare de la DNA în dosarul „diplomei de la Viena”
Galerie Foto Direcția Națională Anticorupție a dispus, la sfârșitul lunii trecute, clasarea unui dosar penal privind infracțiuni de abuz în serviciu, fals intelectual, uz de fals, fals în declarații și instigare la...

7 ani de pușcărie cu executare în sufragerie  

7 ani de pușcărie cu executare în sufragerie  
Galerie Foto Munca de acasă, împământenită anul trecut odată cu instaurarea stării de urgență, le-a dat unor parlamentari idei năstrușnice. Cum ar fi aceea de a vota online un proiect de lege născocit de senatoarea...

Tinerii din diaspora întorc spatele guvernului

Tinerii din diaspora întorc spatele guvernului
Măsura 6.1 Sprijin instalare tineri fermieri, componenta diaspora, se dovedește a fi un eșec pentru Guvern. Tinerii plecați la muncă în străinătate sunt neinteresați de oferta financiară a autorităților de la...

Unul din patru deputați a vorbit o singură dată de la preluarea mandatului. Mai multe județe, nereprezentate de la tribuna oficială

Unul din patru deputați a vorbit o singură dată de la preluarea mandatului. Mai multe județe, nereprezentate de la tribuna oficială
Puțin mai mult de un sfert din totalul deputaților aleși în funcții au luat cuvântul o singură dată în plenul Camerei, în cele aproape șase luni care s-au scurs de la validarea alegerii lor, în urma...

Scafandri înecați cu fonduri europene

Scafandri înecați cu fonduri europene
Galerie Foto Programul pentru lărgirea plajelor pe litoralul românesc este îndoliat de moartea unor specialiști angajați în proiect. În urmă cu  patru săptămâni, în 9 aprilie, a fost raportat decesul a doi scafandri...

Un prinț austriac a împușcat cel mai mare urs din Europa sub nasul autorităților române

Un prinț austriac a împușcat cel mai mare urs din Europa sub nasul autorităților române
Două organizații de apărare a drepturilor animalelor au semnalat autorităților române că un prinț austriac a împușcat ilegal cel mai mare urs din Europa, în apropierea orașului Covasna. Cu toate acestea,...
Serviciul de email marketing furnizat de